زمان انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ -

سردار حاجی‌زاده:

حفر تونل‌های موشکی ادامه دارد/ می‌توانیم خودروی ایرانی تولید کنیم

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه حفاری تونل‌های موشکی از سال 1363 شروع شده و تا امروز شبانه‌روزی ادامه دارد، گفت: نگرانی دشمنان از این است که این امکانات در دسترس آن‌ها نیست.

به گزارش سرای نور،سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» اظهار داشت: در دنیا فقط ابرقدرت‌ها توانایی طراحی و تولید موشک‌های نقطه زن را دارند و تعداد کشورهای تولید کننده موشک‌های نقطه زن کمتر از ۱۰ کشور است. ما امروز در منطقه قدرت اول موشکی هستیم و در جهان هم جزو ۷-۸ کشور برتر هستیم.

 

وی با بیان اینکه نوع نگاه، اعتقاد و نگرش همه مسئولین در ۳۴ سال گذشته به عرصه موشکی با یک اعتقاد واحد بوده است، افزود: اگر در اقتصاد مشکل داریم به این دلیل است که مسئولی که می‌آید، مسئول قبلی را تخریب می‌کند؛ اما در موشکی و نیروهای مسلح اینگونه نیست و این تبدیل به یک فرهنگ شده که اگر این فرهنگ منتقل شود، در سایر بخش‌های کشور مشکلی نخواهیم داشت.

سردار حاجی زاده در خصوص اهمیت پدافند هوایی نیز گفت: حدودا ۱۰ سال پیش در حوزه پدافند هوایی تقریبا هیچ امکاناتی نداشتیم و خریدار بودیم در حالی که تجهیزاتی به ما نمی‌فروختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: امروز از ایده تا محصول در حوزه پدافند ایرانی است و سفارش می‌دهیم که این رادار را با چنین ویژگی نیاز داریم.

وی گفت: در حال طراحی سامانه راداری هستیم که بر خلاف رادارهای موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود و آن را منهدم می‌کند.

سردار حاجی زاده پیرامون موضوع استفاده از فناوری‌های نظامی در حوزه غیرنظامی نیز تصریح کرد: فناوری‌های پیشرفته در بخش تسلیحات استفاده می‌شود و در بخش غیرنظامی هرچه هست پایین‌تر از آن قرار دارد و همگی ذیل فناوری‌های نظامی تعریف می‌شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه ما در بخش غیرنظامی مسئول نیستیم و فقط می‌توانیم کمک کنیم، اظهار داشت: متاسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می‌کنند و مطرح می‌شود که نیروهای مسلح می‌خواهند دخالت کنند، درحالیکه در دنیا برای نظامی‌ها هزینه می‌شود تا در بخش‌های غیرنظامی نیز فناوری آن‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز در کشور مشکل گیربکس اتوماتیک داریم، در حالی که ما سالهاست برای بالگرد در کشور گیربکس تولید می‌کنیم که به مراتب پیچیده‌تر است. موضوع این است که دیگران باید محکم بیایند جلو و پشت سرشان را هم نگاه نکنند. اگر این اتفاق بیافتد و اعتقادی پای کار بیایند، قطعا خودروی ایرانی و قطعات را می‌توانیم تولید کنیم.

سردار حاجی زاده در خصوص شهرهای موشکی و ویژگی‌های آن‌ها نیز، گفت: یکی از توانمندیهای بسیار مهم کشورمان بخش موشکی است که این توانمندی را نباید در معرض غافلگیری دشمن قرار دهیم. ایده این شهرها مربوط به سال ۱۳۶۳ یعنی شروع موشکی است و در واقع قبل از اینکه اولین موشک وارد کشور شود، اولین تونل ایجاد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه از آن روز حفاری تونل شروع شده و تا به امروز شبانه روزی ادامه دارد، اظهار داشت: در اعماق زمین و کوه‌ها تونل‌های بسیار پیچیده‌ای برای نگهداری مهمات، موشک، تجهیزات و حتی پرسنل حفاری شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی دشمنان هم از این است که این امکانات در دسترس آن‌ها نیست، گفت: بعنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای آنقدر که دشمنان درباره فردو دغدغه داشتند، درباره نطنز نداشتند چراکه فردو زیرزمینی بود.

سردار حاجی‌زاده در خصوص ترس از آقازاده‌ها، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها با بیان اینکه این‌ها نمادی از نزدیکان مسئولین هستند، عنوان کرد: در مواردی از مفاسد و تخلفاتی که مشاهده می‌کنیم، ردپایی از نزدیکان مسئولین را مشاهده می‌کنیم. نزدیکان یک مسئول باید سالم باشند و باید مراقبت کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: از آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمن بیرونی نمی‌ترسیم، اما از کسانی که در لباس دوست هستند در داخل، ولی عملشان دانسته یا نادانسته نقش ستون پنجم را دارند باید ترسید. از مسئولی که اجازه نفوذ را می‌دهد باید ترسید، منظور از ترسیدن این است که نباید به آن‌ها میدان داد و باید آن‌ها را از تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها حذف کرد و کنار گذاشت.

وی در خصوص شرایط ایجاد بهبود در اقتصاد کشور نیز، گفت: الگوهای موفق در کشور مانند الگوی جنگ، غلبه بر داعش و عبور از تحریم‌های تسلیحاتی را زیاد داریم. در گام اول انقلاب از بسیاری از مسائل بزرگ عبور کرده‌ایم، اما اکنون در خاکریزهای کوچک گیر کرده‌ایم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: مشکل انتخاب مسئولین است، اگر مسئول متناسب چه توسط مردم و چه توسط مسئولی که می‌خواهد زیرمجموعه خود را انتخاب کند، درست انتخاب شود و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد و به فکر منافع شخصی خود نباشد، قطعا موفق خواهیم شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص امیدوار بودن به آینده ایران، گفت: در جنگ ۳۳ روزه در شرایط بسیار سخت روزهای ۱۰ تا ۱۸ ام جنگ، سید حسن نصرالله گفت که پیغامی از طرف رهبر معظم انقلاب از طریق سردار سلیمانی برای من فرستاده شد که حضرت آقا در این پیغام فرمودند شما در این جنگ پیروز خواهید شد و بعد از این جنگ تبدیل به قدرت منطقه‌ای می‌شوید. سید حسن می‌گفت برای من باورکردنی نبود و آمریکایی‌ها داشتند گوانتانامو را برای فرماندهان حزب الله آماده می‌کردند، اما این اتفاق افتاد و حزب الله پیروز شد و در جنگ سوریه و عراق هم تبدیل به قدرت منطقه‌ای شد.

وی گفت: وقتی جنگ سوریه آغاز شد، هفتگی یا دوهفته یک بار جلسه کمیسیون فرماندهی را داشتیم که سردار سلیمانی هم نقشه را نشان که می‌دادند، همه جا خاکستری (در اختیار تکفیری‌ها) بود و فقط بخش‌هایی از دمشق و اطراف آن سبز بود. آن روز آقا فرمودند که باید استقامت کرد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: برخی گفتند کمی کوتاه بیایم و بشاراسد جابجا شود اما آقا فرمودند که بشار نیز می‌ماند. این مربوط به آن روز است که سوریه در دست تکفیری‌ها بود، امروز وضعیت در سوریه چیست؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: امروز هم آقا می‌فرمایند من به آینده خوشبین هستم و ماموریت را نیز در گام دوم به دست جوانان داده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ مهر, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو