زمان انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ -

کاهش ۶۵ درصدی جرائم خشن در مازندران+تصاویر

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: با تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش و برخورد با آنان در سطح استان،اکنون جرائم خشن در سطح استان 65 درصد کاهش یافت.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،سید موسی حسینی در آئین تودیع و تکریم فرمانده سابق و معارفه فرمانده جدید انتظامی شهرستان نور، اظهار کرد: از وظایف اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و تامین امنیت در جامعه است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند:«اگر امنیت سه رکن داشته باشد، مهمترین رکن نیروی انتظامی است» اما تولید امنیت یک کار جمعی است، همه در آن سهم و نقش دارند و باید کمک کنند.

وی مشارکت در تولید امنیت را ضروری دانست و افزود: از اقدامات نیروی انتظامی، سیستمی کردن منیت است که با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به برخورد جدی با اراذل و اوباش، تصریح کرد: با تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش و برخورد جدی با آنان در سطح استان،اکنون شاهد کاهش ۶۵ درصدی جرائم خشن در سطح استان مازندران هستیم.

 

این مسوول یکی از وظایف نیروی انتظامی را مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی تا کنون سه هزار و ۷۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرد و کشفیات زیادی داشت اگر چه مردم از کشف مواد مخدر خوشحال می‌شوند اما از دیدن معتادان و خرده فروشان در سطح شهر نگران هستند و انتظار دارند با قاچاقچیان برخورد شود که در همین راستا مبارزه با خرده فروشان و قاچاقچیان در سطح استان در دستور جدی قرار گرفت و با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح فاتح در کشف مواد مخدر و مقابله با عوامل توزیع ۲۸ درصد افزایش داشتیم.

حسینی با بیان کاهش ۲۸ درصدی تصادفات جاده‌ای وکاهش ۱۴ درصدی تلفات، گفت: در حوزه جرائم سایبری از بدو تاسیس پلیس فتا شاهد کاهش ۱۲ درصدی در تشکیل پرونده و افزایش ۱۰۲ درصدی کشف جرائم سایبری هستیم.

حجت الاسلام رحمت الله حاجی‌زاده امام جمعه چمستان نیز در این آئین با اشاره به آیات قرآن و لزوم تامین امنیت، وسط میدان بودن را ضروری دانست و افزود: نیروی انتظامی یعنی امنیت، برای امنیت انسان مومن و انقلابی مانند حاج قاسم نیاز داریم، برخی‌ها مومن هستند اما انقلابی نیستند زیرا انقلابی بودن یعنی وسط میدان بودن.

فرماندار شهرستان نور نیز شخصیت برجسته شهید سلیمانی را در همه حوزه‌های اجرایی، امنیت، انتظامی و … الگو دانست و افزود: باید همه اجزای جامعه را دید، به مردم اطمینان خاطر داد، نیاز جدی امروز جامعه ما امنیت است که باید به مانند شهید سلیمانی به نمایش بگذاریم.

علی شادمان رضایت عمومی مردم را اصل دانست و گفت: مردم حق دارند که همدلی، همراهی و نگاه مثبت را در بین مسوولان ببینند که در این صورت احساس امنیت می‌کنند.

فرمانده جدید انتظامی شهرستان نور نیز پس از دریافت حکم اظهار کرد: پلیس حکومت محور به پلیس جامعه محور تبدیل شد و اعتماد مردم به نیروی انتظامی موجب افزایش امنیت شده است.

 

علی دادش‌تبار با بیان اینکه هم پوشانی دستگاه‌ها به امنیت بیشتر کمک می‌کند، گفت: نیروی انتظامی با عطوفت و مهربانی در کنار مردم انجام وظیفه می‌کند و با کمک سایر دستگاه‌ها به دنبال افزایش امنیت در جامعه است.

در این مراسم از محمد زمان شالیکار فرمانده سابق تقدیر و علی دادش‌تبار به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان معارفه شد؛ شالیکار چند روز قبل به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان بابل معارفه شده است.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو