زمان انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ -

شجاعت در حوزه وقف سبب رفع نگرانی‌ها می‌شود

فرماندار شهرستان نور، رفع برخی ابهامات موجود برای مردم را برای حفظ باور اعتقادی ضروری دانست و گفت:رفع ابهام نیاز به شجاعت دارد و شجاعت در حوزه وقف سبب رفع نگرانی‌ها می‌شود.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان در بازدید از اداره اوقاف شهرستان نور و نشست صمیمی با رئیس و کارکنان این اداره که به مناسبت دهه وقف انجام شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و دهه وقف، اظهار کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که هرگز پایانی ندارد بر خلاف حیات مادی ما که با اندک فاصله از یکدیگر از این دنیا می‌رویم، وقف همواره حیات دارد و زنده است.

وی افزود: مجموعه اوقاف به دلیل پیگیری امور وقف و نیات واقفان وظیفه سنگین و حساسی دارد، مردم شما را امانتدار وقف قرار دادند، اگر چه در زمان حیات اموال‌شان را وقف می‌کنند اما بیشتر انها حیات ندارند بنابراین امانتداری و عمل درست به نیات واقفان  سبب حفظ باور اعتقادی می‌شود.

فرماندار شهرستان نور، رفع برخی ابهامات موجود برای مردم را برای حفظ باور اعتقادی ضروری دانست و تصریح کرد: رفع ابهام نیاز به شجاعت دارد و شجاعت در حوزه وقف سبب رفع نگرانی‌ها می‌شود.

این مسوول با قدردانی از تلاش‌های اوقاف برای حفظ امانتداری و اجرای نیات واقفان، حاطر نشان کرد: تلاش مستمر اوقاف ستودنی است ولی باید برای مناطقی که مورد مناقشه و ادعا هست، فکری بایسته کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم تا ضمن استیفای حقوق اوقاف، حقوق مردم هم حفظ شود و موضوع نیز به فضای ذهنی افرادی  بی اطلاع سپرده نشود.

 

شادمان به موضوع اوقافی بودن ایزدشهر و شهرک صنعتی چمستان اشاره کرد و افزود: در قضیه ایزدشهر باید به موارد ادعایی اهالی با دقت ویژه رسیدگی کرد تا ضمن رعایت حقوق طرفین، حق اوقاف از مستاجران دریافت شود، در رابطه با شهرک صنعتی چمستان هم باید با منابع طبیعی به نتیجه برسیم که هم حقوق وقف اعاده و هم تکلیف خریداران و فعالان و تولید کنندگان مشخص شود.

وی با ذکر قصه‌ای از نگاه جامعه‌شناسانه بر لزوم شجاعت در تصمیم‌گیری و جدیت در آن تاکید و تصریح کرد: باید از چه کنم و چه نکنم‌ها پرهیز کرد و برای تصمیم با شجاعت عمل کرد و وارد میدان کار شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به نصب المان میدان مرکزی شهر در آتیه نزدیک (اوایل ماه آبان)، خواستار تسریع در تعیین تکلیف سرقفلی واحدهای تجاری دور میدان امام(ره) شد و افزود: باید وضعیت این اماکن مشخص و تعیین تکلیف شود چون در طرح قرار دارد و نیاز است عقب نشینی اتفاق بیفتد.

این مسوول با اشاره به سرعت گرفتن امور عمرانی و زیر ساختی در شهرستان نور، خاطر نشان کرد: مشکلات کمربندی رویان با وقت گذاری و راه حل جدی رفع شد  اما برای ادامه کار ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته در حال دریافت ۶۰ میلیارد اعتبارهستیم تا پل روگذر رویان را تکمیل و به کمربندی را وصل کنیم و ۲ پل دیگر در تقاطع عباسا و هندومرز نیاز است که هر پل ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات درپرداخت بدهی کشورها به ایران، راه سختی در پیش داریم.

شادمان در پایان با بیان اینکه تصمیم سازی نیاز به جسارت دارد «اگر بخواهیم، می توانیم»، گفت: حوزه وقف بسیار حساس است و با تلاش شما جریان خیر و وقف و امور فرهنگی همواره جریان دارد، ادارات مستاجر اوقاف باید حق و حقوق اوقاف را پرداخت کنند بنده هم پیگیری می کنم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ مهر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو