زمان انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۵ -

مهار آتش سوزی جنگل‌های حاشیه رود ارس/دود پارس آباد را پوشانده است

فرماندار پارس آباد از مهار کامل آتش سوزی جنگل‌های حاشیه رود ارس و در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ اکبر صمدی اضافه کرد: بخش اصلی آتش سوزی از شامگاه گذشته در جنگل های حاشیه رود ارس در خاک کشور جمهوری آذربایجان اتفاق افتاده بود.

وی ادامه داد: با وقوع این حادثه که هنوز دلایل آن مشخص نیست، نیروهای امدادی شهرستان مرزی پارس آّباد به دلیل احتمال گسترش آتش سوزی به سمت این شهرستان به حال آماده درآمده و در نوار مرزی و حاشیه رود ارس مستقر شدند.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه این اتفاق پیش از ظهر امروز رخ داد و حریق برخی از مناطق حاشیه رود ارس در سمت جمهوری اسلامی را فرا گرفت، متذکر شد: این آتش سوزی در روستای محمدرضالو اتفاق افتاد، که به دلیل استقرار و آماده بودن نیروها در کوتاه ترین زمان ممکن مهار شد.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود رود ارس در نوار مرزی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان گسترش آتش سوزی به سمت ایران وجود ندارد، تاکید کرد که حریق روستای محمدرضالو با وزش باد و از طریق زباله های آتش پخش شده در هوا اتفاق افتاد.

صمدی با اشاره به مهار آتش سوزی در جنگل های حاشیه رود ارس در سمت جمهوری آذربایجان طی ساعات گذشته یادآور شد: با توجه به طولانی شدن زمان مهار آتش از سوی نیروهای امدادی جمهوری آذربایجان، صبح امروز از طریق سفارت ایران در این کشور برای حضور و کمک رایزنی کردیم که خوشبختانه طی ساعات گذشته این آتش سوزی به صورت کامل مهار شد.

وی عنوان کرد: با این وجود به دلیل احتمال وقوع مجدد آتش سوزی قرار شده اکیپ های امدادی و عملیاتی این شهرستان همچنان در حاشیه رود ارس حضور داشته باشند.

فرماندار پارس آباد بیان داشت: آماده باش کامل این نیروها تا صبح فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از وجود دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در آسمان شهر پارس آّباد خبر داد و افزود: دود ناشی از آتش سوزی در نوار مرزی و در جنگل های حاشیه رود ارس از صبح امروز آسمان این شهر و مناطقی در شعاع ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری را پوشانده است.

صمدی اضافه کرد: با توجه به مهار آتش در خاک جمهوری آذربایجان هنوز فضای شهر پارس آّباد با دود غلیظ و مه مانند پوشانده شده و تنفس را برای شهروندان بویژه افراد سالمند و کودکان مشکل کرده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۸ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو