زمان انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ -

همایش روز ملی شوراها در شهرستان نور برگزارشد+تصاویر

همایش روز ملی شوراها با حضورنماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نور، معاونین سیاسی امنیتی و عمرانی فرمانداری نور، بخشداران سه بخش مرکزی، چمستان و بلده، رئیس، اعضای شورای اسلامی شهرستان نور و شوراهای شهر و روستای شهرستان در سالن همایش دانشگاه آزاد واحد اسلامی نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،همایش روز ملی شوراها با حضورنماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نور، معاونین سیاسی امنیتی و عمرانی فرمانداری نور، بخشداران سه بخش مرکزی، چمستان و بلده، رئیس، اعضای شورای اسلامی شهرستان نور و شوراهای شهر و روستای شهرستان در سالن همایش دانشگاه آزاد واحد اسلامی نور برگزار شد.

 

 

علی شادمان در این مراسم با تبریک روز شوراها اظهارکرد: کسانی که از معادن شهرستان بهره می‌برند باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.

وی با اشاره به نوآوری‌های جدید خاطرنشان کرد: اگر ایده‌ها و نوآوری‌های تازه نداشته باشیم، نمی‌توانیم به حقوق منطقه برسیم.

فرماندار نور گفت: باید برای جلوگیری از سیل باید رودخانه‌ها لایروبی و درختان داخل رودخانه‌ها برداشته شود.

این مسئول تصریح کرد: توسعه به عمل و حرکت دادن جریان سازندگی است، پیچ بری گلندرود که خسارت‌های مالی و جانی را درگذشته به همراه داشت، پل سلیاکتی که پس از ۱۶سال به بهره برداری رسید، آسفالت‌ها، کمربندی رویان و ادامه آن تا هندو مرز، رفع مشکل آب شهرستان، برق و فیبرنوری، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان، ورزشگاه و … از پروژه‌هایی است که در سال ۹۷ در شهرستان آغاز و یا به اتمام رسید.

محمدپور رئیس شورای اسلامی شهرستان در این مراسم با اشاره به مشغله کاری شوراها افزود: شوراها با انتخاب مردم وارد عرصه خدمت شدند تا برای ارتقای کشور، شهر و روستا کارهایی را برای پیشرفت منطقه انجام دهند.

 

 

عضو شورای شهر رویان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و روستا نهادهای مدنی هستند و حضور شوراها برای کارگشایی و انجام امورات شهر و روستا بسیار تأثیر گذار است.

 

کامران شریفی در این مراسم با تبریک روز شوراهای اسلامی اظهارکرد: امروز در ایران اسلامی که نهاد مردم سالاری دینی است کسانی که با آرای مردم انتخاب می‌شوند به مردم بدهکارند.

وی گفت: طبق اصل هفتم قانون اساسی، شوراها به عنوان نیروهای کمکی برای مسئولان و تصمیم گیر در امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی، عمرانی و نظارت برتمام امورات می‌توانند در تصمیم گیری شهر و روستا نظارت و دخالت داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان نور گفت: شوراها به عنوان بزرگترین نهاد مردمی در سطح شهر و روستا طبق قانون به عنوان حامیان و ناظرین بر امورات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی در سطح شهر و روستا دخالت دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورای شهرستان نور از هشت عضو و از پنج شهر نور، رویان، ایزدشهر، چمستان و بلده و سه بخش مرکزی بلده و چمستان هستند، دکتر فرنام فخاری عضو شورای شهرستان و نماینده شورای اسلامی شهرستان در شوراهای مازندران و رئیس کمیسیون گردشگری استان مازندران، صالحی از بخش بلده ، مهندس بناساز از شورای شهر بلده، مهندس محمدپور از شورای شهر رویان، دکتر کیانی از شورای شهر چمستان، مهندس شکری از شورای بخش چمستان و مهندس عزتی از شورای شهر ایزدشهر از اعضای شورای اسلامی شهرستان نور هستند.

شریفی تصریح کرد: فلسفه بنیادی شورای شهرستان تصمیم گیر، تصمیم‌سازی و هماهنگی بین اعضای شوراهای شهر و روستا است و انتقال آن به مراجع و مسئولان بالادست است.

 

 

 

وی با اشاره به پیگیری‌های فرماندار نور و همکاری با شوراهای اسلامی و نظارت بر پروژه‌ها و امورات و ادوار سطح شهرستان، مسائل اقتصادی، مباحث روز جامعه و بزهکاری اجتماعی تصریح کرد: از برنامه‌های شورا تهیه طرح فرهنگی، اجتماعی در سطح شهرستان با هدف کاهش بزهکاری‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و فقر است و به دنبال شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی، منابع و معادن در سطح شهرستان و رودخانه‌ها و پتانسیل‌های سطح شهرستان هستیم تا بتوانیم در بخش ورزش‌های آبی توریستی از آن بهره ببریم.

 

 

سخنگوی شورای شهرستان نور با اشاره به موضوع روز برنامه‌ریزی شهری و تاب آوری شهری و آمادگی برای انواع بلاهای طبیعی، کاهش آسیب پذیری در سطح شهر و روستا افزود: با توجه به اینکه در سال جدید بیشتر استان‌ها درگیر سیل شدند با پیگیری‌های فرماندار نور در سطح شهرستان و لایروبی رودخانه‌ها از سیل در روستاها و شهرهای شهرستان نور جلوگیری شد.

این مسئول به پیگیری‌های فرماندار در خصوص پروانه‌های خارج از بافت شهر و روستا توسط سازمان همیاری در شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: مزایای این پیگیری‌ها سبب جذب سرمایه گذار در شهرستان بود.

 

شریفی از پروژه‌های سطح شهرستان به پیگیری فرماندار نور برای بازگشایی کمربندی رویان و حمایت و پیگیری نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت و تخصیص اعتبار برای ضلع غربی کمربندی رویان، گازرسانی به لاویج، واز و ۱۳ روستای بخش میانبند، محور نور، چمستان، آمل، تجهیز ناوگان حمل و نقل و… اشاره کرد و در پایان از حمایت‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندارنور و تلاش و زحمات بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران و همکاری مردم شهرستان نور در اجرای پروژه‌ها قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو