زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان نور مطرح کرد:

امنیت شغلی و معیشت در صدر خواست‌های کارگران

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی شهرستان نور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی، کارگران با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورمهرداد ترابی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با تبریک هفته کارگر اظهارکرد: این انجمن صنفی در سال ۱۳۸۹ در شهرستان نور با ۱۱ رشته صنعت و ساختمان فعالیت خود را آغاز کرد که ۳۲۰۰ نفر کارگر در این رشته شناسایی شدند.

 

وی‌گفت: بیمه کارگران یکی از دغدغه‌های انجمن است که از میان ۳۲۰۰ کارگر در شهرستان ۲۲۰۰ نفر بیمه شده و با توجه به اینکه بیمه کارگران در سه سال گذشته انجام نمی‌شد با مصوبه مجلس بیمه کارگران در سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمان شهرستان نور افزود: ۲۳ درصد حق بیمه کارگران با صدور مجوزها توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود و ۷ درصد مبلغ بیمه را کارگران می پردازند. این مسئول خاطرنشان‌کرد: این انجمن، بیمه کارگران ساختمانی، کارت مهارت، حل و فصل بین کارگران، استادکاران و کارفرمایان و ..‌. را پیگیری می‌کند.

ترابی با اشاره به مشکل حضور فراوان اتباع بیگانه تأکیدکرد: اتباع بیگانه در شهرستان جایگزین استادکاران و کارگران شدند و این آسیب بزرگ سبب بیکاری نیروهای کارگری و استادکاران شهرستان نور شد.

وی یادآورشد: برخی از رستوران‌ها، مغازه‌ها، ساخت و سازها و …در شهرستان برای فرار از پرداخت حق بیمه و حقوق کامل کارگران بر خلاف قانون از نیروی کار افغانی و اتباع بیگانه استفاده می‌کنند و کارگران شهرستان با مشکل بیکاری روبرو هستند که ضروری است تا این معضل در شهرستان پیگیری شود.

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمان شهرستان با اشاره به اهدای بسته‌های معیشتی توسط سپاه شهرستان به کارگران گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی، کارگران با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند که این مشکل در جلسات مختلف شهرستانی و استانی مطرح شد.

ترابی افزود: پیگیر قرارداد با برخی فروشگاه‌ها، دندانپزشکی‌ها، بیمه تکمیلی و … برای حمایت از کارگران شهرستان نور هستیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو