زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

چهره فرهیخته ملی

مردم در رزمایش مومنانه به‌خوبی «بنی آدم اعضای یک پیکرند» را معنا کردند/کرونا، چهره واقعی دنیای غرب را نشان داد

چهره فرهیخته ملی گفت: کرونا معرفت شناسی ما را تحول بخشید و نشان داد که واقعیت‌هایی در جهان وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و از آن‌ها عبور کرد ولی می‌توان با همدلی وکنار هم بودن درد را تسلی داد.

محمود مرادی چهره علمی و فرهنگی شهرستان نور در خصوص رزمایش مؤمنانه اظهارکرد: بیماری کرونا با همه مشکلات و عوارض بدی که در همه جا دنیا داشته است برخی از ضعف‌های غرب را بیش از پیش نمایان کرد.

وی گفت: سقوط آزاد اقتصاد جهانی، از بین رفتن عنصر، هژمونیک در غرب و همچنین تضعیف ایدلوژی لیبرالیسم و سرمایه داری، خودخواهی و عدم توجه به دیگران و توجه به فردیت از مصادق آشکار این برهه زمانی از تمدن غرب است.

این پژوهشگر ملی با اشاره به بیماری کرونا افزود: کرونا معرفت شناسی ما را تحول بخشید و نشان داد که واقعیت‌هایی در جهان وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و از آن‌ها عبور کرد ولی می‌توان با همدلی وکنار هم بودن درد را تسلی داد.

مرادی تصریح کرد: در کشورهای غربی که با نگاه اومانسیتی و بر اساس منفعت طلبی و لذت جویی و نگاه تک ساحتی مادی فقط مطرح است و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری این‌ها با این روش تربیت شدند و عمل امروز غرب از ماسک دزدی، چپاول، غارت و خالی کردن فروشگاه‌ها همگی مظاهر و تأییدات تربیت کاملاً منفعت طلبانه آن‌ها است.

این پژوهشگر افزود: این موضوع درحالی رخ می‌دهد که در کشور ما نیروهای مردمی و خدوم از نیروهای نظامی همیشه در صحنه، سپاه سرافراز و ارتش همیشه قهرمان و نیروهای بسیجی و خیرین با محوریت قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری بنا به توصیه‌های موکد در دین و فرهنگ اسلامی به کمک همنوعان و اقشار آسیب پذیر شتافند.

این چهره علمی و فرهنگی مازندران اظهارکرد: از جمع آوری کمک های همدلانه تا تولید ماسک و شوینده‌ها و لوازم مورد نیاز کادر درمانی و گندزدایی محلات همگی اقداماتی هستند که برای مقابله با این بیماری انجام شده است.

وی گفت: دستگیری از نیازمندان و انفاق به مستمندان از زیباترین خصلت‌های پرهیزکاران و مؤمنان حقیقی به شمار می‌آید و در آموزه‌ها و متون دینی بر آن تأکید و سفارش بسیار شده است.

این پژوهشگر یادآورشد: به حول و قوه الهی فرهنگ ایثار، انفاق و محبت که محصول مکتب دینی و اسلامی ماست باعث خلق حماسه‌ای بزرگ در کشور شده است و مردم در شرایط سخت اقتصادی به خاطر شیوع بیماری کرونا به فکر همنوعان خود هستند و به حد وسع خودشان برای رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

مرادی افزود: مردم فرهنگ همدلی را به خوبی نشان می‌دهند و به خوبی بنی آدم اعضای یک پیکرند را معنا می‌کنند که باید از همه خیریان و انفاق کنندگان تشکر و قدردانی کرد که چنین تصاویری را در جامعه خلق کرده و خواهند کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو