زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ -

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نور اعلام کرد

پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات به تاسیسات گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری شهرستان نور گفت: در مرحله اول 3.5 میلیارد تومان و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیارد ریال وام کارا کرونا به تاسیسات گردشگری در سال گذشته پرداخت شد.

علی سالاریان در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگارما در خصوص پذیرش مسافر در ایام نوروز اظهار کرد: پذیرش مسافر در ایام نوروز بر اساس مصوبه ستاد کرونای کشور به تمامی واحدهای پذیرایی و اقامتی شهرستان  ابلاغ شد.

وی گفت:  تمامی تاسیسات گردشگری با  رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پذیرش مسافر کردند که پس از ترک مسافر از هر واحد، آن واحد ضدعفونی و ۲۴ ساعت پذیرش مسافر در آن ممنوع است.

این مسئول با اشاره به بازدید روزانه و کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات زیر نظر اداره گردشگری یادآورشد: کلاس آموزشی برای مدیران تاسیسات گردشگری و مسافر پذیر به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان نور برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری شهرستان نور در خصوص عملکرد یکسال گذشته این اداره اظهار کرد: در خصوص تسهیلات بانکی، ۱۰ نفر وام کرونا،یک وام پشتیبان ۵۰ میلیونی و ۱۲ میلیون وام کارا کرونا در حوزه صنایع‌دستی پرداخت شد.

 

وی با اشاره به تسهیلات بانکی در دو مرحله در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۳٫۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون تومان وام کارا کرونا به تاسیسات گردشگری در سال گذشته پرداخت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور اظهارکرد: ۱۱ واحد اقامتی، ۷ دفتر سیاحتی گردشگری و خدمات مسافرتی و ۱۱ واحد پذیرایی در شهرستان نور وجود دارد که یک دفتر سیاحتی گردشگری و خدمات مسافرتی و سه واحد پذیرایی در شهرستان در سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

این مسئول با اشاره به نمایشگاه‌های صنایع دستی در سال ۹۹ تصریح کرد: با توجه به بیماری کرونا آثار صنعتگران صنایع دستی با نام خودشان در نمایشگاه فجر، مسابقه ملی در تهران و نمایشگاه مجازی در سال ۹۹ به نمایش گذاشته شد که هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها معرفی آثار صنعتگران کشور و ایجاد بازار فروش برای صنعتگران بود.

سالاریان یادآور شد: برای تاسیسات گردشگری و اخذ موافقت اصولی سه پرونده از شهرستان به استان ارسال شد.

وی با اشاره به ۶ واحد تاسیسات گردشگری با پیشرفت فیزیکی ۲۵ تا ۹۰ درصد در شهرستان نور، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های خوبی در ساخت و افتتاح داشتیم.

وی در حوزه آموزش صنایع دستی در سال ۹۹ اظهار کرد: کلاس آموزش برای ۲۱ نفر در حوزه صنایع دستی و مهارت آموزی با همکاری اداره فنی حرفه‌ای و ۸ کارورز در حوزه گردشگری برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نور در پایان با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی و اطلاعات عملیات سپاه شهرستان نور افزود: یگان حفاظت در حوزه میراث با همکاری نیروی انتظامی و سپاه شهرستان در سال گذشته موفق به کشف ۷ باند حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیای تاریخی و دستگیری ۳۵ نفر شد که به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو