زمان انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ -

اتفاق مکزیک، در روسیه برای آرژانتین و مسی تکرار می شود؟

از کیت تیم ملی فوتبال آرژانتین برای جام جهانی 2018 رونمایی شد

سرای نور؛در فاصله هفت ماه تا آغار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از کیت تیم های ملی، برای شرکت در این رویداد، رونمایی می شود

 

در این میان امروز از کیت تیم ملی فوتبال آرژانتین رونمایی شد. پیراهنی که قرار است بازیکنان آرژانتین در جام جهانی روسیه به تن کنند، بسیار شییه پیراهنی است که آلبی سلسته در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک استفاده می کرد.

 

آرژانتینی ها که در طول تاریخ جام جهانی، سابقه ۲ قهرمانی را در کارنامه خود دارند و نخستین قهرمانی خود در این رقابت ها را در سال ۱۹۷۸ که خود میزبان بودند، به دست آورده اند، با پوشیدن این کیت در جام جهانی ۱۹۸۶ و تحت فرمان دیگو مارادونا ی افسانه ایی مقابل ژرمن ها پیروز، و به فاصله ۸ سال، قهرمان جام جهانی شدند، و برای دومین بار، جام جهانی را این بار در خاک مکزیک بالای سر بردند

 

 

 

پس از کسب این دو قهرمانی، آبی و سفید ها تا به حال هرگز موفق به فتح جام جهانی نشده اند‌‌. آرژانتینی ها پس از مارادونا که از فوتبال ملی کناره گیری کرد، دلخوش به این بودند که با یک‌ فوق ستاره آرژانتینی دیگر به نام لیونل مسی فاتح جهان شوند.

 

این تیم، تحت هدایت مربی ایی به نام آلخاندرو سابیا با بهره گیری از بازی های فوق العاده لیونل مسی، تا فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پیش رفت و پس از سال ها، شانس کسب جام جهانی را داشت، ولی با تعویض طلایی یوگی لو سرمربی تیم آلمان که ماریو گوتزه را وارد زمین کرد و این بازیکن، در دقیقه ۱۱۳ با گلی که زد رویای مردم آرژانتین و لیونل مسی را برای بالا بردن جام جهانی در خاک دشمن دیرینه شان ( برزیل) بر باد داد.

 

حالا طرح پیراهنی که آلبی سلسته برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از آن استفاده خواهد کرد، بسیار شبیه به پیراهنی است که آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ از آن استفاده می کرد.

 

باید منتظر ماند و دید اتفاقی که برای مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک رخ داد و با این کیت قهرمان جام جهانی شد، برای لیونل مسی هم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رخ می دهد و او‌ می تواند با این کیت قهرمانی جام جهانی را تجربه کند یا خیر.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو