زمان انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

شجاعی: وضعیت اشتغال جوانان از مرز بحرانی گذشت

سخنگوی اسبق وزارت صنعت گفت:براساس آمارهای رسمی کشور، حجم بیکاران رو به افزایش است که این موضوع حل بحران اشتغال را سخت‌تر می‌کند.

سرای نور؛علیرضا شجاعی ،سخنگوی اسبق وزارت صنعت گفت:بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است که نرخ بیکاری را از ۱۲.۵درصد به ۸ درصد کاهش دهد و حتی اگر بر فرض مثال دولتمردان بتوانند ۴تا ۵ میلیون شغل جدید هم ایجاد کنند،فقط توانسته اند نرخ بیکاری را بر روی عدد ۱۲.۵ ثابت نگه دارند و در واقع برای رسیدن به آنچه در برنامه ششم توسعه تعیین شده ،حداقل باید ۶ میلیون شغل جدید در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه افزود:براساس آمارهای رسمی کشور، حجم بیکاران رو به افزایش است که  این موضوع حل بحران اشتغال را سخت‌تر می‌کند.

مشاور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد:بر اساس قانون اگر نرخ بیکاری گروه سنی در کشور بیش از نرخ متوسط باشد،این گروه سنی در حالت بحران قرار می گیرد و در حال حاضر متاسفانه آمار بیکاری گروه جوانان از ۱۲.۵ درصد بیشتر بوده و باید بگوییم که اشتغال جوانان در حالت بحران قرار دارد.

وی با انتقاد از مطالبی که کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد اشتغال بیان کرده اند ،تاکید کرد:متاسفانه در گفتگوها  و مناظرات بیشتر شاهدیم که کاندیداها به راه حل عملی برای حل معضل بیکاری اشاره نکرده و فقط صورت مسئله را توضیح می دهند.

شجاعی در پایان پیشنهاد داد:بهتر است که کاندیداها به جای بیان اطلاعاتی که مردم تا حد زیادی از آن اطلاع دارند به فکر ارائه راهکار عملی برای حل معضل بیکاری جوانان باشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو