زمان انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک جنگلی گردشگری در ایزد شهر

شهردار ایزدشهربا اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پارک جنگلی گردشگری در این شهر، گفت: بزرگترین اسکله شمال کشور با مساحت 15 هکتار در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش نعمت‌الله مؤمنی خبرنگار سرای نور،اسحاق تونی عصر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پارک جنگلی گردشگری خاورمیانه که با حضور استاندار، فرماندار، نماینده فعلی و نماینده منتخب مجلس یازدهم، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه در ایزدشهر برگزار شد، اظهار کرد: فاز یک پارک جنگلی ایزدشهر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان امروز اجرایی می‌شود که با اجرای آن جنگل به واسطه رودخانه‌ای که از آن عبور می‌کند به فاصله کمتر از ۲ کیلومتر به دریا وصل و یک منطقه جذاب گردشگری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به جذابیت بی نظیر این مجموعه گردشگری و قدردانی از استاندار، فرماندار، مدیرکل منابع طبیعی و دیگر مسوولان از اجرای فازبندی شده بزرگترین پارک جنگلی و اسکله خبر داد و افزود: واگذاری پارک جنگلی ممنوع است اما با انتخاب مدیر اجرایی پروژه توانستیم بودجه آن را تامین و امیدواریم با احداث اسکله در آینده یک پارک نمونه در سطح خاورمیانه باشد.

شهردار ایزدشهر تصریح کرد: با توجه به عبور رودخانه وازرود از وسط جنگل و اتصال آن به دریا، در نظر است اسکله‌ای به مساحت ۱۵ هکتار که بزرگترین اسکله شمال کشور محسوب می‌شود و تفاهم‌نامه‌ها نیز انجام و منتظر نهایی شدن کار هستیم در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی شود.

این مسوول از انجام ۴۰ میلیارد تومانی کار عمرانی در ۳۰ ماهه گذشته (از زمان تصدی) خبر داد و افزود: در نظر است تا پایان این دوره شورا ۳۰ میلیارد دیگر هم امور عمرانی در ایزدشهر انجام شود که البته زمینی متعلق به آموزش و پرورش که می‌تواند به تحقق کار کمک کند را پیشنهاد مشارکت و یا فروش دادیم و منتظر حمایت شما در تسریع کار هستیم.

فرماندار شهرستان نور نیز در این آئین اظهار کرد: در شروع کار مقرر شد تا سرمایه‌گذاری متناسب با استعدادهای هر منطقه پیگیری شود که ما در شهرستان از ظرفیت پارک‌های جنگلی بهره‌مند بودیم و پیشنهاد شد تا گردشگری در این بخش توسعه پیدا کند.

وی افزود: در ابتدا با حمایت مدیرکل منابع طبیعی حدود هفت هکتار پارک جنگلی نور و رویان با قرارداد ۱۵ ساله تحویل شهرداری های این ۲ شهر شد.

علی شادمان گفت: با اقدامات موثر شهردار و الفتی که بین شهردار و اعضای شورای شهر ایزدشهر وجود دارد و پیگیری‌های انجام شده و تهیه کتابچه طرح، پارک جنگلی ایزدشهر با مساحت سه هزار و ۴۸۲ هکتار به عنوان بزرگترین پارک جنگلی گردشگری در اختیار شهرداری ایزدشهر قرار گرفت و فرصت سرمایه گذاری فراهم شد تا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی در چند فاز مختلف انجام شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: آن روزی که آمدم بر روی زیر ساخت در شهرستان مطالعه داشتم و بر محورهای اقتصاد کشاورزی، جنگل، دریا، صنعت و … تاکید کردم.

وی افزود: اقتصاد جنگل یکی از طرح‌های مد نظر بود که به سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور پیشنهاد و پیگیری شد و اعلام کردیم چهار پارک در شهرستان نور داریم که قصد آن‌ها یکی شدن بود اما تلاش کردیم تا اکنون ایزدشهر سه هزار و ۴۸۲  هکتار پارک مستقل داشته باشد.

علی اسماعیلی با بیان اینکه با هماهنگی خوبی که در شهر وجود دارد و بخش خصوصی فعال هم پای کار است تا این پارک هر چه زودتر آماده و بحث اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را محقق کند، گفت: مهم حفظ جنگل هیرکانی است و باید تلاش مضاعف شود تا این ذخیره‌گاه بیش از پیش حفاظت شود.

مدیر اجرایی پروژه نیز در این مراسم اظهار کرد: سرمایه و سرمایه‌گذار مانند ماهی لغزنده و فرار است که معمولا ما در کشور به آن مبتلا هستیم.

وی افزود: موضوعات مدیریتی نخستین چیزی است که سرمایه‌گذار را می‌ترساند، وقتی همدلی بین شهردار، شورا، فرماندار، استاندار و … وجود ندارد اتفاق مثبت نمی‌افتد.

امید فرید فر خاطر نشان کرد: با هماهنگی، یکدلی و تعاملی که بین شهردار، اعضای شورای شهر و فرماندار در این شهرستان وجود دارد فعلا ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و پیش بینی می‌شود با طرح‌هایی که مد نظر است این رقم افزایش یابد.

مدیر اجرایی پروژه با انتقاد از سرمایه‌هایی که درحوزه گردشگری در خارج از کشور هزینه می‌شود، تصریح کرد: دلارهایی که با تحریم و بحران کنونی به دست می‌آید در کشورهای مانند ترکیه و حوزه خلیج فارس به هدر می‌رود باید در این کشور مصرف شود زیرا حق این مردم است تا از آن بهره ببرند.

وی گفت: گردشگری یک صنعت است که امیدواریم در سال جهش تولید ما در این صنعت وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو