زمان انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ -

در جلسه بررسی مشکلات بخش بلده نور مطرح شد

غبار محرومیت از چهره بلده باید پاک شود/ضرورت توجه به بخش گردشگری و معادن

جلسه بررسی مشکلات بخش بلده با حضور استاندارمازندران، نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندار نور، مدیران کل و مسئولان شهرستانی در بلده برگزار شد.

جلسه بررسی مشکلات بخش بلده یکشنبه‌شب با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندار نور، مدیران کل و مسئولان شهرستانی در بلده برگزار شد.

 

لزوم اصلاح زیرساخت‌های بخش بلده

استاندار مازندران در این نشست اظهار کرد: در این جلسه موضوعات اصلاح زیرساخت‌های این منطقه در حوزه آب، برق، راه، مخابرات و … مطرح شد.

محمد اسلامی با اشاره به اشتغال در این بخش افزود: در این جلسه در خصوص اشتغال در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامداری و صنایع مربوط به آن و ایجاد واحدهای دانش بنیان که می‌تواند در یک مجموعه شهرکی برای نیروهای تحصیل کرده اشتغالزایی ایجاد کند، مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار مازندران با اشاره به تاریخ کهن و بزرگان پر افتخار بخش بلده توجه به حوزه گردشگری در این منطقه را ضروری دانست.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به بازدیدها و مسائل و مشکلاتی که در حوزه راه بلده در جلسه مطرح شد باید زیر ساخت‌هایی مناسبی در این زمینه ایجاد شود.

اسلامی نقش مردم را بسیار مهم نام برد و افزود: مردم باید بیشتر خودشان سرمایه گذاری کنند و در بخش دامداری و گردشگری و … با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مشکل بیکاری در این منطقه رفع و به اشتغال و تولید پایدار کمک می‌کند و در زندگی مردم و اقتصاد روستایی مؤثر و ماندگار است.

تامین سوخت یکی از مشکلات اساسی بلده

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت نیز در این جلسه اظهار کرد: بلده با میراث تاریخی و کهن، بزرگان و موقعیت‌های خاص جغرافیایی و آب و هوایی نیاز به توجه ویژه دارد.

وی گفت: نخستین مشکل این منطقه، البرز مرکزی و منطقه حفاظتی محیط زیست است.

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت با اشاره به سیاهسنگ و سرمایه‌گذاری در این منطقه تصریح کرد: این منطقه از زیباترین، امن‌ترین و بهترین نقطه دیدبانی کشور است و سرمایه گذار برای احداث رصد خانه نیاز به مجوز محیط زیست دارد که باید این مسئله پیگیری شود.

این مسئول با اشاره به معادن منطقه افزود: امتیاز برخی معادن در کاغذ خرید و فروش می‌شود که این معادن در توسعه نقشی ندارد و باید امتیاز آن به کسانی واگذار شود که در این زمینه فعالیت و اشتغال‌زایی ایجاد کنند.

 

اسماعیلی با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران افزود: خوک به محصولات کشاورزان در این منطقه آسیب می‌رساند و با توجه به اینکه کشتن آن جرم محسوب می‌شود باید این مسئله پیگیری شود و دامداران نیز در تهیه خوراک دام با مشکلاتی روبرو هستند که باید بررسی و رفع شود.

وی گفت: شهرک صنعتی در بلده می‌تواند سبب مهاجرت معکوس شود و برخی جوانان بخش بلده که در تهران تولیدات بسیار بزرگی دارند با فراهم شدن زیر ساخت‌ها و زمینه مناسب در منطقه تمایل دارند این تولیدات را وارد بلده کنند که سبب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه می‌شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت یکی از مشکلات اساسی بلده را تامین سوخت نام برد و تصریح کرد: باید گاز رسانی در این بخش به طور جدی پیگیری و کار آن اغاز شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمربندی هراز که مطالعات آن در حال انجام است باید با سرعت بیشتری انجام شود زیرا ایجاد راه مناسب در این بخش سبب شکوفایی اقتصادی در منطقه است.

وی در ادامه در این جلسه به مشکلات آب شرب، مخابرات، آنتن دهی موبایل، اینترنت، سالن ورزشی، راه بلده به نور و راه‌های روستایی منطقه و … اشاره کرد و خواستار رسیدگی آن شد.

افق نگاه توسعه به بلده باید واقع بینانه و متناسب با شرایط این منطقه باشد

فرماندار نور نیز در این جلسه با اشاره به وسعت بخش بلده اظهار کرد: بخش بلده بزرگترین بخش از نظر وسعت با ۴۶ روستا است که هفت هزار نفر جمعیت ساکن دارد و در بهار و تابستان این جمعیت در مناطق مختلف روستایی بخش بلده به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

شادمان با اشاره به شخصیت‌های بزرگ علمی، سیاسی، هنری و … در طول تاریخ افزود: ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی در این منطقه وجود دارد اما باید موانع و مشکلات آن را برطرف کنیم.

فرماندار نور با اشاره به شهرک صنعتی در بلده خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی می‌تواند سبب اشتغال‌زایی در بلده شود و ما باید در حوزه‌های مختلف غبار محرومیت را از چهره بلده پاک کنیم.

این مسئول با اشاره به مشکل افت برق بلده تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف در منطقه دچار کمبودها و مشکلات هستیم و در حوزه آب نیز بیشتر روستاها دچار فرسودگی سیستم آب رسانی و ۳۵ روستا نیزدچار مشکل آب شرب هستند.

 

شادمان اظهار کرد: در حوزه مخابرات ۱۱ روستا فاقد تلفن همراه برای آنتن دهی و ۱۰ روستا مشکلاتی در زمینه استفاده از تلفن همراه دارند و ۱۰ روستای دیگر نیز از خدمات تلفن ثابت بی بهره می‌باشند.

وی با اشاره به مشکل جاده‌های این منطقه تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاه‌سنگ مسیر اصلی مردم شهر بلده است این جاده بسیار نامناسب است و نیاز به روکش و شانه‌های مناسب دارد.

فرماندار نور تأکید کرد: افق نگاه توسعه به بلده باید واقع بینانه و متناسب با شرایط این منطقه باشد.

این مسئول با اشاره به مشکلات این منطقه در برق، کابل نوری، آب شرب، راه و مخابرات و … افزود: سوخت مهمترین مشکل مردم منطقه است و با گازرسانی بخش بلده که دمای زیر ۳۰ درجه را تجربه کردند، ضروری است این مشکل رفع شود.

فرماندار نور با اشاره به حوزه‌های مختلف در بلده تصریح کرد: در بسیاری از حوزه‌ها نیاز به جراحی سنگین داریم که امیدواریم مشکلات با همکاری و مدیریت جهادی استانی و شهرستانی رفع شود.

زمان انتشار: ۸ مرداد, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو