زمان انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ -

بخشدار مرکزی نور:

اشتغالزایی در روستاها از عوامل مهم و تأثیرگذار در جلوگیری از مهاجرت روستاییان است

بخشدار مرکزی نور گفت:ایجاد شغل در روستاها از عوامل مهم و تأثیرگذار در جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،رضا نائیج نوری در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی با اشاره به وظایف شوراها اظهارکرد: شورای اسلامی پارلمان‌های محلی هستند که با کمک این پارلمان‌ها مشکلات و مسائل روستاها بررسی و رفع می‌شود.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه وظایف دهیاری، بخشداری، شوراها و ادارات مرتبط، ایجاد آرامش، تعامل و وحدت در روستا است و باید در روستا فضایی ایجاد شود که هم به راحتی کار و هم زندگی کنیم و تمام تلاش خود را برای افزایش ضریب امنیتی و آرامش در روستا به کار ببریم .

 

بخشدار مرکزی نور خاطرنشان کرد: شاخص ترین موضوعی که همه شوراها به دنبال آن هستند در بخش عمرانی است اما بحث امنیت و مسائل مربوط به این حوزه از وظایف شوراها و دهیاران است  و اجرا و نصب دوربین حفاظتی در سطح روستاها یکی از موضوعات مربوط به این حوزه است که با توجه به مصوبه شورای تأمین باید تا پایان ۹۶ انجام شود.

این مسئول با اشاره به ابلاغ رئیس جمهور برای رعایت حقوق شهروندی در روستا یادآورشد: ما به عنوان مدیران محلی و بخشی باید برای احقاق حقوق شهروندی تلاش کنیم و این حقوق را برای مردم با دقت لازم تأمین کنیم.

نائیج نوری تصریح کرد: تلاش ما برای توسعه متوازن و همه جانبه باید به شکلی باشد که بتوانیم همه ابعاد روستا را ببینیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

وی امنیت، آموزش، بهداشت و بیمه را ازالویت‌های مهم در روستاها نام برد که متولیان آن باید آن را اجرایی کنند.

 

بخشدار مرکزی کاهش فاصله فقیر و غنی و افزایش ضریب رشد اقتصادی را از اهداف دولت نام برد و افزود: در همایش غرب استان که با حضور معاون سیاسی استاندار مازندران برگزار شد، برای ایجاد شغل در روستاها در بخش‌ها و شهرستان‌ها سهم تعیین شده که بعضی از این سهم‌ها به بخش مرکزی شهرستان نور مربوط می‌شود.

این مسئول گفت: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان ایجاد شغل و تولید در روستاها است و از وظایف بخشداران و دهیاران این است که تمام امکانات را برای ایجاد شغل در روستاها فراهم کنند.

نائیج نوری اظهارکرد: برای ۹ روستا مجوز دهیاری دریافت کردیم و  در این مدت ۱۷ شغل مستقیم نیز به وجود آوردیم که امیدواریم به کمک دهیاران بتوانیم گام‌های مؤثری را رای توسعه اشتغال در بخش مرکزی برداریم.

وی با اشاره به پنج الویت حوزه بخش وشوراها به بخش فرهنگی در این حوزه تأکید کرد.

بخشدار مرکزی تصریح کرد: شوراهای بخش مرکزی در دوره ی چهارم ۸۰ درصد کار عمرانی انجام دادند.

 

 

این مسئول از کمک نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس برای دریافت اعتبارات از استانداری قدردانی کرد و با اشاره به آسفالت معابر افزود: فراینده نهضت آسفالت را ادامه می‌دهیم.

نائیج نوری با اشاره به ساختمان دهیاری‌ها بخش مرکزی اظهارکرد: هفت ساختمان دهیاری ساخته شد و۱۲ ساختمان دهیاری در دستور کار است.

وی با اشاره به ایجاد فضای سبز، پارک، فضای ورزشی و فرهنگی تأکید کرد: قرار است برای فضای فرهنگی، ورزشی و پارک اعتبارات ویژه دیده شود.

 

بخشدار مرکزی یادآورشد: عقب نشینی در برخی روستاها و پروژه مشارکتی برق، گاز و… در این بخش اجرایی شد.

این مسئول تعامل بین شورا و دهیاری را سبب ارتقاء روستا نام برد و نظارت شورا ها بر عملکرد دهیاران را ضروری دانست.

نائیج نوری با اشاره به پاسخ گویی به استعلام در دهیاری‌ها گفت: خارج از بافت نباید اقدام شود مگر اینکه در دستور عملی ابلاغ شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو