زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ -

تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

با بسته شدن پرونده هفته نهم لیگ برتر تیم منتخب این هفته از دید کارشناسان "ورزش سه" انتخاب شد.

سرای نور؛در هفته ای که اتفاق چندان غیرمنتظره ای در نتایج هفته رقم نخورد و تقریبا در بیشتر بازی ها نتایج همانند پیش بینی های قبل از بازی ها بود یازده بازیکن برتر هفته به شکلی انتخاب شدند که در میان آنها هم ملی پوشان تازه برگشته از اردوی تیم ملی حضور داشتند هم بازیکنانی ناشناس. ملی پوشانی که تاثیرگذاری شان را به معنای واقعی کلمه نشان دادند و در کنار آنها سایر بازیکنان برتر هفته نیز عملکردی در خور تحسین ارائه دادند.

 

دروازه بان

رشید مظاهری (ذوب آهن)
با وجود این که در طول دو هفته گذشته در تمرینات ذوب آهن حضور نداشت و تنها روز قبل از بازی به جمع هم تیمی های خود اضافه شد باز هم به عنوان انتخاب اول قلعه نویی درون دروازه ایستاد و با وجود خوردن دو گل غیر قابل مهار هنرنمایی خود را روی ضربه پنالتی محمد قاضی به رخ کشید تا نشان دهد بی جهت نیست که در جمع چهار دروازه بان حاضر در اردوهای تیم ملی قرار دارد. رشید مظاهری با همان سیو فوق العاده روی ضربه پنالتی پدیده به فرشته نجات تیمش در مشهد تبدیل شد تا یک امتیاز ارزشمند را به حساب ذوبی ها واریز کند.

 

 

مدافعان

محمد ایران پوریان (تراکتورسازی) 
باز هم هنر گلزنی خود را به عنوان یک مدافع در یادگار امام به رخ کشید و اجازه نداد تا صدرنشین شگفتی ساز لیگ برتر با دست پر و سه امتیاز زمین را ترک کند. ایران پوریان به عنوان مدافع راست تراکتوری ها با شرح وظایفی که او را در مواقع تهاجم آزاد می گذاشت یک بار دیگر با یک نفوذ دیدنی به محوطه جریمه و دریبل مدافع مستقیم برای تبریزی ها گلی دیدنی به ثمررساند تا یکی از بهترین بازیکنان تراکتورسازی در این هفته لقب بگیرد. مسلما می توان این بازیکن را یکی از بهترین های ایران در پست دفاع راست نامید.

 

روزبه چشمی(استقلال) 
سرمربی آلمانی ترجیح داد تا از این بازیکن باز هم در پست غیر تخصصی بهره ببرد، پستی که روزبه نشان داد در آن هم می تواند بهترین بازیکن استقلال باشد. چشمی که در تیم ملی اعتماد به نفس خوبی بعد از دو بازی ملی پیدا کرده بود این بار در روزی که آبی ها با وینفرد شفر نتوانستند انتظارات را برآورده کنند با نمایش دیدنی که در خط دفاع داشت اجازه نفس کشیدن به مهاجمان فولاد ندارد و بعضا در برخی دقایق هم با کمک به ساختار تهاجمی آبی ها امیدوار به باز کردن گره کور گلزنی استقلال بود که به جایی نرسید. روزبه از آن دست مهره هایی است که قطعا می تواند آچار فرانسه پیرمرد آلمانی در بازسازی استقلال باشد.

 

 

 مهران موسوی (پیکان) 
پیکان در یکی دیگر از پیچ های خطرناک جاده خوشبختی لیگ برتر در حالی توانست پنجمین برد متوالی خود را جشن بگیرد تا به یک قدمی صدرنشینان برسد که این بار وظیفه گلزنی را مدافع نه چندان سرشناس خودروسازان به دوش کشید تا نامش بر سر زبان ها بیافتد. مهران موسوی علاوه بر گل سه امتیازی و ارزشمندی که وارد دروازه گسترش فولاد کرد در طول ۹۰ دقیقه به خوبی از عهده وظایفش در ساختار تدافعی پیکان هم برآمد تا مهاجمان تبریزی فرصتی برای غافلگیری میزبان نداشته باشند از همین رو موسوی را می توان بهترین بازیکن این هفته تیم آماده و سرحال پیکان نامید.

 

 

سعید آقایی(سپاهان)
در روزی که بازیکنان سپاهان به خاطر نتایج ضعیف هفته های گذشته با استرس و فشارهای کاذب روحی مقابل سیاه جامگان به میدان رفته بودند سعید آقای ملی پوش در پست دفاع چپ برای زردپوشان یکی از بازی های خوب خود را انجام داد و نقش قابل توجهی در برد این تیم ایفا کرد به خصوص در ساختار تدافعی. آقایی که رفته رفته در ترکیب سپاهان جا می افتد در مصاف با مشهدی ها هر کاری می توانست برای رسیدن به برد انجام داد تا نوید روزهای بهتری را به طرفداران پرشمار اصفهانی بدهد. بازیکنی که انتظارات از او برای پرکردن جای خالی احسان حاج صفی فوق العاده بالاست.

 

 

هافبک های دفاعی

اکبر ایمانی(پدیده)
ملی پوش جدید فوتبال ایران بعد از دو بازی ملی مقابل توگو و روسیه این بار با اعتماد به نفس بیشتری مقابل تیم سابق خود ذوب آهن به میدان رفت و نقشی کلیدی در فرار پدیده از شکست ایفا کرد. اکبر ایمانی که در فصل جاری بدون شک یکی از بهترین بازیکنان پدیده در لیگ هفدهم بود مقابل ذوب آهن نه تنها در جنگ های تن به تن با هافبک های اصفهانی پیروز بود بلکه در بازی تهاجمی پدیده هم با دوندگی و جاه طلبی که داشت برتری را به سود پدیده رقم زد تا یکی از بهترین های تیم مشهدی لقب بگیرد، عملکردی که قطعا می تواند به ادامه حضور او در تیم ملی کمک کند.

 

 

 

میثم تهیدست(سپیدرود)

با ۲۵ سال سن چهارمین سال حضور متوالی اش را در ترکیب بزرگسالان سپیدرود را می گذراند و محصول کارخانه بازیکن سازی سپیدرود است و به عنوان سهیمه زیر ۲۳ سال در سپیدرود حضور داشت و از سال گذشته وارد لیست بزرگسال شد. یکی از بازیکنان مورد علاقه نظر محمدی است و در دو صعود متوالی سپیدرود از لیگ دو به یک و برتر حضوری پر رنگ داشت و زننده یکی از سه گل صعود سپیدرود به نساجی در بازی آخر لیگ دسته اول بود.
هافبک دفاعی جنگنده سپیدرود به دلیل اینکه همیشه در خدمت تیم است کمتر بازی اش به چشم می آید و بازی مقابل سایپا در تمام ۹۵ دقیقه مسابقه لحظه ای کم نیاورد و علاوه بر حضورش در برابر حملات سایپا و بازی تخریب در برابر مهاجمان حریف، رد پایش در تمام حملات سپیدرود دیده می شد.

 

 

هافبک ها

جلال الدین علی محمدی (سپاهان)
یک بار دیگر در بازگشت به ترکیب اصلی نقشی مهم در برد سپاهان ایفا کرد به خصوص با گل زیبایی که به تور دروازه سیاه جامگان چسباند و قفل دروازه مهمان مشهدی را باز کرد. جلال الدین علی محمدی در این فصل پرفراز و نشیب هر گاه برای سپاهان به میدان رفته نقش مهمی را در نتایج این تیم رقم زده است درست مثل مصاف با پرسپولیس. این بار هم او در بازگشت به ترکیب یازده نفره نه تنها طراوت خاصی به خط هافبک زردپوشان بخشید بلکه با زدن گل اول بار سنگین روانی را از دوش هم تیمی هایش برداشت تا آنها به بردی ارزشمند و سرنوشت ساز مقابل سیاه جامگان رسیده و به وضعیت شان سرو سامان بدهند.

 

 

جاسم کرار (صنعت نفت) 
ستاره عراقی در جنگ نفتی های لیگ برتر توانست تفاوت ها را رقم بزند تا برزیلی ها بعد از هفته ها ناکامی نفسی به راحتی در خانه بکشند. جاسم کرار نقش تمام کننده در مثلث خارجی های صنعت نفت را به خوبی ایفا کرد تا گل او یک برد شیرین و سه امتیاز نجات بخش از بحران را به حساب ابادانی ها واریز کند. هافبک عراقی که حالا به درک خوب و مناسبی با برزیلی های صنعت نفت رسیده کاری که شیمبا و آگوستو سزار پایه ریزی کردند را با فرار در عمق و گلی با پای غیرتخصصی به پایان رساند تا تاثیرگذاری اش را به نمایش بگذارد.

 

 

محسن مسلمان( پرسپولیس)
شماره ۷۷ پرسپولیس در بازی برابر استقلال خوزستان روی هر سه گل سرخ ها نقش ایفا کرد. گل دوم پرسپولیس روی پاس مستقیم او به دست آمد. مسلمان از پشت خط نیمه از آن پاس های  طولی و قوسی شکل را برای علیپور فرستاد و او نیز با فرار پشت مدافعان کار را تمام کرد. مسلمان روی گل اول و سوم هم نقش داشت، پاس توی عمق او برای منشا را در برگشت علیپور به تور دروازه چسباند. سومین گل پرسپولیس نیز روی پاس مهندس شماره ۷۷ این تیم به دست آمد. پاس او روی سر ماهینی فرود آمد، ماهینی با سر توپ را برای شجاع آماده کرد و گل… مسلمان در فصل جدید و در هشت بازی ۵ پاس گل داده است تا به این ترتیب بتوان روی توانایی های او در بازی مرگ و زندگی برابر الهلال حساب خاصی باز کرد.

 

 

مهاجم 

 علی علیپور(پرسپولیس) 
زدن دو گل و به نمایش گذاشتن یک بازی دلچسب کافی بود تا او را با خیالی راحت به عنوان تک مهاجم تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر اتتخاب کنیم.در بازی با استقلال خوزستان ، علیپور همه خواسته های برانکو را برآورده کرد. دو گل بسیار خوب و روحیه بخش زد و در طول بازی نیز بارها و بارها خط دفاع حریف را آزار داد تا مرد اول میدان لقب گیرد.در روزی که منشا کلید گلزنی را در رختکن جا گذاشته بود ، مهاجم مازنی پرسپولیس توانست دو گل بزند و خود را به عنوان مهاجم برتر هفته معرفی کند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو