زمان انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

برنامه‌های مختلف جشن خانه تئاتر اعلام شد

دومین روز از چهاردهمین جشن خانه تئاتر با تقدیر از هنرمندان حوزه حرکت و نشست تخصصی در حوزه دراماتورژی دنبال شد.

سرای نور؛آیین افتتاح این رویداد فرهنگی  ۷ اردیبهشت ماه، رأس ساعت ۱۶ در محوطه بیرونی خانه هنرمندان با قرائت پیام روز جهانی تئاتر توسط نصرت پرتویی و پیام روز ملی تئاتر ایران نوشته علی نصریان توسط ایرج راد به صورت رسمی آغاز شد.

این مراسم که در محوطه بیرونی خانه هنرمندان برپا شده بود با استقبال چشمگیر مردم و هنرمندان روبه‌رو شد و تا ساعت ۱۹ ادامه داشت. در ادامه نیز تماشاگران در تالار انتظامی به تماشای یک نمایش عروسکی نشستند.

این مراسم به صورت همزمان در محوطه بیرونی تئاتر شهر، پردیس تئاتر تهران و زیرگذر متروی میدان ولیعصر نیز اجرا شد. از چهره های هنری که در این مراسم حاضر بودند می‌توان به اصغر همت، سهراب سلیمی، نصرت پرتویی، بهزاد فراهانی، فهمیه رحیمی، ایرج راد، داود فتحعلی بیگی و… اشاره کرد.

چهاردهمین جشن خانه تئاتر از ۷ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان، تئاتر شهر، پردیس تئاتر تهران، زیرگذر مترو میدان ولیعصر برگزار می‌شود.

دهمین دوره جشن انجمن حرکت خانه تئاتر امروز در سالن شهناز خانه هنرمندان

در راستای جشن خانه تئاتر، انجمن نمایشگران حرکت نیز ورز جمعه هشتم اردیبهشت ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ دهمین دوره جشن خود را برگزار کرد.در این جشن از حمید ستوده به عنوان پیشکسوت این رشته هنری تقدیر شد و حسین پارسایی به عنوان کارگردان منتخب انجمن حرکت مورد تقدیر قرار گرفت. مدالیوم این انجمن امسال به محسن گودرزی ترابی اهدا شد.

داوران این انجمن که در طول سال نمایش‌های مربوطه را داوری کرده‌اند اصغر فریدی ماسوله، امیر دژاکام  و محسن گودرزی بوده‌اند.‌
هئیت مدیره انجمن حرکت شامل علی علیایی‌نژاد رئیس انجمن،  بهزاد جاودان‌فرد نائب رئیس، قلی امانی، اصغر فریدی ماسوله و الناز تاریخی، بازرس اصلی: علی گودینی، بازرس علی البدل: حسین بلبل‌آبادی است. دبیری این جشن به عهده علی علیایی‌نژاد و بهزاد جاودانفرد کارگردانی آن بود.

علی پور عیسی نشست تخصصی داراماتورژی در جشن خانه تئاتر برپا کرد

نشست تخصصی دراماتورژی نیز توسط انجمن کارگردانان خانه تئاتر در هشتم اردیبهشت ماه  بین ساعت ۱۷ الی ۲۰ در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برپا شد.

این نشست تحت عنوان نشست انجمن کارگردانان خانه تئاتر و به عنوان یکی از مراسم تخصصی چهاردهمین جشن خانه تئاتر توسط علی پورعیسی، متخصص دراماتورژی و فارغ التحصیل MFA دراماتورژی و نقد دراماتیک از دانشگاه ییل امریکا و عضو پیوسته کانون کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر برگزار شد.

در این نشست به ضرورت و معرفی و کاربردهای مشاغل دراماتورژی مانند دراماتورژ، مدیران مؤسسات پرورش نمایشنامه جدید و مدیران ادبی و… در بدنه اصلی تئاتر ایران پرداخته می‌شود و روی تخصص‌گرایی حرفه‌ای تأکید شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو