زمان انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ -

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت

سستی در خدمت رسانی به مردم هم افزایی با دشمن است+تصاویر

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در جلسه اداری شهرستان نور گفت:نتوانستیم نظام اداری را به نفع مردم و انقلاب تغییر بدهیم و یکی از مسائل مهم در مجلس نیز نظام اداری کشور است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،آیین تجلیل از مدیران و کارکنان نمونه ادارات شهرستان نور با حضور سعید فرزانه، نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت، حجت الاسلام احمدی امام جمعه نور و رزاقی امام جمعه شهر ایزدشهر، کارمندان دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای اداری سالن پیامبر اعظم(ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور برگزار شد.

 

امام جمعه شهرستان نور با گرامیداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس اظهارکرد: در نظام هستی حق پیروز است و در عالم مادی همیشه جبهه حق و باطل در تقابل هستند و لذا در این تقابل ما دو جبهه را پیش رو داریم، جبهه انفسی و جبهه آفاقی یعنی حق و باطل در تقابل هستند و درون ما جنگ بین حق و باطل در سایه مبارزه بین عقل و شهوت و جنبه الهی و مادی و همچنین در جبهه آفاق که این تقابل بین حق و باطل مشهود است و لذا بهترین خصوصیت، مبارزه باید جهاد در راه خدا باشد.

 

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: یکی از خصوصیت‌های بارز هشت سال دفاع مقدس رزمندگان و شهدای ما این بود که مبارزه با نفس،مبارزه با تعلقات نفسانی،مبارزه با حب دنیا را در جبهه‌های حق علیه باطل را تجلی دادند و بخاطر  همین تمام این برکات و نعمت‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس چه فردی و چه جمعی مبارزه با نفس بود که برای همه ما الگو بود.

 

وی گفت: امروز اگر به ما بگویند بهترین الگو در دفاع مقدس برای مدیران در عرصه خدمت رسانی چیست؟ باید بگویم مبارزه با نفس است و نتیجه آن ایمان قوی است، وقتی ایمان قوی شود استعدادها بروز می‌کند و در سایه ایمان قوی و مبارزه با نفس تعلقات،جاذبه‌های نفسانی و استعدادها شکوفا می‌شود.

 

امام جمعه نور بیان داشت: محصول آنچه که انسان در سایه مبارزه‌های نفسانی پیدا می‌کند ایمان انقلابی،مهارت سازندگی و اطاعت عملی است.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: ایمان، تقوا، معرفت چنان در سراسر وجود رزمندگان نفوذ کرده بود که فقط به شهادت می‌اندیشیدند و ما باید این تفکرات را الگو بگیریم.

 

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: در اداره جامعه مسئولان باید با الگو از شهدا و رزمندگان مدیری انقلابی که هم ایمان انقلابی دارد و هم مهارت سازندگی و هم اطاعت عملی باشیم،مدیر انقلابی دروغ نمی‌گوید،کم‌کاری نمی‌کند،به مردمش خیانت نمی‌کند، زیر دستان خود را تحقیر نمی‌کند، اطاعت عملی در حاکمیت،حرام خوری نمی‌کند.

 

وی در پایان گفت: این هشت سال دفاع مقدس الگو بزرگی برای ما است، الگویی برای معرفت و پاک زندگی کردن،الگویی برای خدمت رسانی درست به جامعه و مردم و باید همه باهم تلاش کنیم تا مشکلات مردم را رفع کنیم.

 

سعید فرزانه در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: استراتژی آمریکا پنهان ماندن بود و در اوایل انقلاب گروهک‌هایی را خلق کرد تا نظام تازه متولد شده را به زانو درآورد.

وی با اشاره به تدبیر امام(ره) و محبوبیتش افزود: دشمن نتوانست موفق شود و چهره کریه این گروهک‌ها در مقابل مردم شفاف شد و جنگ را بر مردم تحمیل کرد که ۸ سال ایستادگی در مقابل دشمن و تقدیم بهترین جوانان برای حفظ نظام انقلاب بود که از دل این جوانان امسال حاج قاسم‌ها که خود یک سیاست مدار بود، به ظهور رسید.

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت خاطرنشان کرد: وقتی نقشه‌های دشمن نقشه بر آب شد چهره کریه خود را نمایان کرد و امروز خون شهدا به ثمر رسید و با گذشت بیش از چهل سال از زمان انقلاب به گفته کارشناسان بین المللی اقتدار سیاسی آمریکا فرو ریخت.

این مسئول با اشاره به تلاش‌ها در مجلس یازدهم تصریح کرد: تلاش ما راه حلی برای برون رفت مشکلات است که با فشار دشمن بر ما تحمیل شد و با توجه به اینکه اقتصاد ما بر نفت است، صادرات نفت ما کاهش یافت که این حاصل کار دشمنان است.

فرزانه با اشاره به نظام اداری کشور که حاصل تصمیمات آمریکا در گذشته است، اظهارکرد: نتوانستیم نظام اداری را به نفع مردم و انقلاب تغییر بدهیم و یکی از مسائل مهم در مجلس نیز نظام اداری کشور است.

وی بابیان اینکه مردم گله‌مند و در این مقطع مردم و کشور گرفتار دشمنی، دشمنان هستند، افزود: مدیران تا جایی که قانون اجازه می‌دهد باید در خدمت مردم باشند تا مردم احساس آرامش کنند و سستی در خدمت رسانی به مردم هم افزایی با دشمن است و باید همه به ویژه دستگاه‌های خدمت رسان تلاش کنیم تا برای مردم رفاه ایجاد کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به توجه ویژه تولید کنندگان در کشور خاطرنشان کرد: چرا تولید کنندگان باید در سختی باشند و دلالان و واسطه گران به راحتی درآمدهای آنچنانی داشته باشند، این یک ضعف بزرگ است که باید رفع شود و قوانینی که در این زمینه در کشور دست و پا گیر است اصلاح شود.

این مسئول با اشاره به رویکرد نظارتی مجلس در دوره یازدهم تصریح کرد: انتظار ما این است که در این مقطع که گرفتار مکر دشمن هستیم بتوانیم در خدمت نظام و مردم باشیم و مجلس باید در رأس امور باشد و تصمیم گیری بر عهده مجلس است و همه باید تابع قانون باشند.

فرزانه با اشاره بر جلسات تصمیمات سران قوا و رعایت چهارچوب قوانین برنامه و بودجه افزود: رویکرد مجلس در این دوره بر این اساس است و کمیسیون‌ها فعال و مشکلات مردم در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌شود.

 

شادمان با اشاره به تجلیل از کارمندان و مدیران نمونه در جلسه شورای اداری با توجه به اینکه مجموعه تخصصی ستاد فرمانداری ضابطه‌ها و شاخصه‌هایی را در نظر گرفته است، اظهارکرد: سابقه افراد و خدمات بیشتر، مردمی بودن و رفع مشکلات مردم، ابتکار عمل، تقید به شئونات دینی، اخلاقی و اعتقادی از این شاخصه هاست و جان مایه ساختار سیاسی برمبنای دین است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه باید در راستای اهداف شهدا حرکت کنیم، تصریح کرد: شهدا ناظر و شاهد عملکرد ما هستند و رزمندگان با آموزه‌های دین هشت سال در مقابل دشمن ایستادگی کردند و ذره‌ای از کشور در دست دشمنان قرار نگرفت اما در دو صده چند میلیون کیلومتر از کشور در طول چند ماه جنگ از خاک ما جدا شد و اگر از خود گذشتگی، ایثار، دلاور مردی‌ها و شهادت طلبی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نبود قطعاً هیبت و اقتدار جمهوری اسلامی وجود نداشت.

فرماندار نور با اشاره به ترس دشمن در برابر قدرت موشکی ایران یادآورشد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در دفاع مقدس نشانگر بی اهمیتی به یاوه گویی‌های آمریکا وتوجه به امورات داخلی کشور است.

وی با اشاره بر شرایط سخت و خطرناک کرونا به ویژه در ماه‌های آینده و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: به خاطر حفظ جان خود و عزیزان خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید و به سادگی از کنار آن عبور نکنید، ورود افراد بدون ماسک در ادارات ممنوع است و مدیران و کارمندان نیز در محیط بدون ماسک وارد نشوند.

فرماندار نور با اشاره به بستری ۱۳ بیمار کرونایی در شهرستان نور افزود: شهرستان نور آخرین شهرستان استان در وضعیت قرمز بود و اولین شهرستان که در وضعیت زرد قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اجرای مانور سپاه ناحیه نور خاطرنشان کرد: دشمن هیچ زمان به این خواری و ذلت نرسید و با توجه به فشارهای اقتصادی بر کشور از سوی دشمن باید با خدمت رسانی بیشتر، دشمن را ناامید کنیم و در اجرای مانور سپاه ناحیه نور نیز همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

شادمان با تأکید بر پشتیبانی شهرداران شهرستان نور از اجرای مانور تصریح کرد: در جنگ مدیون لباس سبز و بسیجیان و ارتشیان در کنار این عزیزان و همه مردم با هم بودیم و در حال حاضر نیز همه با هم از این عزیزان حمایت می‌کنیم .

وی در پایان با اشاره به مشکل آزادکوه وحضور شورای تأمین افزود: با بررسی لازم در منطقه تصمیماتی مبنی بر رفع مشکل مردم گرفته شد که با اجرای این تصمیمات مشکلات مردم منطقه رفع می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه نور در جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس اظهارکرد: در چندسال اخیر بعضی از ناآرامی‌ها سبب شد تا یگان‌های رزمی، انتظامی و امنیتی تراز امنیتی خود را از لحاظ آمادگی جسمانی و عملیاتی بالا ببرند و شهرستان نور نیز در این راستا با جلسات مختلف با فرماندارشهرستان هماهنگی انجام شد.

 

سرهنگ سید نعمت اسدی تصریح کرد: رزمایش در روز تاریخ دهم و یازدهم به صورت دو روز متوالی در محل سپاه شهرستان اجرا می‌شود و نوع عملکرد رزمایش تمرین پاسگاه فرماندهی است در سه ناحیه های بسته و روز دوم رزمایش میدان اجرای صبحگاه مشترک با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای رزمایش در نزد مسئولان ستاد قرارگاه مرکزی که در راس سردار غیب‌پرور و بازرس‌هایی از استان گیلان و استان‌های برای نظارت رزمایش دیگر خواهند آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش ما نیازمند مشارکت همه و آماده‌باش نیروهای معرفی شده ادارات هستیم و حضور آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس ضروری است.

گفتنی ست در این مراسم ازنائیج نوری از فرمانداری، تونی شهردار ایزدشهر، انبیاء رئیس صمت، فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمی رئیس دارایی به عنوان مدیران نمونه ادارات شهرستان نور تجلیل شد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو