زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ -

امام جمعه نور:

تأثیر وقف در جهش تولید کشور

امام جمعه نور گفت: قرآن هشدار می دهدمهمترین مسئله توجه به خویشاوندان ضعیف و مستضعف است و بعد از آن ایتام و مساکین، این جنبه مادی وقف است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در آیین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه “بچه‌های آسمان نور” (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط اظهار کرد: امروز یکی از روزهایی را تجربه می کنیم که حیات واقعی و چشمه معرفت و معنویت و مسیر درست انسانی را رقم خورده است، آنچه که از آموزه های الهی است، این است که کاری کنید که حیات ماندگار و حقیقی داشته باشید همیشه در تاریخ زنده باشید و از نام و یاد شما به خوبی برده شود اموالی که در طول زندگی مادی شبانه روزی تلاش کردید و بدست آوردید، در مسیر جوشش و جریان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از موارد در بحث ماندگاری حیات حقیقی چه شخص چه اموال وقف است، افزود: قرآن کریم می‌گوید برای اینکه ماندگار بشوید و از همه حوادث روز مصون بمانید انفاق کنید چون وقف به صورت صریح در قرآن نیامده اما مشابه آن همانند انفاق و باقیات و صالحات در قرآن به وفور آمده لذا همه ما این مسیر را به اندازه توان طی کنیم و دیگران را نیز تشویق کنیم.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه کاری که آقای چراغی انجام داد چه در این مکان چه در جاهای دیگر حقیقت همیشگی و ماندگار را برای خود رقم زد، یادآور شد: ما بحث وقف را قبل از اسلام در تعالیم دیگران داشتیم در اسلام تاکید و سیره اهل بیت ناظر بر جایگاه وقف به عنوان چشمه جوشان است، امر وقف جای دقت دارد و این است که چه چیز را انفاق کنیم؟

احمدی ادامه داد: یعنی آنچه که خیر است در این روز و ایام، چه چیزی را باید وقف کنیم کدام افراد یا برنامه ها نیاز به وقف دارد، یکی از بهترین مصادیق جهش تولید است که در راستای وقف می‌تواند انجام گیرد.

وی افزود: ما می بینیم فرد از نظر ثروت به جایی رسیده که بزرگان وی در نهایت اسرت به سر می برند قرآن هشدار می دهد مهمترین مسئله توجه به خویشاوندان ضعیف و مستضعف است و بعد از آن ایتام و مساکین، این جنبه مادی وقف است.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: جنبه معنوی وقف در اسلام حتی از خود گذشتگی، ایثار، مواسات و بالاتر از آن تقدیم جان است، همه آنچه که انسان برای آن ارزش قایل می شود را در طبق اخلاص قرار دهد برای پیشرفت جامعه و زدودن انحرافات جامعه و آنچه که جامعه به آن نیاز دارد است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو