زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

قیام مستضعفین علیه دولت اشرافی

من نماینده محرومان، کارگران و فرهیختگانی هستم که صدایشان شنیده نمی شود. من نماد و نماینده محرومان، مسنضعفان و فرهیختگانی هستم که تریبون ندارند و صدایشان شنیده نمی شود

سرای نور؛بی عدالتی، تزویر، فساد و دروغ برازنده دولت نظام جمهوری اسلامی نیست. دولتی که قوه مجریه نظامی است که مبتنی بر قیام مردمی در بهمن ۵۷ شکل گرفت و با خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس تثبت شد، می بایست در مسیر دولت مهدوی خدمتگزار محرومین و مستضعفین باشد.

« یکی از نعمت های بزرگی که خداوند تبارک و تعالی به این ملت عنایت فرموده، اینکه حکومت، حکومت مستضعفین است، حکومت محرومین است.

شما باید توجه تان به این توده های مستضعفین که با زحمت خودشان و رنج خودشان الان در جبهه ها مشغول فداکاری هستند که خداوند تاییدشان کند و در پشت جبهه ها مشغول فداکاری هستند و مستضعفند، آن بالاها اینها را ضعیف می شمارند و می شمردند… با توجه به اینکه بار سنگین انقلاب بر دوش قشر مستضعف است… وظیفه داریم فعالیت و توجه را به نواحی محروم، خصوصا جنوب شهر که در رژیم گذشته توجهی به آنها نشده است، معطوف کنیم. در خدمت ملت، خصوصا مستضعفین که سنگینی این جمهوری به دوش آنان بوده و بدون کوچکترین توقعی در خدمت اسلامند، با جان و دل کوشا باشیم و مادام که همه ما و شما در خدمت مردم هستیم، آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نمی شود.»

امام خمینی قدس سره شریف

اما آنچه مردم در ۴ سال گذشته شاهد آن بودند این بود که افرادی با فریب مردم و دادن وعده گشایش اقتصادی با مذاکره با امریکا حداقل آرای مورد نیاز برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری را کسب کردند و با تشکل دولت پیر و خسته، رکود اقتصادی را برای کشور به ارمغان آوردند و با غبار آلود کردن فضا، به کاسبی و منفعت طلبی پرداختند؛ بطوریکه کسانی که در تضاد جدی فکری حمایت از مردم و مستضعفین قرار داشتند به عنوان وزیران این دولت انتخاب شده و در تمامی ۴ سال گذشته، هر آن اقدام حمایتی از مردم همچنین مسکن مهر، وام های کم بهره همچون وام ازدواج و … را تعطیل و به جای آن گرانی و بیکاری و بی درآمدی را به آنها هبه کردند.

ولی برخلاف همه معادلات دنیایی، برجام هم نتوانست انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کند و سید ابراهیم رئیسی نماینده قضر مستضعف و محروم و انقلابی جامعه برای زدودن کشور از آلودگی ها به میان آمد و این حضور وی همراه شد با سیل خروشان حمایت مردمی از وی تا نشان دهند که انقلاب هیچگاه از دل ها از میان نخواهد رفت.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان مبارک و قدس رضوی (ع) خود را اینگونه معروفی می کند:

« من نماینده محرومان، کارگران و فرهیختگانی هستم که صدایشان شنیده نمی شود. من نماد و نماینده محرومان، مسنضعفان و فرهیختگانی هستم که تریبون ندارند و صدایشان شنیده نمی شود.»

و آنجا که در مناظره پایانی، حسن روحانی از وی به عنوان نماینده دولت قبل دعوت به مناظره می کند، در جوابش می گوید:

« بنده اعلام می‌کنم مناظره بگذارند من بعنوان نماینده قشر کارگر، زنان بی‌سرپرست و بسیاری که حرف دارند اما بلندگو ندارند، با آقای روحانی مناظره کنم. من مانند آقایان روزنامه که تا حرفی زده شد تیتر کنند؛ خودم حرف خودم را می‌زنم. »

سید ابراهیم رئیسی صدای مردم است که در این ۴ سال گذشته، به آن ها دروغ گفته شد و اعتمادشان مورد سوء استفاده قرار گرفت و بیت المال توسط عده ای سوجو به تاراج رفت.

« انتظار مردم عزیزمان در این ایام این است که دولتی باشد که ویژگی خداترسی داشته باشد و هم ویژگی کارآمدی. می‌گوییم کسی که پول و نان ندارد دولت نسبت بهش مسئولیت دارد؟ اگر دارد که چرا نکردید؟ اگر ندارید پس نگویید در تبلیغاتتان.

آقای روحانی می‌گوید حقوق فقرا و بازنشستگان افزایش یافت. بله اما در شب انتخابات این کار را کردید. اگر نیاز بود در این ۴ سال توجه به زندگی فقرا را انجام می‌دادید، چرا نکردید؟

این نقدینگی که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان می‌گویند یعنی در واقع دست کردن در جیب مردم. چرا به چند نفر ۵۰۰ هزار میلیارد وام دادند آن هم به آدم‌های بد حساب. ۱۰۰ هزار میلیارد می‌دادید به آقای نعمت زاده برای کشور خودش.

چطور است که دولت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان باید هزینه داشته باشد؟ این از کجا می‌آید؟

یارانه را بدهید مردم؛ چرا شما تصرف می‌کنید؟ می‌گوییم کسی که پول و نان ندارد دولت نسبت بهش مسئولیت دارد؟ اگر دارد که چرا نکردید؟ اگر ندارید پس نگویید در تبلیغاتتان. چه قدر لیست بزرگی از کارهایی هست که در دولت‌تان نکردید. چه کارها که باید می‌کردید و نکردید.

آقای روحانی شما برای مردم عقل قائل شوید، مردم را عاقل بدانید، اهل فکر بدانید. مردم می‌دانند به که رای بدهند. ما دیوار بلندی میان حقوق مردم و چپاولگران به حقوقشان خواهیم کشید. »

صداقت کلید واژه ای است که می توان آن را اصلی ترین وجه سید ابراهیم رئیسی دانست. صداقتی که اثبات کرد که تولیت آستان قدس رضوی (ع) برای حمایت از محرومان پا به عرصه انتخابات گذاشته و این منجر به دادن لقب “سید محرومان” از سمت مردم به وی شد؛ بطوری مولوی

نذیراحمد سلامی نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز به این مسئله اعتراف می کند و می گوید:

« من در انتخابات ریاست جمهوری قبلی به آقای روحانی رأی دادم اما در این انتخابات گزینه مناسب مورد نظرم برای ریاست جمهوری آقای رئیسی است.

حجت‌الاسلام رئیسی به‌ دلیل آنکه از کودکی در یتیمی بزرگ شده و زندگی را با محرومیت سپری کرده، با درد محرومان آشنا است و در حقیقت درد محرومیت را لمس کرده و تصور ما بر این است که ایشان به ‌دلیل این شرایط بیش از دیگران به داد محرومان می‌رسد.

اینها از جمله دلایلی است که موجب شده در این انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی را به‌عنوان نامزد اصلح انتخاب کنم.»

خیل عظیم مردمی در حمایت از سید محرومان به قدری بود که یکی از مجریان بی بی سی نیز اعتراف می کند و در ویژه برنامه انتخاباتی می گوید:

« با شکوه ترین تجمعات انتخاباتی در ایران متعلق به آقای رئیسی است! جای تعجب است او که حزب ندارد چطور این مردم را بسیج کرده؟»

آنچه این روزها بیش از هر چیز دغدغه مردم است؛ سفره‌های کوچک‌شده و شرمنده چشمان بیکار در خانواده‌هاست. ادامه وضع موجود یعنی غصه بیشتر، یعنی شرمندگی بیشتر. حال این سیل مردمی هفته هاست که به حرکت در آمده و تزویر و دروغ دیگر یارای آن نیست و در ۲۹ اردیبهشت تمام ریشه های تزویر و دروغ را در کشور از کجا کنده و آثار آن را نیز محو می نماید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو