زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ -

۱۲ بنای تاریخی مازندران آماده سرمایه گذاری و احیا است

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ۱۲ بنای تاریخی استان آماده سرمایه‌گذاری برای احیا است.

به گزارش سرای نور، دلاور بزرگ نیا ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل صندوق احیا برای بررسی وضعیت احیا بناهای تاریخی گفت: نگاه به میراث فرهنگی برای ایزوله ماندن بناهای تاریخی و استفاده صرف از منابع دولتی برای نگهداری آن‌یک نگاه رد شده است و از همین رو مجموعه میراث فرهنگی با کمک صندوق احیاء در جهت جذب سرمایه بخش خصوصی و جاری کردن زندگی در بناهای تاریخی تلاش‌هایی را انجام می‌دهد.

بزرگ نیا افزود: استان مازندران ۱۲ بنای تاریخی آماده برای سرمایه‌گذاری دارد که منابع دولتی کفاف نگهداری و بهره‌برداری از آن را نمی‌دهد و بدون سرمایه‌گذاری هم حیات این بناها درخطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای بناهای تاریخی استان مازندران متقاضی سرمایه‌گذاری هم وجود دارد که تاکنون به همت صندوق احیاء دو بنا تاکنون واگذارشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران تأکید کرد: در میان این بناها، عمارت های مختلفی از دوره صفویه گرفته تا پهلوی وجود دارد و آباد شدن آن‌ها باعث خوش‌نام شدن شهرهای ما می‌شود.

بزرگ نیا توضیح داد: خوشبختانه در آمل برای احیاء خانه آقاجان نسب، شهرداری همکاری خوبی دارد و در ساری هم شهرداری به احیاء این بناهای تاریخی نگاه مثبتی دارد، بنابراین بسیار سریع می‌توانیم با این کار دولت را در این بخش به‌خوبی کمک کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو