زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

بنیاد اقتصاد کشورهای در حال توسعه، کشاورزی است

معاون فرماندار نور گفت: بنیاد اقتصاد کشورهای در حال توسعه، کشاورزی است.

به گزارش  خبرنگار سرای نور؛ جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در فرمانداری نور تشکیل شد.
سعید یزدانی در این جلسه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید راست آزمایی آمار را باورداشته و به آن عمل کنیم زیرا آمار یکی از پایه‌های اصلی برنامه ریزی و پیشرفت هر نظام سیاسی است و با ارائه یک آمار دقیق می‌توانیم به نارسایی‌ها، کمبود‌ها و ظرفیت‌های خود پی ببریم.

عکس یزدانی
وی گفت: ظرفیت سازی اشتغال با آمار آغاز می‌شود و مهمترین مسئله در اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره‌وری است و برای ارتقا بهره‌وری نخستین کار راستی آزمایی آمار در حوزه‌های مختلف است. DSC00840
معاون فرماندار نور تصریح کرد: کاهش ضایعات کشاورزی، به صنعت و تکنولوژی و فناوری برمی گردد و برای کاهش ضایعات کشاورزی ، افزایش رشد تکنولوژی ضروری است، استفاده و بهره‌وری از تکنولوژی در کشاورزی و کاهش ضایعات یکی از راه‌های عمل به اقتصاد مقاومتی است.
این مسئول خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات برای اجرای اقتصاد مقاومتی یکپارچه سازی اراضی است.

DSC00841
یزدانی اظهار کرد: دولت هرسال تسهیلات یارانه‌‌ای با هدف یکپارچه سازی اراضی را در نظر گرفته است.
وی گفت: بنیاد اقتصاد کشورهای در حال توسعه، کشاورزی است و بر این اساس باید در حوزه آموزش کشاورزی به عنوان اساس اقتصاد کشور توجه ویژه کنیم.
معاون فرماندار نور با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان نور گفت: ما با سیل و خشکسالی در طول سال دست و پنجه نرم می‌کنیم و همه دستگاه ها باید در مقابل این تهدیدات جوی اقدامات مشترک انجام دهند و از کار جزیره ای پرهیز کنند.

DSC00843
این مسئول یکی از مهمترین علل تخریب سردهنه‌ها را سنتی بودن آن‌ها نام برد و افزود: با توجه به ایجاد شرایط مناسب کار برای کشاورزان و رفع مشکلات آن‌ها به اقتصاد مقاومتی در کشاورزی عمل کنیم .
یزدانی در پایان با اشاره به واکسن دامی خواستار اقدام جدی و فوری مسئولان در این زمینه شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نور شالیزارهای شهرستان را ۸ هزار و ۹۱۴ هکتار نام برد و افزود: ۹۵ درصد این شالیزار ها شخم و شیار و ۸۰ درصد بذر پاشی و ۹۰ درصد خزانه گیری شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو