زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

سرعت صدور مجوزها در مازندران بیشتر شود/ دستگاه‌های اجرایی توپ را به زمین یکدیگر نیندازند

استاندار مازندران گفت: شهرداران، شورای شهر و فرمانداران به مقوله گردشگری دریایی نگاه ویژه داشته باشند و سرعت صدور مجوزها باید بیشتر شود، گفت: دستگاه‌های اجرای در ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران توپ را به زمین یکدیگر نیندازند.

به گزارش  نعمت‌الله مومنی خبرنگار سرای نور،احمد حسین‌زادگان در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌های استان که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد با تبریک روز شورا اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که چهارچوب تکالیف ما را مردم تعیین می‌کنند، شوراها هم  که منتخب مردم هستند منشا خیر و برکات فراوانی بوده و هستند و جا دارد از همه این تلاش‌ها تشکر کنیم که با مدیریت‌های محلی در همه عرصه‌ها از جمله سیل و زلزله و حتی کرونا به خوبی ورود کردند و کار کم نظیری انجام شد.

وی با اشاره به طرح مشکلات از سوی شوراها، تصریح کرد: به تناسب بودجه و اعتبارات بخشی در کوتاه مدت، برخی  تا دو و سه ساله و برخی در مدت بالاتر پیگیری و برخی از امورات هم توسط فرمانداران پیگیری و انجام می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه اعتبارات خوبی در بحث شهرهای گروه الف گذاشته شده، از اختصاص اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۸ خبر داد.

این مسؤول تصریح کرد: برای توسعه، رشد و بالندگی باید به سمت مشارکت اجتماعی، بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی رفت زیرا اعتبارات دولتی پاسخگو نیست.

حسین‌زادگان با توجه به درخواست شوراها برای حضور مدیران کل در جلسات شورا و پاسخگویی به آنان، تاکید کرد: حضور مدیران در جلسات شوراهای استان و شهرستان الزامی است البته با برنامه ریزی قبلی و دعوت مدیران حضور پیدا کرده و به مشکلات گوش کنند.

وی به شوراها توصیه کرد: شوراها بحث تصدی‌گری نباید داشته باشند، بحث هماهنگی و نظارتی را پیگیری کنند والا شوراها مورد انتقاد جدی مردم قرار می‌گیرند، از طرفی کیفیت امور و فرصت انتقاد بدون تصدی‌گری انجام می‌گیرد.

این مسوول ادامه داد: از ظرفیت‌های گردشگری استان باید بهره گرفت تا رشد اقتصادی را در استان و شهرستان شاهد باشیم، برای این منظور دهیار و شورا در روستا بوم گردی و گردشگری روستایی را راه‌اندازی کنند، شهرداران و شورای شهر و فرماندار به مقوله گردشگری دریایی نگاه ویژه داشته باشند، سرعت صدور مجوزها بیشتر شود و فرصت سرمایه‌گذاری مهیا تا باهم رشد کنیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: دستگاه‌های اجرای باید کمک کنند، توپ را به زمین دیگری نیندازند، باید یک بار این فضا را در مازندران برای همیشه پاک کنیم و توپ را به زمین دیگران نیندازیم بلکه تجارب را به هم منتقل کنیم.

حسین زادگان با اشاره به نقش نهادهای غیر مدنی در رشد و توسعه استان، خاطرنشان کرد: هر میزان نهادهای غیر مدنی در کنار خود داشته باشیم کار خودمان را سبک تر و تسهیل می‌کنیم، از این ظرفیت برای گردشگری و امور اقتصادی استفاده کنید، ۷هزار و ۷۰۰عضو شورا داریم، می‌توانیم ۷ هزار و ۷۰۰ ان.جی.او راه اندازی کنیم، توصیه می‌کنم منافع فردی کاهش و تامین منافع مردم اصل باشد.

وی با انتقاد از کم توجهی به طرح مازندران پاک، تصریح کرد: به مازندران پاک بها ندادیم، باید اولویت باشد و کار جمعی که در مبارزه با کرونا صورت گرفت باید در سایر امور و برای مازندران پاک نیز تسری پیدا کند.

استاندار مازندران بر ضرورت استفاده از تکنولوژی روز تاکید کرد و گفت: در دامداری باید از نژادهای برتر و با بازدهی بالاتر چند برابری استفاده کرد، باید به سمت دامداری نو، کشاورزی مدرن، صنایع تبدیلی با افزایش سرعت کار رفت، به صنایع دستی روستایی توجه شود، با بی توجهی صنایع دستی را نابود نکنیم، با ایجاد بازارچه و احیای آن به این امر کمک کنیم، تیم مدیریتی استان سرباز شما و در کنار شما هست، نقدها بر ما وارد است، نیاز است شوراها به عنوان نمایندگان مردم در مناسبت ها شرکت کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو