زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ -

رکوردهای جذاب جام جهانی به ایران ختم می شود

پس از مشخص شدن تکلیف بیشتر تیم‌های حاضر در جام جهانی، سایت فیفا به انتشار آماری جالب در رابطه با تیم‌ها پرداخت.

سرای نور؛تیم ملی ایران نیز با عملکرد خوب دفاعی و کلین شیت‌های پی در پی، توانسته جایی در این آمار فیفا پیدا کند. رکوردهای منتشر شده به شرح زیر است:

۳۳۵- هزار نفر جمعیت ایسلند است که این کشور را به کم جمعیت ترین کشور راه یافته به جام جهانی تبدیل می‌کند. پیش از آنها، تریندیداد و توباگو با ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت، کم جمعیت ترین تیم راه یافته به جام جهانی بود.

۹۸– رتبه عربستان صعودی وقتی که این تیم توانست صعودش به روسیه را قطعی کند. این در حالی است که شیلی که چند ماه پیش در رده چهارم قرار داشت، از صعود به جمع ۳۲ تیم بازماند.

۹۰– درصد پیروزی های سوئیس در مقدماتی جام جهانی، هر چند که آنها در رده دوم کار را به پایان رسانده و راهی پلی آف شدند. تا به حال هیچ تیم اروپایی موفق به ثبت چنین رکوردی نشده بود. شکست ۲-۰ مقابل پرتغال، رکورد ۲۷ بازی شکست ناپذیری این تیم را به پایان رساند.

۴۱ – امتیازی که برزیل موفق شد در مقدماتی جام جهانی به دست آورد و دومین تیم از این جهت در تاریخ مقدماتی جام جهانی در منقطه آمریکای جنوبی لقب گرفت. پیش از این، آرژانتین با حضور سباستین ورون، اورتگا، کرسپو و باتیستوتا و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، ۴۳ امتیاز کسب کرده بود. تیم تیته همچنین توانست به چهارمین تیم آمریکا جنوبی تبدیل شود که ۹ پیروزی پیاپی کسب می‌کند.

۳۹ – تفاضل گل استثنایی آلمان در مقدماتی جام جهانی. آنها ۴۳ گل وارد دروازه حریفان کردند و تنها ۴ گل دریافت کردند که رکوردی در منطقه اروپا محسوب می‌شود. شاگردان یواخیم لوو در ۱۰ بازی خود موفق به کسب ۱۰ پیروزی شدند و تنها تیمی بودند که با چنین آماری استثنایی به روسیه رسیدند.

۳۲– تعداد سال‌هایی که از آخرین باری که هلند از صعود به دو جام متوالی باز می‌ماند می‌گذرد. لاله ها در صعود به یورو ۲۰۱۶ نیز ناکام بودند.

۲۸– تعداد سال‌هایی که مصر از حضور در جام جهانی غایب بود. از آخرین حضور آنها در سال ۱۹۹۰، دیگر فرعون‌ها موفق به صعود نشده بودند.

۲۱– تعداد گل‌های لیونل مسی و لوئیس سوارز در مقدماتی جام جهانی. پیش از شروع مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، مسی و سوارز هر کدام ۱۴ و ۱۶ گل زده بودند و پایین تر از زامورانو (۱۷ گل)، مارسلو سالاس (۱۸ گل) و هرنان کرسپو(۱۹ گل) قرار داشتند.

۱۷– تعداد گل‌هایی که آمریکا در خانه خود به ثمر رساند که بیش از هر تیمی است. با این حال آنها در رده پنجم قرار گرفتند و از صعود به جام جهانی بازماندند.

۱۶– تعداد گل‌هایی که رابرت لواندوفسکی در ۱۰ بازی اخیرش برای تیم ملی لهستان به ثمر رسانده است. او بهترین گلزن مقدماتی در تمام قاره هاست. پس از او کریستیانو رونالدو با ۱۵ گل قرار گرفته است.

۱۲– تعداد کلین شیت‌های پیاپی ایران در مقدماتی جام جهانی. تیم ملی با این رکورد بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های سرتاسر جهان ثبت کرده است. با این حال این رکورد پس از ۱۸ ساعت و ۴۱ دقیقه با گلی که شاگردان کی روش از سوریه دریافت کردند شکسته شد.

۹– تعداد جام جهانی‌های پیاپی که کره جنوبی موفق به حضور در آن شده است. تنها برزیل (۲۱ حضور پیاپی)، آلمان (۱۷ حضور پیاپی)، آرژانتین (۱۲ حضور پیاپی) و اسپانیا (۱۱ حضور پیاپی) آماری بهتر از کره جنوبی دارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو