زمان انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ -

امام جمعه نور:

آگاهی بخشی از ویژگی برجسته نماز جمعه است

امام جمعه نور گفت:نماز جمعه مشکلات مردم را بیان می‌کند و از طریق تریبون به گوش مسئولان می‌رساند و این یکی از رسالت‌های خطیب نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی اظهارکرد: اقامه نماز جمعه در کشور یکی از نعمت‌های بزرگ از یادگاران امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در آیات و روایات نورانی قرآن تأکید فراوانی نسبت به جایگاه و حضور در نماز جمعه شده است.

وی با اشاره به جایگاه عظیم معنوی نماز جمعه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت‌افزایی است و جایگاه نماز جمعه با دو خطبه تحلیل مباحث عبادی و سیاسی در طول انقلاب از همه نمازها متمایز است.

امام جمعه نور با اشاره به جایگاه ارتقاء فکر و اندیشه، روشنگری و آگاهی‌بخشی نماز جمعه تصریح کرد: یکی از معضلات جوامع جهل و نادانی است و آگاهی بخشی از خصیصه برجسته نماز جمعه است که بندگان خدا به عبادات شخصی، مرمت فکر و زدودن کینه و حسد و وظایف اجتماعی و سیاسی و شناخت دشمن آگاه و آشنا می‌کند.

این مسئول نماز جمعه را کانون دشمن شناسی و مسیر شناسایی دوستان خوب خدا دانست و افزود: پایگاه‌های نماز جمعه وحدت همه جانبه در اجتماع را تحقق عینی بخشید و نماز جمعه از پایگاه‌های مهم انسجام و وحدت همه جانبه است.

 

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: نماز جمعه بالاترین جایگاه تبیین معارف اسلامی و فرامین و شئون حاکمیت است و آنچه حاکم اسلامی و مقام معظم رهبری می‌فرماید در نماز جمعه تبیین و تفسیر می‌شود.

وی از خصیصه‌های نماز جمعه را استیفای حقوق مردم نام برد و یادآورشد: نماز جمعه مشکلات مردم را بیان می‌کند و از طریق تریبون به گوش مسئولان می‌رساند و این یکی از رسالت‌های خطیب نماز جمعه است.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه نماز جمعه چشم بیدار مردم و جامعه و انقلاب مردمی است، اظهارکرد: دریک جایگاهی باید حقوق مردم مطرح و از آن دفاع شود و در سایه نماز جمعه بسیاری از مشکلات مردم در جلسات با مسئولان مربوطه و یا بیان خطبه رفع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه جایگاه نماز جمعه فقط در یک روز نیست، تصریح کرد: تمام هفته دفتر نماز جمعه برای حضور مردم آماده است که اوج آن در روز جمعه و در قالب نماز جمعه تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام احمدی در خصوص ارتباط بین مردم و مسئولان با امام جمعه افزود: این ارتباطات سبب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه جایگاه نماز جمعه به عنوان جایگاه ولایت و حاکمیتی برکات زیادی دارد، اظهارکرد: امام خمینی(ره) فرمود نماز جمعه در رأس همه امور است و مقام معظم رهبری فرمود این جایگاه یک قرارگاه است و نیز قلب فرهنگی شهر محسوب می‌شود.

امام جمعه نور یکی دیگر از شاخصه‌های نماز جمعه را به عنوان رسانه درجامعه معرفی و تصریح کرد: تریبون نماز جمعه یکی از بهترین رسانه‌هاست و در شهرستان نور تلاش کردیم تا با ایجاد وحدت بین مسئولان به ویژه بین مسئولان ارشد مشکلات جامعه رفع شود.

این مسئول با قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان نور در پوشش خبری نماز جمعه اظهارکرد: رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران انعکاس مشکلات مردم، عملکردهای مسئولان و انتقاد سازنده است.

حجت الاسلام احمدی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در سایه فرامین مقام معظم رهبری و عمل به آموزه‌های الهی و دینی در مسیر شهدا گام برداریم تا روز به روز شاهد پیشرفت در کشور به ویژه شهرستان نور باشیم و توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری همانند قبل خنثی شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مرداد, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو