زمان انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

نماینده نور و محمودآباد در خانه ملت::

بزرگترین آفت در آموزش و پرورش تفکر جناحی است

نماینده نور و محمودآباد در مجلس گفت: بزرگترین آفت در آموزش و پرورش تفکر جناحی است که به هیچ وجه نباید در محیط آموزش و پرورش ورود پیدا کند.

همایش تجلیل از معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی منطقه چمستان باحضور نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت،فرماندار شهرستان نور، مسئولان، و معلمان و شهردار و شورای شهر چمستان برگزار شد.

سید علی اکبر حسینی در مراسم بزرگداشت روز معلم در چمستان اظهارکرد: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کردند. خود لحظه لحظه می سوختند و با دانش خویش، جامعه را می ساختند و فردایی باشکوه را نوید می دادند.

 

وی گفت: امروز، روز بزرگداشت کسانی است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی ها خمیده شد. روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند. امروز، روز یاد کردن از گمنامان آشناست؛ آنان که دفترهای خاطرات از عطر یادشان آکنده است.

رئیس آموزش و پرورش چمستان تصریح کرد: معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است اقرا باسم ربک الذی خلق …در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند  و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.

این مسئول افزود: مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد وانسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد و بر اساس آموزه های دینی، آموختن دانش به دیگران، آثار معنوی ماندگاری برای آموزگار در پی خواهد داشت.

در این مراسم علی اسماعیلی در بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار کرد: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد.

وی با اشاره به این که هیچ شغلی بالاتر از معلی نیست، افزود: نخستین معلم خداوند سبحان است معلم ثانی پیامبران،امامان و اولیا خداوند که وظیفه آنها هدایت و راهنمایی همه مخلوقات خداوند در روی زمین است.

پیامبران از خودشان شروع کردند تا توانستند در جامعه اثربخش باشند و معلمان نیز باید با احساس وظیفه موجباتتغییر وتحول جامعه را فراهم آورند.

نماینده مردم نور ومحمودآباد در خانه ملت با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری تصریح کرد: زمان‌شناسی وعشق به کار سبب جاودانگی شهید شد.

این مسئول با اشاره به این که امروز درجامعه ولایی و اسلامی به مدیران جهادی نیاز داریم تأکیدکرد: بزرگترین آفت در آموزش و پرورش تفکر جناحی است که به هیچ وجه نباید در محیط آموزش و پرورش ورود پیدا کند و در تصمیمات آموزش و پرورش آن چیزی که مهم است خروجی فرزندان این سرزمین در مراتب علمی بالاست.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو