زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ -

دکتر افشاریان در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) :

فاصله گرفتن از سبک و سیره امام خمینی (ره) بر تزلزل اخلاقی خانواده ها می افزاید

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در مسجد جامع شهر نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ دکتر حامد افشاریان در جمع سوگواران امام راحل با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل به توصیف شخصیت عرفانی ایشان پرداخت و اظهار داشت: حضرت امام راحل یک عرفان شناس ، فقیه  اصولی درجه یک و جامع معقول و منقول بود.
وی افزود : عرفان امام منبعث از  قران ، صحیفه سجادیه ، نهج البلاغه  و روایات معصومین بوده  است .
این سخنران در ادامه  گفت : برخی انسانها همچون امام راحل (ره)  آنقدر خوب و بافضیلت هستند  که وقتی از دنیا می روند  ، انسانها  از  نبودنشان سردرگم می شوند.
دکتر افشاریان عرفان امام را یک عرفان شورانگیز برشمرد و افزود: امام خمینی (ره) با عارفان جلیل القدر تفکر اسلامی همچون  حافظ، مولانا جلال الدین بلخی  و محی الدین ابن عربی آشنا بود و آنان را خوب و دقیق می شناخت و از همین  رو است که  می توان گفت شخصیت عرفانی امام بر شخصیت فلسفی ایشان  چیره بود .

 


وی تصریح کرد : امام خمینی(ره) بدون داشتن سرمایه های مادی ، دست به حرکتی در کشور زد که  نه تنها خاورمیانه بلکه  همه جهان را تحت تاثیر قرار داد .
افشاریان خاطرنشان کرد : باید  قدردان ولایت فقیه  ، امام و خلف صالح ایشان باشیم چرا که جامعه امروز ما  بیش از هرچیز و هر زمان نیازمند عرفان، اخلاق ، دیانت و معنویت است.
این سخنران در ادامه با تاکید بر نزدیک شدن به  سبک امام افزود : هر چقدر از سیره امام و اهل بیت فاصله  بگیریم ، بر مشکلاتمان افزوده و  تزلزل های اخلاقی خانواده ها نیز بیشتر می گردد.
در مراسم بزرگداشت امام (ره) مسئولان ، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم حضورداشتند و کربلایی مجید نریمانی نیز در وصف امام راحل به مداحی پرداخت.

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو