زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ -

کارت جعلی؛ زخمی که دوباره سر باز کرد

داستان از فصل سیزدهم و در استادیوم فولادشهر آغاز شد؛ فریادهای علی دایی و اشاره‌ای عجیب به ماجرای کارت پایان خدمت.

سرای نور؛فولاد خوزستان قهرمان فصل سیزدهم فوتبال ایران شده بود و علی دایی به عنوان مربی تیمی که نائب قهرمانی را کسب کرده بود، به شدت به دنبال پیگیری موضوع کارت‌های پایان خدمت جعلی که سرمنشا آن را باشگاه خوزستانی می‌دانست، ضمن اعتراضات خود در رسانه‌ها، حتی به ملاقات سرلشگر فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رفت. موضوعی که البته هیچ تغییری در قهرمانی لیگ سیزدهم نداشت و علی دایی نیز به نتیجه دست نیافت تا بعد از اقدامات صورت گرفته، این بازیکنان باشند که قربانی این باند مخوف شوند و سرنوشت فوتبالی آنها تغییر کند.

 

نگاهی گذرا به اسامی ستاره‌های قربانی

آرش افشین، شهاب کرمی، علی حمودی، حسین ماهینی، بختیار رحمانی، سعید حلافی، سینا عشوری، شجاع خلیل زاده، سروش رفیعی، آرمان شهدادنژاد، محمدحسین مهرآزما، سروش سعیدی، مهدی کریمیان، حامد نورمحمدی، احمد بوعذار و … از جمله بازیکنانی بودند که در این مقطع با ابطال کارت پایان خدمت‌شان راهی تیم‌های نظامی شدند. این در شرایطی بود که با توجه به جو رسانه‌ای آن زمان به دلیل این اتهام به آنها نسبت به این ارفاق و حضورشان در تیم نظامی نیز انتقاداتی وارد می‌شد که موسی کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به آن گفت: ما می‌خواستیم کمکی به آنها کنیم تا در تیم‌های نظامی بازی کنند چون سرمایه ملی بودند اما دیدیم در جامعه نظر مثبتی وجود ندارد. این افراد قانون را دور زدند و بعضاً هم رشوه دادند که ما دسترسی به واسطه‌ها نداریم.

 

چه خبر از باند مخوف جعل؟

در شرایطی که به نظر می‌رسید با توجه به گستردگی این فساد، شدیدترین برخورد در این زمینه در خصوص باند جعل کارت پایان خدمت صورت گیرد، با گذشت چند سال از این ماجرا هنوز هیچ خبری از سرنوشت آنها منتشر نشده است. در اولین خبری که در خصوص ابطال کارت‌های پایان خدمت جعلی منتشر شده بود، از محرومیت ۵۹ بازیکن شاغل در فوتبال ایران خبر داده شد. در این بین شاید تنها حدود ۲۰ بازیکن بار دیگر توانستند شانس حضور در تیمی نظامی را کسب کنند و دیگر بازیکنان از چرخه فوتبال ایران خارج شدند تا از این حیث بتوان بازیکنان را بزرگترین قربانی این اتفاق دانست. انتظاری که همچنان می‌رفت بی نتیجه باقی ماند و هیچ خبری از سرنوشت باند مربوط به این جعل تاریخی منتشر نشد.

 

زخمی که دوباره سر باز کرد

روز گذشته سروش سعیدی در اظهاراتی که مدیرعامل باشگاه فولاد را نشانه می‌رفت در خبرگزاری فارس گفت: همین آقایان زمانی که در فولاد نوین بودم برای من از طریق یکی از بازیکنان سابق فولاد نوین کارت پایان خدمت گرفتند، من در آن مقطع سنی نداشتم و گول سیاه بازی‌های او را خوردم، بختیار رحمانی و امثال من از جریان کارت‌های پایان خدمت خبر داشتیم. بنده در دادسرای نظامی اسمی از این آقایان نبردم و خودم را مقصر معرفی کردم تا اینها به کارشان ادامه دهند اما از اعتماد ما سوءاستفاده کردند.

 

کمیته اخلاق ورود می‌کند؟

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال طی ماه‌های اخیر بزرگترین خبرسازی‌ها را داشته و در مورد انتشار عکس‌های بازیکنان و مدل مو و اظهارات آن در حیطه فوتبال و انتقادات‌شان ورود کرده است و بعضا با خاطیان نیز برخورد داشته است. با این حال انتظاری که از این کمیته می‌رفت ورود سریع به مهمترین و جنجالی ترین اتفاق امروز فوتبال ایران است. جایی که بازیکن به صراحت از دست داشتن مدیرعامل تیم سابقش صحبت می‌کند و او را با اتهام بزرگی مواجه می‌کند. باید دید کمیته اخلاق با دعوت طرفین به دعوی آنها رسیدگی خواهد کرد و همانطور که عنوان شد انتظار می‌رود در صورتی که اتهام بدون مدرکی از سوی این بازیکن صورت گرفته و باعث تشویش اذهان عمومی شده حکم قاطعی داده شود و در غیر این صورت نیز با عامل بزرگترین رخداد فوتبال ایران برخورد صورت گیرد. مسلما درد این روزهای فوتبال ایران مهمتر از رسیدگی در خصوص مدل موی بازیکنان و انتشار عکس‌های شخصی در صفحه‌ رسمی و شخصی آنهاست و برخورد با فساد مهمترین اصل برای جلب رضایت عمومی و مخاطبان این رشته محسوب می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو