زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ -

کمک فضای سایبری به علم آموزی

فرماندار شهرستان نور، با بیان اینکه آموزش، یادگیری وعلم اندوختن هرگز تعطیل پذیر نیست، گفت: در شرایط سخت کرونایی با کمک فضای مجازی و سایبری نه تنها آموزش تعطیل نشد بلکه شاهد جهش علمی، آموزشی و یادگیری بودیم.

به گزارش مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان در آئین نمادین نواختن زنگ انقلاب که در مدرسه غیرانتفاعی قائم نور برگزار شد، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت سالروز ورود امام(ره) به میهن، اظهار کرد: در این شرایط سخت، علم آموزی و یادگیری لحظه‌ای تعطیل نشد و معلمان زحمت کش و تلاشگر هرگز لحظه‌ای از آموزش به فرزندان این مرز و بوم درنگ نکردند و علم آموزی فروگذار نشد.

وی افزود: تمام همت و توان بکارگرفته شد وهمه ابتکارات به صحنه عمل آمد تا علم  محدود نماند و در ذهن دانش آموزان ساری و جاری باشد این نشان دهنده احساس مسوولیت ارزشمند معملمان و مسوولان حوزه تعلیم و تربیت است.
فرماندار شهرستان نور، تصریح کرد: اگر چه امسال با شرایط خاص وجود ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مراقبت از جان دانش‌آموزان و خانواده‌ها، دانش آموزان با معلم و مدرسه فاصله عینی و فیزیکی داشتند  اما با آموزه‌های دینی  بهترین ارتباط برقرار شد و سارز و کار لازم را با استفاده از ابزار سایبر ذهن‌ها از علم محروم نشد.

این مسئول با بیان اینکه خداوند ظرفیت‌های بزرگی در اختیار ما نهاده و ما باید از امکانات استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: اگر فضای سایبر نبود جریان جهش علمی و آموزش و یادگیری مغفول می‌ماند.

شادمان افزود: با همت بلند معلمان، مدیران و مسوولان علم تعطیل پذیر نیست  همان‌طور که در زمان جنگ هم ثابت کردیم علم تعطیل پذیر نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب، گفت: امروز در حوزه های مختلف سرآمد جهان هستیم، از نظر قدرت موشکی جزء ۷ کشور برتر دنیا و از نظر علمی در ردیف ۱۴ تا ۱۶ کشور اول جهان قرار داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور نیز در این آئین با تبریک دهه فجر، ولادت حضرت زهرا(س) روزمادر و روز زن، اظهار کرد: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، انقلابی که طلایه دار آن مرجعیت دینی بوده و مردمی ترین انقلاب عصر حاضر است.

آیت دیوسالار افزود: انقلاب ما برگرفته از مکتب حسینی و فاطمی است و تقارن دهه فجر امسال با ولادت حضرت زهرا(س) تقارن مبارک و شایسته ای است.

وی با اشاره به حوادث متعدد در ۴۲ سال گذشته، تصریح کرد: در مقابل هر یک از این پیشامدها که می‌توانست کشوری را از پا در بیاورد، اگر ایمان مردم، رهبری داعیانه امام(ره) و خلف شایسته ایشان مقام عظمای ولایت نبود، قطعا ما امروز به این راحتی نمی‌توانستیم در کنار هم جشن پیروزی برپا کنیم.

این مسوول خاطر نشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب( اوایل دهه شصت) مهندسان چینی، پزشکان هندی و پاکستانی در کشور داشتیم اما امروز ۱۵ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم و در دنیا تاثیر گذار هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور، خطاب به دانش‌آموزان، گفت: شما مدیران فردا، متخصصان و گردانندگان آینده چرخ صنعت، فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور هستید و  باید استقلال و سربلندی را برای این مملکت به ارمغان بیاورید چرا که دشمنان ما حتی به تعهدات امضا شده خود نیز پای‌بند نیستند و کسی از بیرون نمی تواند کاری برای کشور ما انجام بدهد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو