زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ -

معاون فرماندار شهرستان نور تاکید کرد

ضرورت نظارت بر پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان و کشتارگاه نیمه‌صنعتی شهرستان نور

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار نور گفت: تشدید نظارت برای پیشگیری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه کارگروه سلامت و امنیت قضایی شهرستان نور در دفتر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار نور برگزار شد.

 

در این جلسه پیشگیری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مطرح شد و آخرین وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور بررسی شد.

در این جلسه در خصوص آنفلوانزا فوق حاد پرندگان تصمیماتی مبنی بر اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اتخاذ شد و به دستگاه‌ها و نهادهای متولی هشدارهای لازم داده شد.

رقیه صفری در خصوص جلسه کارگروه سلامت اظهارکرد: تیم بازرسی و نظارت بر کشتارگاه باید نظارت بر روند عملکرد کشتارگاه را تشدید و گزارش را به شورای سلامت و امنیت قضایی شهرستان ارسال کند.

وی در این جلسه بازدید و نظارت هفتگی بر چهارشنبه بازار با اعضای تیم مشخص شده با حضور نماینده فرمانداری، شهرداری و دادستان تأکید کرد و افزود: برای پیشگیری فروش طیور زنده در چهارشنبه بازار اقدامات لازم صورت گیرد.

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار نور خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ویروس آنفلوانزاری فوق حاد پرندگان کشتار و توزیع طیور زنده در سطح شهرستان به ویژه چهارشنبه بازار کنترل و نتیجه بازرسی‌ها به شورای سلامت گزارش شود.

این مسئول با اشاره به حریم قانونی واحدهای تولیدی مرغ و گوشت در روستاها یادآورشد: رعایت حریم واحدهای تولیدی در روستاها از طریق بخشداری‌ها و معاونت عمرانی فرمانداری در حال بررسی و پیگیری است.

صفری با اشاره به طرح‌های آموزشی خانه بهداشت به ویژه بهداشت روستایی تصریح کرد: برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و انتقال به انسان، شبکه بهداشت نسبت به اطلاع رسانی به آحاد جامعه در سطح شهرستان و مراقبت‌های بیماریابی، آموزش و آگاه سازی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار نور با اشاره به مصوبات بر اقدامات جهاد کشاورزی با همکاری دامپزشکی و سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط در خصوص مرغداری‌های غیرمجاز بر تشدید نظارت و برخورد قانونی بر متخلفین تأکیدکرد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو