زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ -

هنرمندان علیه خاک‌پاشی به خورشید؛

دین «مهربانی‌ها» تحت شدیدترین فشارها/پیام «رسول(ص)» را جهانی کنیم

پیام عزیزی آهنگساز و خواننده مطرح کشورمان که چندی پیش آلبوم «محمدرسول‌الله(ص)» را پیش روی مخاطبان قرار داد، بر رسالت هنرمندان برای معرفی جهانی شخصیت الهی پیامبر مهربانی‌ها تأکید کرد.

پیام عزیزی خواننده و آهنگساز شناخته‌شده کشورمان که چندی پیش با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری آلبوم «محمد رسول‌الله (ص)» را در دسترس مخاطبان قرار داده بود،با اشاره به اهانت‌های اخیر صورت گرفته در غرب به ساحت مقدس و روحانی حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: طبق فرموده خداوند، حضرت رسول، رحمه للعالمین، نه فقط برای مسلمانان که برای جهانیان هستند و ما وظیفه داریم به‌عنوان یک مسلمان، پیامبر مهربانی را به همه دنیا، به نیکی و خوبی و درستی معرفی کنیم. رسالتی که به‌صورت دوچندان بر دوش هنرمندان عزیزمان با هر گرایش هنری است و می‌تواند دربرگیرنده نکات مثبت و ارزشمندی باشد که قطعاً تأثیرگذار هم خواهد بود.

وی ادامه داد: من اگر بخواهم این باور را با در نظر گرفتن فعالیتم در حوزه موسیقی عملیاتی کنم، قطعاً همانی است که تاکنون انجام داده‌ام و قطعاً هم از این پس هر آنچه در توان داشته باشم به کار می‌گیرم تا شخصیت والای حضرت محمد (ص)، با شکوه هرچه تمام‌تر به دنیا معرفی شود. همان گونه که سامی یوسف در بسیاری از آثارش این تصویر را به نمایش گذاشته و من نیز افتخار داشته‌ام در سه اثر مشترک با همین موضوع «حضرت رسول» با او همراه شوم.

جدیت و انگیزه مضاعف در پاسخ به یک اهانت

این خواننده تصریح کرد: با توجه به اتفاقات ناخوشایندی که طی روزهای اخیر صورت گرفت و شاهد اهانت به شخصیت پیامبر مهربانی‌ها بودیم، لازم است از این پس با جدیت و انگیزه بیشتری روی تولید آثار موسیقایی بین‌المللی و جهانی با موضوع پیامبر اسلام (ص) تمرکز کنیم. آثاری که همانند هنرمندان دیگر ادیان الهی اکنون با شکوه هرچه تمام‌تر در بهترین تالارهای اجرای موسیقی، پیش روی مخاطبان می‌گیرد و معرف خوبی برای مفاهیم الهی است.

زندگی پیامبر اسلام (ص) سرشار از نکته‌ها و اتفاقات ارزشمند و آموزنده‌ای است که می‌تواند یک سوژه بسیار مناسب و جذاب برای ساخت و تولید موسیقی باشد. پس چه بهتر که چنین فعالیت‌هایی با محوریت ارکسترهای دولتی صورت گیرد که تاکنون با مناسبت‌های مختلف کارهای خوبی را روی صحنه برده‌اند وی افزود: ما از امروز باید با حساسیت بیشتری روی این کار تمرکز کنیم تا بتوانیم به درستی و با در نظر گرفتن تمام مؤلفه‌های ساخت موسیقی خوب، شخصیت پیامبر را به جهانیان معرفی کنیم. ما اکنون دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را داریم که هریک با مجموعه‌ای از بهترین‌های موسیقی کشورمان در حوزه نوازندگی و رهبری ارکستر مشغول تولید کارهای ارزشمندی بوده و هستند. مجموعه‌هایی که اکنون می‌تواند در این شرایط به کمک جریانی که اشاره کردم بیایند.

عزیزی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر حساسیت‌ها نسبت به تخریب و اهانت به دین اسلام و شخصیت پیامبر (ص) بیشتر شده است، گفت: زندگی پیامبر اسلام (ص) سرشار از نکته‌ها و اتفاقات ارزشمند و آموزنده‌ای است که می‌تواند یک سوژه بسیار مناسب و جذاب برای ساخت و تولید موسیقی باشد. پس چه بهتر که چنین فعالیت‌هایی با محوریت ارکسترهای دولتی صورت گیرد که تاکنون با مناسبت‌های مختلف کارهای خوبی را روی صحنه برده‌اند.

وی تأکید کرد: بنده و سایر همکارانی که تاکنون در این زمینه فعالیت داشته‌اند با افتخار در کنار این مجموعه‌ها خواهیم بود. من بر این باورم زمان به گونه‌ای است که دین مبین اسلام تحت شدیدترین فشارها و حساسیت‌ها قرار دارد، پس ضرورت دارد همه هنرمندان فعال‌تر از قبل دست به تولید کارهای به روز و جدید بزنند که در جهان بتواند حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

درباره آلبوم «محمد رسول‌الله (ص)»

آلبوم موسیقی «محمدرسول‌الله (ص)» به آهنگسازی و خوانندگی پیام عزیزی و تنظیم فردین لاهورپور چندی پیش به همت مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چهار زبان فارسی، کردی، عربی و ترکی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«محمد رسول الله» (ص) / شاعر: شیخ عبدالرحمان جامی به آهنگسازی پیام عزیزی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان فارسی، آهنگ «ای پناه عاصیان» / شاعر: حضرت شیخ مولانا خالد نقش‌بندی به آهنگسازی پیام عزیزی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان فارسی، آهنگ «دردی هجران» / شاعر: طاهر بگ جاف به آهنگسازی و با یاد زنده‌یاد استاد سید علی اصغر کُردستانی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان کُردی، آهنگ «صلاه الله سلام الله علیک یا رسول الله» / شاعر: عاشق یونس به آهنگسازی پیام عزیزی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان ترکی، آهنگ «طلع البدر علینا» / شاعر: شیخ سید طاها نقشبندی و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان عربی با قدمتی ۱۴۰۰ ساله که مردم مدینه هنگام ورود مبارک پیامبر اکرم (ص) به این شهر سروده‌اند بخشی از قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه «حبیبی یا رسول الله» / آهنگ و شعر: برگرفته از خانقاه و تکایاهای کُردستان با تنظیم فردین لاهورپور به زبان کُردی، آهنگ «ما محرم سلطانیم» / شاعر: شیخ عبدالرحمان خالص، آهنگ: برگرفته از خانقاه و تکایای کرکوک در عراق با قدمتی بیش از ۳۰۰ سال و با تنظیم فردین لاهورپور به زبان فارسی، آهنگ «الله الله یا الله» / شاعر: شیخ سید طاها دیگر قطعات آلبوم هستند.

آلبوم «با قدسیان» با آهنگ معروف «الله مدد» به آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی، آلبوم «لبیک» به آهنگسازی زنده‌یاد مجتبی میرزاده، آلبوم‌های «پیام عاشقان» و «ملکا» با همکاری نوازندگان ارکستر سمفونیک ایران، علی پژوهشگر و پاشا هنجنی و همچنین با همراهی اعضای گروه موسیقی کامکارها؛ سه اثر موسیقایی به نام‌های آلبوم «بارگاه» به آهنگسازی و تنظیم ارسلان کامکار، آلبوم «سه‌روکی دل» (رئیس دل) و آلبوم «خورشید مستان» به آهنگسازی و تنظیم هوشنگ کامکار آثاری هستند که تاکنون توسط پیام عزیزی منتشر شده‌اند./منبع مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ آبان, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو