زمان انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ -

در هفته کتابخوانی صورت گرفت

اجرای طرح ملی کتابگردی در شهرستان نور

طرح ملی کتابگردی و اهدای گل و تقدیرنامه به کتابفروشان پیشکسوت شهرستان نور به پاس سال‌ها زحمت و تلاش در عرصه فرهنگی و فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان نور اجرا شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اتحادیه صنف کتابفروشان، مسئول بسیج هنرمندان و همراهان از کتابفروشان پیشکسوت شهرستان به پاس سال‌ها زحمت و تلاش در عرصه فرهنگی در سطح شهرستان با اهدای گل و تقدیرنامه قدردانی کردند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهارکرد: به اعتقاد ما فروشندگان کتاب رابط بین مردم و کتاب هستند و برای ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصالت کار فرهنگی کتاب فروشان با ارزش است.

وی با اشاره به اهدای شاخه گل و لوح تقدیر به کتابفروشان شهرستان تصریح کرد: این حرکت برای قدردانی از این حرفه و تلاش آن‌ها در زمینه فرهنگی است زیرا پایه‌های فرهنگی و تفکر یک شهرستان به دست اهالی کتابخوان آن دیار است و هرچه تعداد کتابخوان‌ها بیشتر باشد سبب رشد فرهنگی در آن جامعه می‌شود.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: کتاب در سبد خرید خانواده سبب تشویق فرزندان برای کتاب خواندن می‌شود و در خانواده‌ها فراگیر و در جامعه نیز تأثیرگذار است.

این مسئول افزود: هدف ما تغییر فضای کتابخوانی در شهرستان است و در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار انجام شد و طرح کتاب، بخوان و اضافه کار بگیر در حال اجراست که در بحث فرهنگی به ویژه فرهنگ کتابخوانی بسیار تأثیرگذار است.

 

فلاح افزود: طرح ملی کتابگردی در هر فصل سال بهار، تابستان، پاییز و زمستان با دیدار با مؤسسات نشر چاپ و کتابفروشی‌ها با هدف تشویق برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در نسل جوان انجام می‌شود که این کار با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور، شهرکتاب و سایر کتاب‌فروشان در شهرستان نور اجرایی شد.

رئیس اتحادیه صنف کتاب‌فروشان شهرستان نور نیز با اشاره به مشکلات کتابفروشان اظهارکرد: درحوزه کتاب سال‌هاست که به بخش خصوصی کتابفروشان، عنایت ویژه صورت نمی‌گیرد.

 

 

حسن هاشمی ادامه داد: با توجه به قیمت بالای کتاب، کتابفروشان باید با سرمایه زیاد کتاب‌ها را تهیه و بایگانی کنند که اگر این پول در زمینه‌های دیگر اقتصادی سرمایه گذاری شود، می‌توانند سود چند برابری دریافت کند اما کتابفروشان با علاقه‌ای که به این کار دارند سرمایه خود را در راه فرهنگی قرار دادند.

وی گفت: امیدواریم مسئولان با در اختیار قراردادن تسهیلات ویژه و معافیت‌های مالیاتی برای کتابفروشان از آن‌ها حمایت کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آذر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو