زمان انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ -

کرونا تمام نشد، رسانه‌ها آگاه‌سازی کنند/ پلمب ۷۰۰ واحد صنفی

لزوم‌اطلاع‌رسانی‌مستمروحساس‌کردن‌مردم

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، با تاکید بر نیاز به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر، گفت: کرونا تمام نشده اگر چه محدودیت‌ها کاهش یافت، آمار فوتی‌ها نگران کننده است و اگر اطلاع رسانی مستمر نباشد و حساسیت‌ها منتقل نشود، شاهد شیوع مجدد می‌شویم.

 

، سیدحمید حسینی در نشست خبری و تقدیر از اصحاب رسانه که در کنار مدافعان سلامت، در امر اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، پیشگیری و مبارزه تلاش کردند، اظهار کرد: در ایام بحران و زمانی که همه کادر درمانی و پرستاری مشغول کار درمان بودند، فرصت چندانی برای آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه توسط همکاران وجود نداشت اما رسانه‌ها کار ما را سبک کردند و کمک شایانی به امر درمان و پیشگیری داشتند.

وی افزود: از آنجایی‌که آگاه‌سازی و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری و درمان برای بهداشت و درمان، اصل است، رسانه‌ها در حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی، کمک زیادی کردند و به نوعی خیران سلامت محسوب می‌شوند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، تصریح کرد: کرونا تمام نشده است اگر چه محدودیت‌ها کاهش یافت اما این یک زنگ خطر برای ما است چون افزایش آمار فوتی‌ها نگران کننده شد، اگر اطلاع رسانی مستمر نباشد و حساسیت‌ها منتقل نگردد، شاهد افزایش شیوع می‌شویم، این موضوعی است که رهبرمعظم انقلاب نیز در فرمایشات اخیر‌شان، برآن تاکید داشتند.

این مسوول با قدردانی از همراهی و حمایت مستمر فرماندار و کمک خیران، خاطر نشان کرد: محدودیت‌هایی که از همان ابتدا در شهرستان به ویژه روستاها اعمال شد و از ورود افراد غیر بومی جلوگیری شد و نیزغربال‌گری و همچنین راه‌اندازی کلینیک تب شهرستان، از نکات مثبت در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بود که مورد تقدیر معاون درمان دانشگاه‌علوم پزشکی مازندران قرار گرفت.

حسینی افزود: در ۲ مرحله غربال‌گری در شهرستان در مجموع دویست و هفده‌هزار و ۵۷۴ نفر غربال‌گری شدند و تا آخر خرداد از مجموع غربال‌گری و مراجعه افراد، چهار هزار و ۵۸۳ نفر مشکوک به کرونا شناسایی و برای آنان اقدامات درمانی و مراقبتی انجام شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۸۶ نفر مراجعه کننده مشکوک به اورژانس بیمارستان امام(ره) نور، ۴۹۲ نفر در این بیمارستان بستری شدند که ۳۴۹ نفر بومی و ۷۶ نفر از شهرهای هم‌جوار و غیر بومی بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از انجام تست بی.سی.آر برای ۵۸۷ نفر خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵۹ نفر از این افراد از بستری‌های بیمارستان بودند.

این مسوول تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و ۵۸۳ نفر مشکوک به کرونا و مبتلای قطعی شناسایی شدند که کل افراد خانواده آنان نیز قرنطینه و یا بستری شدند که در مجموع ۹ هزار و ۷۰۱ نفر تحت مراقبت و قرنطینه قرار گرفتند.

حسینی از بازدید و سرکشی مستمر از صنوف با همکاری اداره صمت و نظارت بر اماکن نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در این مدت ۷۰۰ واحد صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند تعطیل و پلمپ شدند.

سرپرست بیمارستان امام(ره) شهرستان نور نیز در این نشست، اظهار کرد: بحران کرونا سبب شد تا توانایی‌های سیستم بهداشت و درمان کشور ما مشخص و افزایش پیدا کند به گونه‌ای که نشان داد ما از خیلی از کشورهای مدعی جلو‌تر بودیم و بهتر عمل کردیم و سازمان بهداشت جهانی نیز به این امر اذعان کرد.

مهدی عابدینی افزود: اگر چه در ابتدا از نظر تجهیزات دچار کمبود و مشکل بودیم اما به کمک خیران و مشارکت مردمی مشکل رفع شد، در حالی که برخی از کشورهای مدعی که حتی یک ماه بعد از ما در گیر این بیماری شدند همچنان با کمبود مواجه هستند.

وی تصریح کرد: پزشکان و پرستاران بیمارستان امام(ره) نور با از خود گذشتگی تلاش کردند تا حداقل فوتی را در این شهرستان داشته باشیم و آمارها هم تائید می‌کند که در بین شهرستان‌های مازندران ما کمترین فوتی و حتی کمترین ابتلای کادر درمانی را داشتیم.

این مسوول با اشاره به اینکه شهرستان نور زودتر از دیگر شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت زرد رسید، بیان کرد: این امر مدیون تلاش بی وقفه کادر درمانی و پرستاری شهرستان، حمایت مسوولان به ویژه فرماندار، مشارکت مردمی و کمک خیران است تا جائی‌که کادر درمانی و پرستاری مدت‌های طولانی خانواده‌های خود را نمی‌دیدند و مشغول کار بودند.

سرپرست بیمارستان امام(ره) نور، ادامه داد: کادر درمانی و پرستاری علاوه بر کار و تلاش، استرس زیادی داشتند که هم خود مبتلا نشوند و هم این ویروس و بیماری را به خانواده خود منتقل نکنند، این زحمات و استرس در مقابل حقوق قابل مقایسه نیست.

عابدینی با بیان اینکه از زمان شروع کرونا خود او مدت سه ماه خانواده‌اش را ندیده، گفت: در همین مدت اورژانس بیمارستان بازسازی و با کیفیت بالا افتتاح شد و با کمبود امکانات تلاش می‌کنیم تا بهترین و بیشترین خدمات ارائه شود به ویژه در بخش دیالیز با افزایش تعداد دستگاه از ۱۰ به ۱۵ دستگاه در سه شیفت به بیماراران خدمات می‌دهیم.

در پایان این نشست که به همت روابط عمومی شبکه بهداشت برگزار شد با اهدا لوح و هدیه از تلاش خبرنگاران در امر آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قدردانی شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ تیر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو