زمان انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ -

فرماندار شهرستان نور:

تزریق امید و آرامش به جامعه وظیفه تمام مدیران دستگاه‌هاست

فرماندار شهرستان نور گفت: وظیفه ما مدیران است تا به گونه‌ای عمل کنیم که نسل جدید را نسبت به نظام و انقلاب خوشبین و امیدوار کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در جلسه شورای اداری شهرستان نور با توجه به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارکرد: ۴۰سالگی، زمان ظهور و بروز عقلانیت، فراست و توانمندی انسان و یا یک ساختار سیاسی ست و امروز در عرصه بین المللی، نظام جمهوری اسلامی، جایگاهی عمیق تر و قدرتمندانه‌تر را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: دشمن امروز با به راه انداختن جنگ اقتصادی، شاید بخواهد بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند اما با حضور مقتدر مقام معظم رهبری و تلاش بی وقفه دولت، تمام توطئه‌ها نقش برآب خواهد شد.

فرماندار نور گفت : وظیفه ما مدیران است تا به گونه‌ای عمل کنیم که نسل جدید را نسبت به نظام و انقلاب خوشبین و امیدوار کنیم.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: دهه فجر را باید با ایجاد فضای همدلی و وحدت و رهنمودهای مقام معظم رهبری گرامی بداریم و با ایجاد امیدواری، مردمی شدن فضای جشن‌ها، رعایت موازین اخلاقی در کنار نشاط را در اولویت قرار دهیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از طرح مشعل گردانی انقلاب از رامسر تا گلوگاه به میمنت ۴۰ سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود: مسئولیت آماده سازی و مدیریت این طرح با اداره کل ورزش و امور جوانان بوده و پلیس راهور، پلیس راه و انتظامی نیز لازم است مباحث امنیتی را در این اجرای این طرح جدی بگیرند.

شادمان یادآورشد: تعداد نهال‌های کاشته شده در روز درختکاری به اهمیت نگهداری از آنان نیست چرا که با هزینه‌های زیاد و از بیت المال در یک مناسبت و روز خاص تعداد زیادی نهال کاشته می شود و سال آینده هیچ آثاری از آن در سطح شهر و پارک‌ها دیده نمی شود.

فرماندار نور از شهرداران و بخشداران خواست تا در مسیرهای مشخص با آرایش منتظم و مناسب درخت‌هایی کاشته شوند و با نگهداری از آنان بر زیبایی بصری منطقه، شهر و روستاهایمان افزوده شود.

این مسئول اضافه کرد: شهدا پرچم داران افتخار کشور هستند و نباید گذشت زمان ، تغییر ارزش‌ها و برخی کم توجهی‌ها را در پی داشته باشد، از همین رو از شهرداران خواستارم تا نام شهدا بر یک کوچه یا خیابان را به عنوان دیگر تغییر ندهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با تبریک ۴۰ سالگی انقلاب و گرامیداشت حماسه ۶ بهمن آمل که چشم فتنه را در استان مازندران کور کرد؛ اظهارکرد: در حوزه بانوان با وجود طیف گسترده و فعالیت‌های فرابخشی، در تمامی بخش‌ها از جمله سرپرست خانوار، تعاونگر و بازرگان و … می‌توانیم از توانایی بانوان به صورت ویژه بهره مند شویم.

وی در خصوص مطالبات زنان گفت: در حوزه سلامت، تفاهمنامه ای با معاونت بهداشت علوم پزشکی، دفتر امور روستایی و امور بانوان و خانواده استانداری با حضور حسینزادگان استاندار مازندران به امضا رساندیم که در آن زنان جوامع روستایی از مزایای به بهداشتی و درمانی هفتگانه شامل غربالگری بهره مند خواهند شد.

سمیه قاسمی طوسی در حوزه زایمان ایمن گفت : منظور از زایمان ایمن،صرفاً زایمان طبیعی نیست اما باید ساز و کارهای مناسب و تسهیل گری در این خصوص صورت گیرد تا به مقصود خود در این حوزه برسیم.

این مسئول یکی از مطالبات فرابخشی زنان نخبه شهرستان نور را ایجاد بازارچه دائمی برای به فروش رساندن محصولات عنوان کرد و افزود : برای حفظ عزت،کرامت و شخصیت زنان باید به معیشت زنان توجه شود تا در دور باطل ادارات سرگردان نشوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه بر ایجاد پارک خانواده با هدف نشاط اجتماعی خانواده‌ها و نیز اختصاص یافتن ساعتی برای ورزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی جهت افزایش کیفیت و بهره وری نیروهای انسانی تأکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای کسب مهارت‌های زندگی، برای نخستین بار اعتبارات محدودی به بودجه خانواده و بانوان اختصاص داده شد که بر اساس آن آموزش یک سری مهارت‌ها برای آموزش و پرورش و مدارس در نظر گرفته شد.

قاسمی طوسی همچنین در خصوص اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: قبل از اعطای تسهیلات برای متقاضیان وام، باید مشاوره و آموزش برای مهارت آموزی در حوزه کسب و کار صورت گیرد تا افراد با اطمینان بالاتری به فعالیت بپردازند که در این راستا شهرستان‌های گلوگاه و بابل در این زمینه کلاس‌های آموزشی کسب و کار را برگزار کردند و اگر در شهرستان نور زمینه و آمادگی وجود داشته باشد، کلاس‌های آموزشی مهارت آموزی و کسب و کار برگزار خواهد شد.

وی بر ایجاد امکانات و افزایش تجهیزات کتابخانه شهرستان برای مطالعه افراد کم بینا و نابینا تأکید کرد

امام جمعه بخش چمستان نیز گفت: فاطمه زهرا (س) محور معرفی اهل بیت است و تمام زندگی‌اش را خدامحوری دربر گرفته بود به این جهت به وی زهرای بتول یعنی از دنیا رها شده گفته می‌شد .

وی با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه اول و دوم تصریح کرد: به دلیل تقارن ۴۰ سالگی انقلاب با ایام فاطمیه، امسال فجری فاطمی خواهیم داشت.

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد :استکبار طی ۴ دهه ، تمام همت و ظرفیت خود را بکار برد تا امروز به این نقطه نرسیم، ولی با ایستادگی و مقاومت و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری و فعالیت دولتمردان با برطرف کردن نقطه ضعفها و افزودن بر نقطه قوتها در راه رسیدن به قله هستیم و تا رسیدن به قله به زمان نیاز داریم.

وی اضافه کرد :به لحاظ عرفی،اخلاقی، دینی،سیاسی و اجتماعی، ۴۰ سالگی یعنی رسیدن به بلوغ و تغییر و دگرگونی از ۴۰سالگی به بعد سخت خواهد بود.

این مسئول با اشاره به ۴۰ ساله شدن انقلاب خاطرنشان کرد : بزرگترین جشن انقلاب در این دهه اتفاق میافتد و باید آن را در قالب جشنی معقول و در خور و شان انقلابمان برگزار کنیم و در این راستا تمام ادارات و دستگاه‌ها باید دغدغه داشته باشند.

وی بر مردمی بودن جشن‌های انقلاب تأکید کرد وافزود: تمامی برنامه‌های دهه فجر با محوریت مردم برگزار شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ بهمن, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو