زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ -

لزوم هم‌پوشانی رسانه و پلیس در ایجاد احساس امنیت

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه، احساس امنیت از امنیت مهم‌تر است، گفت: هم‌پوشانی رسانه‌ها و فضای مجازی با پلیس به ایجاد و تقویت احساس امنیت در جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرای نو، رعلی داداش‌تبار در نشست تعامل با اصحاب رسانه و مدیران شبکه‌های فضای مجازی، اظهار کرد: شبکه فضای مجازی یک ابرقدرت محسوب می‌شود و دشمنان با این ابزاربا کشور ما مقابله می‌کنند که کار هوشمندانه فعالان رسانه‌های مجازی کشورمان می‌تواند در مقابل رسانه‌های خارجی آنان را زمین گیر کند.

 

 

وی افزود: فضای رسانه‌ای و مجازی باید به گونه‌ای هدایت شود که به نفع مردم باشد و التهاب، ناامیدی و دلهره ایجاد نکند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: امنیت مهم است اما احساس امنیت ازآن مهمتر است و نیاز است رسانه‌ها و فضای مجازی در ایجاد و تقویت احساس امنیت در جامعه به نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های متولی امنیت کشورکمک کند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و در حین برگزاری این انتخابات عده‌ای قصد موج سواری دارند لیکن اصحاب رسانه و مدیران فضاهای مجازی متعهد باید با مدیریت هوشمندانه خود مانع موج سواری آنان شوند.

 

داداش‌تبار گفت: هم‌پوشانی اصحاب رسانه در فضای مجازی و نیروی انتظامی که در کف خیابان و فضای حقیقی دنبال امنیت است می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

کارشناس پلیس فتای فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این نشست به تاریخچه شکل‌گیری اینترنت و چگونگی بهره‌گیری از آن توسط وزارت دفاع آمریکا با هدف جاسوسی اشاره کرد و افزود: هرگز به اینترنت اعتماد نکنید و با اشتراک گذاری همه مطالب و نیز عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی این تکنولوژی را محرم ندانید.

احمد نجارتبار با اشاره به استفاده ۵۵ درصدی ایرانی‌ها از تلگرام با حدود ۶۷۷ هزار کانال و ۲ میلیارد فعالیت و نیز استفاده ۲۴ درصدی اینستاگرام و افزایش فعالیت در واتساپ، گفت: کار اصلی واتساپ شنود اطلاعات است و تلگرام و اینستا به راحتی به همه اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند.

حسن‌پور کارشناس فضای مجازی فرماندهی انتظامی مازندران نیز با اشاره به شرایط جدید قانون تائید صلاحیت‌ها داوطلبان عضویت در شورای شهر، گفت: برخی اقدامات از نظر قانون تبلیغات زودهنگام محسوب و خلاف قانون است بنابراین فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی از تبلیغات زودهنگام، راه‌اندازی نظر سنجی و تخریب رقبای انتخاباتی پرهیز کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو