زمان انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ -

فعالیت ۴۰ آموزشگاه و کانون فرهنگی مساجد در شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، با بیان اینکه 20آموزشگاه آزاد هنری در زمینه هنرهای تجسمی در این شهرستان فعال است، گفت: 20 کانون فرهنگی هنری مساجد فعا داریم که تا پایان سال به 30 کانون افزایش می‌یابد.

گزارش خبرنگار سرای نور، داود فلاح در نشست خبری انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان نور با اشاره به حدود سه سال و نیم خدمت در پست ریاست ارشاد، اظهار کرد: به عنوان یک شهروند و خدمتگزار این مسوولیت را پذیرفتم و تلاش کردم به عنوان شهروند برای فرهنگ شهر کار کنم.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که توفیقات زیادی داشتیم، حوزه کتاب و کتابخوانی بود که توانستیم با کمک آموزش و پرورش باشگاه‌های کتابخوانی را در شهرستان فعال کنیم و با کمک بهزیستی مهدهای کودک نیز باشگاه کتابخوانی دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از طرح روستایی دوستدار کتاب در شهرستان خبر داد و گفت: سه روستای شهرستان در این طرح صاحب رتبه و مقام شدند.

این مسئول از دیگر اقدامات در حوزه کتاب را تجلیل از مروجین کتابخوانی عنوان کرد و افزود: با تشویق نویسندگان و کتابخوانان، شهرستان نور در حوزه ادبیات سرآمد شد و به داوری کشور راه پیدا کرد.

فلاح با اشاره به فعالیت ۲۰ آموزشگاه آزاد هنری در زمینه هنرهای تجسمی، اظهار کرد: این آموزشگاه‌ها به رونق اشتغالزایی کمک کردند.
وی از برگزاری جشنواره‌های متعدد در شهرستان خبر داد و بیان کرد: اگر چه کرونا سبب توقف کار شد اما نهضت جشنواره‌های بومی و محلی در شهرستان شروع شد و تا قب از کرونا ۱۷ جشنواره در نقاط مختلف روستایی و کوهپایه‌ای برگزار شد و اکنون به مناسبت دهه فجر جشنواره استانی شعر «نوای مرغ آمین» برگرفته از تعابیر نیما یوشیج را داریم که شاعران زیادی از نقاط مختلف کشور آثار خود را ارسال کردند که پس از داوری آثار برگزیده در کتابی به چاپ می‌رسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه جشنواره شعر در تاریخ ۲۱ بهمن سال جاری از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی استانی به مناسبت دهه فجر هم خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر نیز ۱۹ بهمن سال جاری در مجتمع دشت نور برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای ارشاد از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: ۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان فعال است و بزودی ۴ کانون دیگر نیز اضافه می‌شوند و تا پایان سال به ۳۰ کانون می‌رسیم.

فلاح از اجرایی نشدن پروژه پردیس سینمایی در شهر نور انتقاد و اظهار کرد: در آبان ۹۸ تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی امضاء شد، اگر بر اساس برنامه عمل می‌شد چند ماه قبل باید این پردیس آماده و فعال می‌شد اما با توجه به همه پیگیری‌ها و انجام مناقصه و همچنین ارساد پیشنهادات به شهرداری قرار بود اسناد در ۱۵ دی ماه بازگشایی و برنده اعلام شود که شهرداری تا کنون این اسناد را بازگشایی نکرد.

وی در پایان به دیگر فعالیت‌های ارشاد در حوزه اجتماعی از جمله برگزاری جشنواره اصلاح موی سر ایرانی که مورد توجه وزارت ارشاد قرار گرفت اشاره کرد و گفت: مردم با اداره فرهنگ و ارشاد آشتی کردند و نزدیک شدند و حتی مرمت ساختمان را بدون چشم داشتی انجام دادند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو