زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

نوزادان از خطرناک‌ترین قربانیان بیماری سل هستند

رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی گفت: کودکان زیر یک سال یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین قربانیان بیماری سل هستند.

به گزارش سرای نور؛ از اصفهان، علی‌اکبر ولایتی پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه به جمعیت مبتلایان به سل اضافه می‌شود و سازمان بهداشت جهانی در صدد مبارزه با این بیماری است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران مبارزه با بیماری سل به خوبی پیش می‌رود اما بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در ایران سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۳ نفر و در کل جهان از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۰ نفر به بیماری سل مبتلا می‌شوند.

رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی با بیان اینکه سل بیماری بدون مرز است، گفت: این بیماری مرز نمی‌شناسد و ممکن است در سفر مردم از ملیت‌های مختلف به دیگر کشورهای جهان سرایت کند.

وی تصریح کرد: برخلاف بسیاری از بیماری‌های عفونی، یک عدد میکروب سل می‌تواند بیماری سل را در یک فرد ایجاد کند.

ولایتی عنوان داشت: بیشترین آمار افراد مبتلا به بیماری سل متعلق به آسیا و آفریقاست و باید در این دو قاره در رابطه با بیماری سل اقدامات ضروری جهت جلوگیری و درمان صورت گیرد.

رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربیات بسیار خوبی در رابطه با مبارزه با بیماری سل دارد، متذکر شد: مرکز مسیح دانشوری در تهران در حوزه‌های میکروبیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان موارد مقاوم نقشی اساسی داشته و یکی از مراکز ارجاعی و مورد قبول سازمان بهداشت جهانی است.

این مسؤول اضافه کرد: سیستم دفاعی بدن افرادی که دچار ایدز می‌شوند، دچار مشکل خواهد شد بنابراین ظهور و پیداش سل شیوع بیشتری پیدا کرده و باید در صدد کنترل بیماری سل باشیم.

ولایتی با بیان اینکه تشخیص بیماری سل بسیار مشکل است، یادآور شد: ممکن است فردی سال‌ها به سل مبتلا باشد اما هیچ نشانه‌ای از او بروز داده نشود مگر آنکه به طور اتفاقی از سینه او عکسبرداری شود و متوجه این بیماری شوند.

وی اذعان داشت: کودکان زیر یک سال یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین قربانیان بیماری سل هستند چراکه احتمال ابتلای کودکان به این بیماری زیاد بوده و خطر مرگ در آن‌ها بالاست که نیازمند زدن واکسن مربوطه است که طی چندین سال گذشته اجباری شده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو