زمان انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ -

فعالیت ۱۴۳ پایگاه مقاومت در طرح شهید سلیمانی/هزار و ۶۹۰ بسته معیشتی و بهداشتی توزیع شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور گفت: این شهرستان بر اساس مناطق جامعه هدف به 68 بلوک تبدیل شدند و 11 حوزه محلات ما مشغول به کار هستند و از 196 پایگاه مقاومت توانستیم 143 پایگاه مقاومت را بر اساس مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به عنوان یک بلوک طرح حاج قاسم سلیمانی فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سیدنعمت اسدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با گرامیداشت دهه فجر، میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در خصوص عملکرد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این چند ماه در شهرستان، اظهار کرد: این طرح با همکاری بسیج و سپاه و مرکزیت کادر درمانی و بهداشت اجرایی شد و مجموعه بسیج و سپاه شهرستان بر اساس دستور طرح بلوک بندی را انجام دادند.

 

وی گفت: تمام شهرستان بر اساس مناطق جامعه هدف به ۶۸ بلوک تبدیل شدند و ۱۱ حوزه محلات ما مشغول به کار هستند و از ۱۹۶ پایگاه مقاومت توانستیم ۱۴۳ پایگاه مقاومت را بر اساس مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به عنوان یک بلوک طرح حاج قاسم سلیمانی فعال کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور خاطرنشان کرد: تیم‌های رصد و پالایش با کسب تجربه از ابتدای مبارزه با ویروس کرونا توانست ۵۳ تیم در قالب ۲۰۷ نفر نیروی بسیجی را فعال و در مراکز بهداشتی و قرنطینه خانگی اقداماتی انجام شود.

این مسئول افزود: تیم‌های مراقبتی به علت نبودن دانشگاه در رشته‌های مامایی، پرستاری، پزشکی از ظرفیت پزشکان که از نیازهای ضروری تیم‌های مراقبتی است و مسئولیت صد درصدی و تخصصی در این تیم‌ها با پزشکان است، توانستیم ۱۱ تیم مراقبتی را فعال کنیم.

اسدی با اشاره به ۹۳ تیم حمایتی فعال با ۱۹۲ نفر بسیجی در شهرستان یادآورشد: ۴۷ تیم نظارتی که وظیفه مشخص دارند در کنار نیروهای بهداشت و کادر درمانی، هلال احمر و سایر نیروهای تخصصی با ۹۳ بسیجی خدمت رسانی می‌کنند و ۱۴۹ سفیر سلامت که قرنطینه و رصد خانه به خانه را پالایش می‌کنند مشغول به کار هستند که با توجه به ۱۸۱ روستا که برخی در مناطق بالا دست در زمستان خالی از سکنه می‌باشد، ۹۵ روستا در این زمینه فعال و در این بلوک قرار دارند.

وی با اشاره به بسته‌های معیشتی مختص طرح شهید سلیمانی اظهارکرد: ۸۷۹ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در قرنطینه خانگی اهدا شد و ۸۰۶ بسته بهداشتی با بسته کامل بین خانواده‌های کرونایی توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور با اشاره به شناسایی ۵هزار و ۳۶۸ فرد مشکوک به کرونا از ابتدای طرح شهید سلیمانی در شهرستان تصریح کرد: تعداد یک هزارو ۲۸۲ نفر در شهرستان با کرونای مثبت شناسایی و تعداد ۱۳ هزار و ۸۲۱ خانواده رصد و تعداد ۵هزار و ۳۳۳ نفر قرنطینه کرونایی در منزل بستری شدند.

این مسئول با اشاره به قرنطینه معکوس که با ابتکار عمل و تدبیر فرمانده سپاه کربلای استان مازندران مطرح شد، خاطرنشان کرد: این طرح شامل کسانی است که بیش از ۶۰ سال سن دارند و دارای بیماری مزمن و زمینه‌ای هستند که با آموزش و توجیه در منازل بمانند تا سلامت آن‌ها تهدید نشود و از زمان ابلاغ این دستور بسیجیان شهرستان نور ۴۳۶ نفر را در قرنطینه معکوس در دستور کار دارند.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای طرح ۳۳۳ نفر از بیماران کرونایی به بیمارستان معرفی شدند که تعداد زیادی از آن ها درمان شدند، همچنین در این طرح تاکنون ۴هزار و ۶۷۵ نفر بهبود یافتند.

اسدی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به افزایش زمان قرنطینه از ۱۴ روز به ۲۱ روزاشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس و بهبود کامل بهتر است بیماران زمان قرنطینه را از ۱۴ روز به ۲۱ روز افزایش دهند تا با اطمینان بیشتر و سلامت کامل تر وارد جامعه شوند.
وی با اشاره به همت مسئولان و مراکز بهداشتی و کادر درمانی، ستاد کرونایی شهرستان، رعایت بهداشتی اصناف و بازاریان، اطلاع رسانی خبرنگاران و در رأس تلاش بسیجیان، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، مراکز بهداشتی، دهیاران و شوراهای اسلامی و … شهرستان نور در وضعیت نارنجی است و شدت بیماری شهرستان را رها نکرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور خواستار قرنطینه بیماران زمینه‌ای و مزمن در منازل برای حفظ سلامت، پرهیز از هر گونه دورهمی خانوادگی، تلاش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تمام اقشار جامعه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه شد.

این مسئول با اشاره به طرح حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: با اجرای این طرح و تأکیدات رهبری توانستیم از خطری که در کشورهای دیگر فراگیر شده رهایی پیدا کنیم و آمار فوتی‌ها را کاهش دهیم اما با عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه نگرانی صد درصدی برای افزایش آمار بیماری وجود دارد که امیدواریم با همکاری همه آحاد جامعه به قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کنیم.

اسدی در پایان با اشاره به اقدامات دیگر در دستور کار سپاه و بسیج در اجرای طرح افزود: در طرح هوشمند سازی در کنار زحمت کشان نیروی انتظامی در ایستگاه بازرسی همکاری می‌کنیم و در ایام دهه فجر همراه با رزمایش رویکرد اجرای مأموریت خدمات مؤمنانه، مأموریت طرح حاج قاسم سلیمانی با رویکرد رزمی فرهنگی و سلامت محور را در دست اجرا داریم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو