زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ -

ظریف در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تأکید بر حل و فصل مسالمت‌آمیز و منطبق با حقوق بین‌الملل مسئله قره‌باغ / سند همکاری ایران، ترکیه و آذربایجان امضا شد

وزیر امور خارجه‌ کشورمان گفت: در اجلاس سه‌جانبه رامسر بر حل و فصل مسالمت‌آمیز و منطبق با حقوق بین‌الملل مسائل در قره‌باغ و مناطق دیگر تأکید شد.

به گزارش سرای نور؛ محمدجواد ظریف بعد از ظهر امروز در پایان اجلاس سه‎جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این اجلاس همکاری‌هایی که قرار است این سه کشور با هم داشته باشند، بحث و بررسی شد، اظهار کرد: همچنین به اجرای موضوعات مشترکی که هر سه کشور به آن پایبندی دارند، تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه سندی در روزهای گذشته بین وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه بر روی آن بحث شد که امروز به توافق رسید، افزود: این سند، سند قطعنامه مشترک کاری سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه در حوزه مسائل خارجی برای دو سال آینده است.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در این سند نحوه ارتباط‌گیری و برگزاری جلسات مشترک به‌خوبی مشخص شد و اقداماتی که باید برای تقویت ارتباطات سه کشور رخ دهد در برنامه کاری قرار گرفت.

وی یادآور شد: در این اجلاس سه‌جانبه در حوزه‌های ترانزیت، انرژی، توریسم، موضوعات فرهنگی و همین‌طور در زمینه همکاری‌های بین سه کشور همسایه برای تأمین صلح و امنیت در منطقه توافق شد.

ظریف با عنوان اینکه بحث‌های خوبی امروز انجام شد که در بیانیه هم منعکس شد، خاطرنشان کرد: همه طرف‌ها بر مواضع مشترکی مبنی بر رعایت حقوق بین‌الملل و اجرای صحیح توافقات بین‌المللی از جمله برجام بر تأمین یا اجرای تعهداتی که کشورها در برجام دارند، تأکید شده است.

وی به تضمین اتحاد کشورهای اسلامی به‌ویژه در اجلاس پیش‌روی سازمان همکاری‌های اسلامی که در استانبول برگزار می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد: بر حل و فصل مسالمت‌آمیز و منطبق با حقوق بین‌الملل، در مسئله قره‌باغ و مناطق دیگر که امنیت منطقه را با نگرانی مواجه کرده، تأکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تاکنون جلسات منطقی بین سه کشور برگزار شده اما متأسفانه همه تصمیمات اجرایی نشده، یادآور شد: برای اینکه اطمینان از اجرای تصمیمات سه‌ طرف، مقرر شد کمیته راهوری دائمی متشکل از معاونین سیاسی وزاری خارجه‌ سه کشور تشکیل شود.

ظریف در پایان گفت: اجلاس بعدی در آذربایجان برگزار می‌شود.

 در اجلاس رامسر سند همکاری سه‌جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان برای همکاری تا دو سال آینده امضا شد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۷ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو