زمان انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ -

نفوذ سامانه سرد همراه با برف و باران در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: چهارشنبه‌شب با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی انتظار داریم بارش‌های پراکنده از مناطق غربی مازندران آغاز شود که بارش در ارتفاعات استان به‌صورت برف است.

به گزارش سرای نور؛ احمد اسدی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه قبلی اداره‌کل هواشناسی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف و باران در آسمان استان بودیم که بیشتری ارتفاع برف از سیاه‌بیشه ۲۵، بلده ۱۴، آلاشت ۱۹ و کیاسر هشت سانتی‌متر گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوا صبح امروز مربوط به بلده با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود، اضافه کرد: صبح امروز حداقل دمای هوای ساری به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه امروز از ناپایداری هوای استان کاسته شد، افزود: برای فرا آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و انتظار داریم حداکثر دمای هوای روزانه کمی گرم‌تر شود.

این مسؤول تصریح کرد: از فردا شب با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی انتظار داریم بارش‌های پراکنده از مناطق غربی مازندران آغاز شود که بارش در ارتفاعات استان به‌صورت برف خواهد بود.

اسدی با اعلام اینکه روز پنج‌شنبه شاهد گسترش بارش‌ها در سطح مازندران هستیم، بیان کرد: بارش در ارتفاعات و دامنه‌های سطح استان به‌صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز جمعه تا صبح شنبه علاوه بر کاهش دما انتظار داریم در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان شاهد بارش برف باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: طی این مدت مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران گاهاً مه‌آلود و با کاهش دید همراه بوده و با توجه به بارش برف و باران احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی وجود دارد که افراد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

این مسؤول درباره وضعیت دمای هوای مازندران، اضافه کرد: فردا حداکثر دمای روزانه استان کمی افزایش یافته و روز پنج‌شنبه با روند کاهشی دمای هوا در مازندران مواجه می‌شویم که اوایل هفته آینده انتظار داریم کمینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان به یکی دو درجه زیر صفر برسد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز تا فردا به‌صورت موج کوتاه و از روز پنج‌شنبه به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو