زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ -

ایران – برزیل؛ وقت شکار قهرمان المپیک

دو تیمی که شب گذشته بازی های خود را در لیگ جهانی والیبال واگذار کردند حالا امشب رو در روی هم قرار خواهند گرفت و این می تواند بهترین موقعیت برای شکست برزیلی باشد که مربی جاودانه خود را دیگر در اختیار ندارد.

سرای نور؛

شب اول لیگ جهانی والیبال به پایان رسید و در سطح یک، گروه A ایران و برزیل دو تیمی که از امشب ساعت ۱۹:۳۰ باید به مصاف هم بروند، بازنده های این گروه بودند. در هر صورت این دو پس از بازی امشب به اولین برد خود در لیگ جهانی دست خواهند یافت اما تغییرات عمده در ترکیب دو تیم پیش بینی را سخت از قبل کرده است.
* برزیلِ بدون رزنده
حتی کسانی هم که والیبال را به صورت مستمر پیگیری نمی کنند سرمربی اسبق و البته افسانه ای برزیلی ها را می شناسند. برناردو رزنده که در ۴ المپیک اخیر ۴ بار به فینال رفت و ۲ بار طلا و ۲ بار نقره را بر گردن آویخت. او پس از این همه سال اعلام بازنشستگی کرد و جای خود را به رنان دال زاتو داد که در بازی اول مقابل لهستان نا امید کننده ظاهر شد. تعویض های دیر هنگام و استفاده نکردن از تمام توان تیم از برزیل یک بازنده مقابل لهستان باخت و زمان خواهد برد تا تیم افسانه ای برزیل به شکل سابق خود در آید.

 

* غایبان پر تعداد
ایزاک سانتوس، سیدائو، موریلو اندریس، ویلیام آرژونا، سرجیو دوس سانتوس، والاس دسوزا و لیپه تنها بخشی از المپیکی های تیم ملی والیبال برزیل هستند که در این هفته از لیگ جهانی غایب خواهند بود و بازی بدون آنها برای هر سرمربی سخت و مشکل است. ایران هم غایبان کمی ندارد و خلا شهرام محمودی و محمد موسوی در بازی دیشب احساس شد. با این حال این برزیل با تمام برزیل هایی که مقابل ایران بازی کرده است تفاوت عمده ای دارد و بهترین فرصت برای شکست قهرمان المپیک است.

 

** تمام نکات این دیدار:

* ایران و برزیل ۷ بازی در لیگ جهانی مقابل یکدیگر انجام داده اند که ایران ۳ برد و برزیل ۴ برد در کارنامه دارد.
* در ۷ بازی گذشته فقط یک بار ایران موفق به برد ۳ بر صفر مقابل برزیل شده و سایر بازی ها به ست چهارم و یا پنجم کشیده است.
* مهمترین بازی دو تیم در مرحله نهایی لیگ ۲۰۱۴ انجام شد که ایران توانست در آن دیدار برنده بازی باشد .
* ایران در اولین دیدار خود مقابل برزیل که با میزبانی حریف انجام شد در دیداری به یاد ماندنی ٣ بر یک آنها را در سائوپائولو شکست داد.
* برزیل آخرین کشوری بود که مرحوم حسین معدنی به عنوان مربی روی نیمکت ایران نشست که تابستان ٢٠١٤ یکی از تلخ ترین اتفاقات والیبال ایران با درگذشت او اتفاق افتاد.
* دو تیم تنها یک بار دیگر در ایتالیا رو در روی هم قرار گرفته اند که آن دیدار هم ۳ بر یک به سود ایران خاتمه یافت.
* شهرام محمودی، امتیازآورترین بازیکن ایران مقابل برزیل در ۳ دیدار اخیر دو تیم در ترکیب ایران حضور ندارد.

* تمام عکس های خاطره انگیره این دو تیم :

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو