زمان انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ -

خسرو معصومی کارگردان سینما در گفتگو با فرهنگ نیوز: نسخه نهایی «کار کثیف» پاییز آماده خواهد شد/این فیلم با واقع‌گرایی از بیکاری و عواقب آن می‌‌گوید

خسرو معصومی کارگردان و نویسنده سینمای ایران به تازگی فیلمبرداری درامی سینمایی با نام «کار کثیف» را به پایان رساند؛ فیلمی با مضمون مهاجرت.

سرای نور؛خسرو معصومی کارگردان و نویسنده سینمای ایران به تازگی فیلمبرداری درامی سینمایی با نام «کار کثیف» را به پایان رساند؛ فیلمی با مضمون مهاجرت.

معصومی درباره وضعیت امور پس از تولید «کار کثیف» به فرهنگ نیوز گفت: این روزها در مرحله تدوین اولیه هستیم و بعد از تدوین، صداگذاری ها انجام خواهد شد و به دنبال آن نیز وارد فاز ساخت موسیقی خواهیم شد.

معصومی با اشاره به وسواسهایش در انجام امور فنی فیلم ادامه داد: تهیه کنندگی «کار کثیف» را خودم برعهده گرفتم تا درگیر تعجیل و فشارهای تهیه کننده نشوم. برای همین با نهایت صبر امور فنی را پیش می برم و با این حساب نسخه نهایی نهایتا تا پاییز آماده خواهد شد.

این کارگردان ۶۲ ساله خاطرنشان ساخت: اینکه فیلم را به جشنواره سی و ششم فجر بدهم یا نه را هنوز تعیین نکرده ام اما قاعدتا نمایش در جشنواره و بازخوردی که از مخاطب می گیریم کمک می کند به یافتن پخش کننده قوی برای فیلم.

معصومی که بخشی از فیلمش را در ترکیه فیلمبرداری کرده درباره شرایط تولید در این کشور همسایه ایران گفت: پروژه «کار کثیف» کاملا ایرانی است و همه عوامل هم ایرانی بودند و با برآورد اقتصادی دقیق نماهای مربوط به ترکیه را گرفتیم چون در بخش خصوصی کار می کنیم و باید همه چیز مشخص باشد. ضمن اینکه چون مشاوره های لازم را برای فیلمبرداری در ترکیه گرفته بودم بدون کمترین مشکلی پیش رفتم.

وی ادامه داد: در این فیلم تصویری تازه و واقع گرایانه از مشکلات مربوط به بیکاری و عواقب آن که یکی از آنها مهاجرت است، ارائه کرده است. تلاش کردم گرفتار احساسات گرایی نشوم و فیلمی را بسازم که با منطق از دلایل مهاجرت و آسیبهای آن می گوید.

کارگردان «رسم عاشق کشی» و «باد در علفزار می پیچد» درباره وضعیت عرضه نسخه خانگی فیلم قبلیش «تابو» به فرهنگ نیوز گفت: متاسفانه از یک طرف اصرار جواد نوروزبیگی تهیه کننده حقوقی کار باعث خروج فیلم از چرخه رسمی اکران و نمایش در هنروتجربه و در نهایت مهجوریت کامل فیلم شد و از طرف دیگر محمد امامی سرمایه گذار کار هم نسخه خانگی را عرضه نکرده است!

وی ادامه داد: واقعا نمی دانم «تابو» چرا این قدر گرفتار بدبیاری شد. واقعا عجیب است که سرمایه گذار نسخه خانگی را عرضه نمی کند بخصوص که فیلم بازیگران بنامی دارد و میتواند در شبکه خانگی مورد توجه قرار گیرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو