زمان انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ -

افتخاری: پشت منصوریان را خالی نمی‌کنیم

مدیر عامل باشگاه استقلال به حمایت از علیرضا منصوریان پرداخت و ابراز امیدواری کرد بتوانند در دو بازی پیش رو نتیجه بگیرند.

سرای نور؛

سید رضا افتخاری بعد از جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: کادر از این بازیکنان استفاده می‌کند؛ خیلی خوشبین هستم که در این دو مسابقه نتایج خوبی بگیریم.

وی در واکنش به صحبت‌های زمانی مبنی بر کنار گذاشتن منصوریان در صورت عدم کسب پیروزی در دو بازی پیش رو و حضور مربی خارجی مطرح بعد از نتیجه نگرفتن تیم اظهار کرد: سخنگو و مدیر عامل باشگاه من هستم و اینجا باید نداریم؛ ما به هم کمک می‌کنیم تا تیم نتیجه بگیرد و خط و نشان هم نمی‌کشیم؛ چرا اسم آقای زمانی را بیاوریم؟ آقای زمانی یا هر کس دیگری که می‌خواهد باشد.

مدیر عامل باشگاه استقلال عنوان کرد: آقای منصوریان زحمات زیادی در فصل گذشته کشید و فراموش نمی‌کنیم در لیگ نایب قهرمان شدیم، در دربی به برد رسیدیم و در جام باشگاه‌های آسیا نیز نتایج خوبی کسب کردیم؛ اگر بخواهیم با دو باخت مربی را عوض کنیم که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ بالاخره فوتبال است و برد و باخت دارد؛ هواداران هم باید صبور باشند و فرصت دهند تا آنها کار کنند.

افتخاری اضافه کرد: مقابل استقلال خوزستان دو گل ما را نگرفتند، از همان جا تیم ما آسیب دید و روحیه‌اش را از دست داد؛ الان این تعطیلات موجب شده تیم ما بتواند به روزهای اوج و خوب خود بازگردد و بازیکنان مصدوم به تیم برگشتند و با این حال اطمینان دارم نتیجه می‌گیریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان کلیدی ما مثل امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی و پادووانی مصدوم شدند که بازگشت آنها موثر خواهد بود؛ نگرانی نداریم و اعتقاد به نتیجه گرفتن تیم دارم؛ این حرف را هم نزنیم اگر تیم ببازد، مربی اخراج می‌شود؛ بگوییم تیم می‌برد، آقای منصوریان می‌ماند، کارش را ادامه می‌دهد و نتیجه هم می‌گیرد؛ اگر یک درصد نگرفت بیاییم راجع به این مسائل صحبت کنیم و تصمیم بگیریم.

 

مدیر عامل باشگاه استقلال ادامه داد: امروز ابلاغ اعضای هیأت مدیره که دیروز امضاء شده بود را تقدیم کردم تا رسما کارشان را قانونمند شروع کنند؛ ابلاغ آقای قریب هم امضاء شده ولی طبق اساسنامه باشگاه چون ایشان چهار جلسه حضور نداشتند، شخص آقای وزیر باید درباره‌شان تصمیم بگیرند؛ علت نیامدن را نمی‌دانم و بارها از من سؤال شده که گفتم از خود آقای قریب بپرسید؛ من گزارش را به آقای وزیر دادم و جلسه امروز نیز که حضور نداشتند، طبق اساسنامه از هیأت مدیره خارج می‌شوند و برگشت ایشان منوط به تصمیم مجمع باشگاه است.

افتخاری در مورد اینکه گفته می‌شود قریب در نظر داشته نظری‌جویباری را جانشین توفیقی کند و به همین دلیل به جلسات هیأت مدیره نمی‌آید، گفت: وقتی ایشان در جلسه هیأت مدیره نیامده‌اند، چه پیشنهادی؟ پیشنهادی درباره حضور آقای جویباری نداده‌اند؛ عزل و نصب در باشگاه برعهده مدیر عامل است و آقای توفیقی را به دلیل تلاش در باشگاه و اینکه در همه جلسات و کارهای ما حضور فیزیکی دارند و همراهی می‌کنند به‌ عنوان معاونت ورزشی انتخاب کردم که از زحمات ایشان هم ممنون هستیم.

مدیر عامل باشگاه استقلال درباره شایعه درگیری او با منصوریان اذعان کرد: نه چنین چیزی نیست؛ اصلا اهل درگیری نیستم و چنین روحیه‌ای ندارم؛ باید به آقای منصوریان نکاتی را تذکر می‌دادیم؛ هیأت مدیره نیز این مأموریت را به من داده بود. پیش از جلسه هیأت مدیره با آقای منصوریان صحبتی داشته باشم؛ بعد از نتایج اخیر تصمیم گرفتیم خودمان سرمربی را مدیریت کنیم و برخی مسائل را به ایشان گوشزد کردیم؛ شاید درست نباشد برخی مسائل را بگوییم ولی نکات ریزی را گفتیم که ایشان هم قبول کردند.

افتخاری ادامه داد: قرار شد از این به بعد بیشتر در تصمیمات، ما را در جریان بگذارند تا من هم به هیأت مدیره بگویم و هماهنگ پیش برویم؛ هدف ما نیز کمک به ایشان است و چنین قصدی نداریم که برخوردی انجام دهیم؛ چون اخلاقا هم درست نیست؛ ما زحمات آقای منصوریان را هیچوقت فراموش نمی‌کنیم. شما ببینید صبح و عصر زیر آفتاب با تیم تمرین مداوم دارند؛ اما اشتباهاتی هم داشته که در ادامه بازی‌ها نیز متوجه آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: ما نیم نگاهی هم داریم تا تیمی را زیر نظر داشته باشیم تا اگر نتوانستیم یا آقای منصوریان نتوانست کارش را ادامه دهد، یک تیم آماده داشته باشیم تا جایگزین کنیم؛ روی این موضوع هم فکر و بحث شد و خود من نیز مامور هستم تحقیقاتم را در این زمینه انجام دهم، ولی به منزله این نیست که بخواهیم آقای منصوریان را تغییر دهیم.

مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص حضور دالیچ در این تیم اظهار کرد: اسامی‌ای که مطرح می‌شود درست نیست، هیچکدام از آنها به ما معرفی نشدند و ما نیز با هیچ مربی‌ای صحبت نکردیم؛ فعلا اصلا ضرورت ندارد این کار را انجام دهیم اما در فرصت‌های آینده باید تحقیقات و مذاکراتمان را انجام دهیم و افراد را شناسایی کنیم و زیر نظر داشته باشیم تا در صورت لزوم، از آنها دعوت به همکاری کنیم.

افتخاری اضافه کرد: در خطر بودن کار آقای منصوریان بستگی به عملکردشان دارد؛ اگر نتیجه بگیرد خطری ایشان را تهدید نمی‌کند اما اگر تیم موفق نشود فکر نمی‌کنم خودش هم بتواند کارش را ادامه بدهد.

وی درباره جریمه بازیکنان استقلال ابراز کرد: از مباحث هیأت مدیره باشگاه بود که بازیکنان همانطور که پاداش ‌می‌گیرند، جریمه و تنبیه هم بشوند.

افتخاری درباره اینکه گفته می‌شود یکی از مدیران استقلال عنوان کرده پورحیدری را نمی‌شناسد، گفت: کسی از مدیران باشگاه استقلال جرات ندارد چنین حرفی را بزند که آقای پورحیدری را نمی‌شناسد؛ مرحوم پورحیدری از باشگاه طلب دارد و در پرداختی پیش روی بازیکنان به خانواده ایشان نیز پرداختی‌ای داریم.

 

مدیر عامل باشگاه استقلال با بیان اینکه من هم اگر تیمم نتیجه نگیرد ناراحت و عصبی می‌شوم، اظهار کرد: اگر تیم نتیجه بگیرد اتحاد و وحدت بین تماشاگران اتفاق می‌افتد و به این مسئله اطمینان دارم؛ ان‌شاالله در دو بازی آینده نتیجه می‌گیریم و بعد که در تهران میزبان هستیم، یکپارچگی تماشاگران را خواهیم دید. به هواداران حق می‌دهیم ولی باید به این موضوعات حرفه‌ای نگاه کرد. بارسلونا شکست می‌خورد اما هواداران در حمایت از تیم سرود می‌خوانند؛ این فرهنگی است که در فوتبال دنیا جا افتاده و در ایران نیز باید چنین اتفاقی رخ بدهد.

افتخاری تصریح کرد: ما تمام جوانب را در نظر می‌گیریم که اگر منصوریان عوض شود کار درست خواهد شد؟ با توجه به اینکه هر مربی‌ای را بیاوریم چند هفته فرصت می‌خواهد تا به تیم شناخت پیدا کند و تمرین دهد، طبیعی است با این تغییرات به خواسته خود نمی‌رسیم و باید به منصوریان فرصت داد تا اشتباهات را جبران کند؛ ولی اگر دیدیم نتوانست تصمیم منطقی دیگری می‌گیریم.

وی با بیان اینکه امسال تیم بسیار خوب و حرفه‌ای هستیم، گفت: شوک روانی در همان بازی اول با محرومیت سه بازیکن به تیم وارد شد؛ در بازی دوم گل‌های ما را قبول نکردند و تیم روحیه خود را از دست داد؛ اما مطمئنا بعد از دو برد، تیم روی روال می‌افتد و مثل فصل گذشته که تیم‌ها را ۳ بر صفر می‌بردیم، امسال بهتر هم نتیجه می‌گیریم؛ چون بازیکنان بزرگی در تیم داریم ولی به دلیل مصدومیت‌ها، بدشانسی‌ها و مسلط نشدن کادر فنی به تیم فعلی این اتفاقات افتاده و این اطمینان را دارم تیم نتیجه می‌گیرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو