زمان انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ -

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - نروژ

طلای تاریخی کشتی فرنگی توسط یوسفی/ دو طلای ایران در سه وزن دوم

مسابقات سه وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که دو مدال طلای ارزشمند به نمایندگان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران رسید.

به گزارش خبرنگار سرای نور،مسابقات ۷ وزن از اوزان دهگانم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ مهرماه برگزار شد که در پایان پیکارهای این اوزان تیم ایران به دو مدال طلا و ۲ مدال برنز دست یافت. بر این اساس محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و همچنین محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

یکی از اتفاقات شیرین پیکارهای امشب، کسب مدال طلای سنگین وزن قهرمانی جهان توسط علی اکبر یوسفی بود که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران بدست آمد.

امشب در پایان دور مقدماتی سه وزن پایانی نیز میثم دلخانی و محمدرضا گرایی به ترتیب در اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم در دیدار فینال حضور دارند که فردا شب به مصاف حریفان خود می‌روند.

 

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در پایان مسابقات ۷ وزن کشتی فرنگی از ۱۰ وزن به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباس پور در دور نخست با نتیجه با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب مکس نوری از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۳ رضوان آرنات دارنده مدال برنز اروپا از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، مردانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستوف بورگر از اتریش را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد جی یول لی از کره جنوبی را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر اولوو غنی زاده از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مختاری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۱ مقابل کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد به گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را نیز با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل تمرلان شادوکایف از قزاقستان با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در یک مبارزه تماشایی با نتیجه ۹ بر صفر تاماس لوای از مجارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ سینگ هارپریت از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد طارق عبدالسلام شبلی محمد از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد رادیک کولی اف دارنده مدال نقره جهان از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب برهان آکبوداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. پشتام در این دیدار لازلو زابو دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۱ گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار پایانی الکس زوکه از مجارستان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یوسفی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

رده بندی نفرات برتر ۷ وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- کن ماتسویی (ژاپن) ۲- امین صفرشایف (روسیه) ۳- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۱۱- سجاد عباس پور (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ویکتور چیوبانو (مولداوی) ۲- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۳- استپان ماریانیان (روسیه) و موراد ممدوف (آذربایجان) ۸- مهرداد مردانی (ایران)
۷۲ کیلوگرم: ۱- مالخاز آمویان (ارمنستان) ۲- سرگئی کوتوزوف (روسیه) ۳- گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) و کریستوپاس اسیوا (لیتوانی) ۵- محمدرضا مختاری (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- رومن ولاسوف (روسیه) ۲- سانان سلیمان اف (آذربایجان) ۳- محمدعلی گرایی (ایران) و رولاند شوارز (آلمان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- رفیق حسین اف (آذربایجان) ۲- برهان آکبوداک (ترکیه) ۳- پژمان پشتام (ایران) و آدلان آکیف (روسیه)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- الکس زوکه (مجارستان) ۳- آرتور سارگسیان (روسیه) و تریسی هانکوک (آمریکا)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- علی اکبر یوسفی (ایران) ۲- زورابی گدخوری (روسیه) ۳- یاکوبی کاجایا (گرجسان) و اسکار مارویک (نروژ)

در پایان مسابقات ۷ وزن نخست، تیم روسیه با ۱۳۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های ایران و آذربایجان به ترتیب با ۹۶ و ۸۷ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند./مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ مهر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو