زمان انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ -

قدردان کمک های جمهوری اسلامی ایران هستیم

نخست وزیر بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو، گفت: قدردان کمک های جمهوری اسلامی ایران هستیم و از توسعه روابط دو کشور استقبال می کنیم.

به گزارش سرای نور، دنیس ایزویزدویچ نخست وزیر بوسنی و هرزگوین در دیدار با محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو، ضمن آروزی موفقیت برای ایشان در پیشبرد مناسبات دو کشور اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین از ابتدا دوستانه و ارزشمند بوده و ما قدردان مساعدت های ایران به مردم بوسنی در زمان جنگ و شرایط سخت پس از آن هستیم.

وی با تشریح شرایط جاری در بوسنی و نیاز این کشور به تحکیم ثبات و دستیابی به توسعه افزود: با توجه به مناسبات دوستانه سیاسی و فرهنگی میان دو کشور دوست بوسنی و ایران، گسترش روابط اقتصادی بایست در اولویت قرار گیرد و امیدواریم با همکاری مشترک شاهد رشد دوجانبه مبادلات تجاری باشیم.

سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت گفت: روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و روند تکاملی را طی می کند و مبادلات اقتصادی دو جانبه نیز در سال میلادی گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

حیدری با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در عرصه های صنایع، کشاورزی، فناوری های نوین، تجارت و گردشگری افزود: گسترش روابط بویژه در بعد اقتصادی ماموریت اصلی سفارت ایران در سارایوو است و مساعدت های دولت بوسنی و هرزگوین برای رفع برخی مشکلات موجود استقابال می کنیم.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو