زمان انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ -

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم اعتکاف شهرستان نور

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم اعتکاف شهرستان در شهرداری نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ سید صابر سجادی در این جلسه با خیر مقدم به حضار اظهار کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است و یکی از سنت های حسنه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیاء شده است.
وی افزود: اعتکاف بستر مناسب اندیشه و تفکر است.DSC00758
حجت الاسلام علی آزادیان در این جلسه افزود: روح انسان نیازمند نیایش است و راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.
وی در مورد فضیلت ماه رجب گفت: در ماه رجب همواره باران رحمت الهی می بارد و از ۱۳ تا ۱۵ رجب (ایام البیض) خاطره حضور پرشور نیایش گران و معتکفان در ماه رجب است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور تصریح کرد: از اعمال و مسا ئل شرعی اعتکاف این است که معتکف نباید از مسجد خارج شود و باید وعده‌های غذایی به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر، برای معتکفان تهیه شود.

 

DSC00753
این مسئول در مورد بحث فرهنگی مراسم تأکید کرد و گفت: علاوه بر غذای جسم باید به مسائل فرهنگی و معنوی این مراسم توجه ویژه شود و با برنامه ریزی فرهنگی و زمینه سازی مناسب خوراک روح را نیز تا حد امکان برای معتکفان فراهم کنیم .
شاهرخ سالاریان از اداره آموزش و پرورش شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به حضور دانش آموزان در این مراسم افزود: با اهدای بسته‌های فرهنگی به معتکفان به ویژه جوانان و نوجوانان ‌می‌توانیم زمینه تشویق و گرایش نسل جوان را به مراسم با شکوه اعتکاف و توجه به مسائل معنوی و فرهنگی فراهم کنیم.
سید رضا حسینی عضو شورای فرهنگی نور در مورد اعتکاف افزود: ماه رجب ماه کسب فضایل است و با صیقل روح، آماده ورود به ماه مبارک رمضان می‌شویم. خداوند وعده داده است هرکار نیکی پاداشی دارد و خداوند در مورد پاداش ماه مبارک رمضان می‌فرماید: من پاداش ماه رمضان هستم.
حجت الاسلام میثم رضایی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان نور خاطر نشان کرد: برنامه ریزی فرهنگی و مذهبی اعتکاف باید تأثیر گذار باشد و سبب کادر سازی فرهنگی شود.

 

 

DSC00754
در پایان شهردار نور با اشاره به هزینه های پذیرایی مراسم معنوی اعتکاف گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر نور، هزینه ی پذیرایی مراسم اعتکاف را در شهر نور بر عهده خواهد گرفت.

زمان انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو