زمان انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ -

حمایت از زنان کار آفرین/ شکوفایی تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در خانواده‌های روستایی

حمایت از زنان کار آفرین شکوفایی تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در خانواده‌های روستایی است.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،یوش از توابع بخش بلده شهرستان نور در ارتفاعات البرز است و دهکده توریستی یوش با آب و هوای ییلاقی که نام آن با فرهنگ و ادب ایران گره خورده نامی است که دروازه‌ای بزرگ برای ادبیات ایران محسوب می‌شود و گذری بر طبیعت این روستای تاریخی با طبیعت بکر و ۱۴ چشمه پر آب خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

 

جشنواره زنان کارآفرین در مدت سه روز در بخش بلده با سه محور غرفه‌های محصولات و تولیدات، محور دوم، کارگاه آموزشی استارت آپ با سه دوره آموزشی و محور سوم، اجرای برنامه‌های شاد در روستای تاریخی یوش بخش بلده برگزار شد.

 

علیرضا جمشیدی رئیس شورای روستای تاریخی یوش در جشنواره توانمندی‌های زنان کارآفرین بخش بلده در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: این جشنواره از دوم تا چهارم مرداد در روستای ملی و تاریخی یوش با برپایی ۳۰ غرفه با انواع محصولات کشاورزی، دامی، لبنی، زنبور عسل، صنایع دستی، چرم، نمد، چوبی، غذاهای محلی و … برپا شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چرخ اقتصادی خانواده‌ها با مشارکت زنان جامعه به حرکت درمی‌آید، بانوان کارآفرینی که در تولید محصولات نقش بسزایی در جامعه روستایی ایفا می‌کنند از ظرفیت‌های مهم اقتصادی  کشور محسوب می‌شوند.

جمشیدی با قدردانی از حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این جشنواره افزود: این نمایشگاه که برای نخستین بار با همت فرمانداری شهرستان نور در بخش بلده برگزار شد، می‌تواند در معرفی و عرضه محصولات و تولیدات بانوان کارآفرین بخش بلده و پتانسیل‌های این بخش تأثیرگذار باشد و امیدواریم با حمایت مسئولان از محصولات داخلی و ایجاد بستری مناسب برای تولید کنندگان بتوانیم با برند سازی این محصولات را به مردم و مسافران معرفی کنیم و بازار فروش داخلی و خارجی پر رونقی را برای تولید کنندگان فراهم کنیم.

 

 

 

 

امیر حسن زاده دهیار یوش در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص نخستین نمایشگاه زنان کارآفرین بخش بلده در دهکده توریستی یوش اظهارکرد: یوش روستایی تاریخی و گردشگری با ۸۰ خانوار بومی و ۷۰۰ خانوار شناوراست که سالانه حدود ۶۰ هزار گردشگر دارد .

وی گفت: مشاغل خانگی به ویژه در روستا یکی از اموراتی است که به معیشت خانواده‌ها کمک می‌کند و برگزاری این نمایشگاه انگیزه ای برای بانوان توانمند و کارآفرین بخش بلده است تا برای تولید محصولات بهتر و بیشتر گام بردارند .

 

دهیاریوش با اشاره به حضور مسئولان استانی و شهرستانی و قدردانی از مسئولان شهرستان نور با محوریت فرمانداری شهرستان تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند گامی مؤثر برای حمایت از زنان کارافرین باشد تا ظرفیت بخش بلده برای تولیدات داخلی دیده شود و مسئولان نیز با فضا سازی و اهدای تسهیلات به کارآفرینان از تولیدات داخلی حمایت کنند.

گفتنی است آقایان علیرضا جمشیدی، علی جمشیدی، احمد اسفندیاری به عنوان اعضای شورای اسلامی و امیر حسن زاده به عنوان دهیار روستای یوش مشغول خدمت رسانی به مردم این روستاهستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مرداد, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو