زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ -

یکی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی مطرح کرد:

ولایت به تحقق وجودی و نورانیت درون انسان است نه شعار

یکی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی گفت: ازنشانه‌های‌عاقبت به خیری ارتباط دلی با سکاندار انقلاب است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت را دلدادگی با ولی دانست.

مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی علامه ذوالفنون، فقیه انقلابی و عارف سالک آیت الله علامه حسن زاده آملی با حضور مردم و مسئولان با سخنرانی آیت الله سید علی حسینی آملی از شاگردان مرحوم علامه حسن زاده آملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی الغدیر شهر نور برگزار شد.

 

 

آیت الله سیدعلی حسینی آملی در این مراسم با اشاره به وظیفه شیعیان در آخرالزمان اظهار‌کرد: تحکیم بنیادهای اعتقادی از وظایف است و چراغ توحید را روشن می‌کند.

وی گفت: گرفتاری امروز بشر نشأت گرفته از غفلت است و خداوند حاضر و ناظر بر ماست.

حسینی آملی با اشاره به تحکیم بنیادین اعتقادی و اعتقاد به توحید، معاد، کتاب‌های سودمند، فعالیت‌های دینی و… تصریح‌کرد: مرگ به معنای فوت نیست بلکه وفات است و فوت به معنای نابودی است اما وفات انتقال است و انسان در این دنیا برای تولد جدید در عالم دیگر آماده می‌شود.

وی گمگشتگی امروز بشر را در نبود توحید واقعی در زندگی نام برد و خاطرنشان کرد: رسول اکرم صلی الله فرمود “خدایا خودت را به من بشناسان که اگر تو را نشناسم در زندگی خودم را گم می کنم.”

حسینی آملی با اشاره به سخنان رسول اکرم صلی الله فرمود “هرکس با اخلاص لا اله الا الله بگوید وارد بهشت می شود”، تاکید کرد: این سخن به معنای کنترل انسان در برخورد با معصیت و گناه است و هر کسی به اندازه کار خالصانه خود در آخرت از شفاعت بهره‌مند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ولایت به شعارنیست بلکه به تحقق وجودی و نورانیت درون انسان است.

شاگرد علامه حسن‌زاده آملی گفت: از نشانه‌های‌عاقبت به خیری ارتباط دلی با سکاندار انقلاب است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت را دلدادگی با ولی دانست.

وی با اشاره به عملیات‌های هفته دفاع مقدس و خلوص رزمندگان و شهدا و توجه به حفاظت از بیت‌المال اظهارکرد: حفظ اموال بیت المال، چشم پاکی و رعایت حلال و حرام آغاز راه سلوک است.

شاگرد علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: توجه به سخنان  آیت الله حسن زاده آملی که از نوجوانی فرهنگ زندگی حلال حرام را رعایت می کردند تا در پیری پشیمان نشوند، درس مکتب بزرگان است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل و تکریم بزرگان همه در درس آموزی از مکتبشان و ساختار وجودی و نورانیت آن‌ها است، افزود: گناه دل ها را تاریک می کند و توحید و ولایت سبب نورانیت دل می شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ مهر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو