زمان انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ -

وجود ۲۲۰ پروژه نیمه تمام گردشگری در مازندران/دنبال اعتبار دولتی نیستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به 220 پروژه نیمه تمام گردشگری در استان، گفت: در مازندران دنبال اعتبار دولتی نیستیم بلکه دنبال ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سیف الله فرزانه در آئین کلنگ‌زنی احداث مجتمع گردشگری سد الیمالات اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت گردشگری و وزارت نیرو امضا شد این پروژه که یک پروژه ملی محسوب می‌شود برای استفاده عموم مردم احداث می‌شود.

 

وی افزود: در مازندران دنبال اعتبار دولتی نیستیم بلکه دنبال ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم، اکنون نیز در مازندران ۲۲۰ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم  و خواهان اضافه شدن گردشگری آبی هم هستیم که در حقیقت ظرفیت‌های گردشگری( گردشگری کشاورزی، سلامت، آبی) با هم ترکیب شود، آینده خوبی را برای بخش خصوصی رقم می‌زند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با اتمام ۲۲۰ پروژه گردشگری در استان حدود ۲۰ هزار نفر مشغول کار می‌شوند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که سدها، رودخانه‌ها و دیگر تاسیسات آبی دارند تا کنون مغفول مانده بود اما با تغییر در نگرش توانستیم قدمی مهم برای توسعه گردشگری استان برداریم.

وی افزود: با پیگیری استاندار موضوع استفاده از سدها در گردشگری به عنوان اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و طی قرارداد ۵۴ میلیارد تومانی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی  در حوزه گردشگری امروز اجرای عملیات کلنگ زنی آن هستیم.

محمد ابراهیم یخکشی از واگذاری ۵ سد به بخش خصوصی برای طرح‌های گردشگری خبر داد و تصریح کرد: فاز اول ۲ سد تا کنون بهره برداری شد امروز این پروژه که در حوزه اشتغال تأثیرگذار است، کلنگ زنی شد.

وی گفت: با اعتقاد به اینکه با نگرش جدید توسعه رقم می‌خورد از سرمایه گذار خواستیم در این سد متفاوت کار کند

امام جمعه ایزدشهر نیز در این آئین اظهار کرد: برای آبادانی باید سرمایه‌گذاری کرد ما برای آخرت خود هم باید در این دنیا سرمایه‌گذاری کنیم، محیط‌های گردشگری باید انسان را به خدا نزدیک کند.

حجت الاسلام مهدی رزاقی افزود: افتتاح پروژه ها و کلنگ زنی ها در شرایط سخت امروز امیدبخش است و هر کسی قدمی برای سرافرازی کشور انجام دهد شایسته قدردانی است.

استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: مازندران یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است و هر چه تعداد مراکز تفریحی و گردشگری افزایش پیدا کند، خدمات بهتری ارائه و اشتغالزایی می‌شود.

احمد حسین‌زادگان افزود: چند کار را همزمان در بحث گردشگری دنبال می‌کنیم، بحث اسکله، گردشگری آبی، طبیعت، جنگل و دریاچه‌ها که در بیشترشهرستان‌ها این ظرفیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی مانند این سد که زیرساخت‌ها را دولت آماده کرده بود سالها وجود داشت اما کمتر به پیوست گردشگری توجه شد بنابراین کاری که انجام دادیم استفاده از ظرفیت داشته‌ها و زیر ساخت‌ها که توانسته به توسعه گردشگری کمک کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کشور سرمایه‌های زیادی داریم که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود مثل همین سد که تنها برای یک مصرف با میلیاردها تومان هزینه استفاده می‌شد اما لازم است از آن در چند زمینه استفاده شود.

استاندار مازندران افزود: در مازندران دریا داریم ولی به دلیل نداشتن اسکله بهره‌برداری مناسب نمی شود و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد باید به مردم گفت، مازندران برای تفکیک و جداسازی و ساخت و ساز نیست باید زمینه گردشگری فراهم تا مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به دریافت مجوز اسکله‌های بدون نام، بیان کرد: در آینده نزدیک اسکله‌ها با نام به ترتیب فعال می‌شود،۴۰۰ کیلومتر ساحل که کمتر دیده شده اسکله‌ها کمک می‌کند تا بیشتر شناخته و استفاده کنیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه بوم گردی با تلاش‌های شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف به نقاط خوبی رسید، گفت: چندین فعالیت اقتصادی در مزارع کوچک که به زودی مجوزها صادر و فعالیت‌های سازگار مثل پرورش ماهی، زنبورداری، گلخانه که نیاز به مجوز ندارد در یک مجموعه فعالیت می‌کنند.

سرمایه گذار طرح گردشگری سد الیمالات نیز در این مراسم اظهار کرد: عمده فعالیت مجموعه‌های ما سرمایه‌گذاری و ‏سپس نگه‌داری و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری‌ست که به لطف‌خدا اغلب پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ شده در نقاط ‏مختلف کشور اکنون به بهره‌برداری رسیده و به همین واسطه اشتغالزایی و کمک به وضعیت معیشت مردم منطقه، جذب ‏گردشگر خارجی و معرفی جاذبه‌های گردشگری وطن که از اهداف عمده مورد نظر این مجموعه است در حجم بزرگی ‏عملی شده است.‏

مهدی جوانمرد خاطرنشان کرد: تا کنون در شهرهای تهران، مشهد، سبزوار، طرقبه و تعدادی از شهرهای دیگر اقدام به ‏سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نمودیم و اکنون با توجه به وجود مردمان خوب و نیک‌اندیش، ظرفیت محیطی بالا، ‏طبیعت دیدنی ، فضاهای بکر و استعداد رشد گردشگری در شهرستان نور، انگیزه سرمایه‌گذاری در این منطقه را پیدا ‏کردیم.‏

وی تصریح کرد: در کشور ما مناطق طبیعی بکر، زیبایی و مستعدی وجود دارد که نیازمند توجه و رسیدگی است تا با ‏بازپیرایی و ایجاد امکانات درخور ‌شأن مردم و گردشگران احیا و شکوفا شود.‏

جوانمرد خواستار توجه مسئولین استان به رفع ضعف‌های موجود و تسهیل دسترسی جاده‌ای به این منطقه، تقویت ‏آنتن‌دهی تلفن همراه و روشنایی معابر برای حفظ امنیت و سلامت مردم و پیشرفت این پروژه بزرگ گردشگری شد.‏

این سرمایه گذار گفت: در مرحله اول طرح، شرکت محترم آب‌منطقه‌ای استان مجوز اجرای پروژه در سه دوره دوساله ‏در سه فاز را صادر کرده است که اگر مسئولین استانی و کشوری تنها با حذف بروکراسی‌های زائد اداری ‏سرمایه‌گذار را حمایت کنند این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید که در نتیجه با شروع بهره‌برداری۳۰۰  نفر ‏به‌صورت مستقیم و یکهزار نفر به‌صورت غیر مستقیم مشغول بکار دائم می‌شوند.‏

طرح مجتمع گردشگری سد الیمالات شهرستان نور با سرمایه گذاری ۵۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی اجرا می شود و ‏قرار است در این مجتمع ایجاد کابل راه هیجانی نظیر تله کابین، ساخت و تجهیز پارک سافاری جهت نگهداری و تکثیر ‏حیات وحش،  بیشه طبیعی نگهداری، تیمار و حفاظت حیوانات وحشی بزرگ جثه، مراکز پذیرایی، واحدهای اقامتی و ‏توقف‌گاه اجرایی شود.‏

سد الیمالات به عنوان یکی از بزرگ ترین آثار انسان ساختی و طبیعی به گستره حدود ۱۷ هکتار در هشت کیلومتری مسیر ‏جاده نور  چمستان قرار دارد و طرح مجموعه گردشگری این سد الیمالات به منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌ها از سوی ‏دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی طی مدت پنج سال اجرا و به بهره برداری می‌رسد.‏

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو