زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ -

مسئول کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر:

هدف کمیته ارتقای آگاهی و آموزش برای آگاه سازی و آشنایی خانواده‌هاست

مسئول کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر گفت:هدف کمیته ارتقای آگاهی و آموزش برای آگاه سازی و آشنایی خانواده‌هاستزیرا پیشگری ارزانتر از درمان است.

به گزارش خبرنگار سرای نور، علی شریفی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهارکرد: فروش مواد مخدر بعد از نفت و توریست بیشترین درآمد را دارد که سبب ایجاد مافیایی مواد مخدر شده است.
وی گفت: ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به نوعی درگیر مواد مخدر هستند و کشور همسایه ما ۹۰ درصد مواد مخدر را تأمین می‌کنند و ما نیز از این آسیب بی بهره نیستیم.

 


مسئول کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر تصریح کرد: این کمیته ۱۵ عضو فعال دارد که هدف آنها ارتقای آگاهی و آموزش برای آگاه سازی و آشنایی خانواده‌هاست زیرا پیشگری ارزانتر از درمان است.
این مسئول چهار عامل سبب گرایش به مواد مخدر را کنجکاوی، کسب لذت، عوامل جنسی و جسمی و روحی نام برد.

 


شریفی با اشاره به ۹ جلسه و ۵۰ مصوبه در سال گذشته اظهار کرد: بیشتر این مصوبات اجرایی شده است.

 

 


وی از جمله اقدامات را هشت کارگروه آموزشی، همایش جامعه عاری از اعتیاد، چهار میلیون تومان یاری برگ به ۴۸ نفر برای معرفی به کمپ، معرفی ۱۷ نفر به مراکز سرپایی که با دارو درمان شدند، نام برد و افزود: ۲۳۰ نفر نیز از کمپ‌های ترک اعتیاد و یک‌هزار ۵۳۲ نفر هم از مراکز سرپایی بهرمند شدند.
مسئول کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر در پایان برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مبارزه با مواد مخدر و معرفی افراد پاک شده به مراکز فنی حرفه ای برای آموزش و کار را از اقدامات آموزشی و فرهنگی آن نام برد.

 

 


جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نور نیز در این جلسه از پیش‌بینی قرارگاه جوادالائمه برای شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده و ابلاغ به فرماندهان نواحی مقاومت خبر داد و افزود: در شهرستان نور یک نقطه آلوده در آهنگر محله ایزدشهر شناسایی شد و به استقرار روحانی در آن محل، انتخاب فرمانده پایگاه محل به عنوان افسر فرهنگی برای جذب جوانان در این نقطه اقدام شد.

 

 


مجید قلی‌پور تصریح‌کرد: انجام فضاسازی تبلیغی در ایام و مناسبت‌های سال، برگزاری نمایشگاه مواد مخدر، نماز جماعت، دعای ندبه، دیوارنویسی، ثبت‌نام اردوی زیارتی مشهد مقدس برای بانوانی که تاکنون مشرف نشدند، تهیه البسه برای خانواده‌های بی بضاعت از اقدامات سپاه در این محله بوده است.
وی از دیگر اقدامات به برگزاری کلاس‌های روخوانی و تجوید قرآن کریم، احکام و دیدار چهره به چهره و دعوت اهالی به ویژه بانوان برای حضور در مساجد و مجالس مذهبی نام برد.

 


جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نور اعتیاد را مادر جرم‌ها نام برد و تأکیدکرد: اعتیاد سبب از بین رفتن اساس خانواده می‌شود و نیروی انتظامی به عنوان کمیته مقابله در امر کنترل راه‌های مواصلاتی به جمع آوری معتادان و برخورد با فروشندگان جز می‌پردازد.
علی قیصری از کشفیات مواد مخدر در سال ۹۶ در شهرستان نور به کشف تریاک، تفاله تریاک، شیره، سوخته، گراس، حشیش، شیشه در شهرستان نور اشاره کرد و افزود: گرایش از هروئین کاهش و به سمت شیشه به خاطر توهم زایی افزایش یافته است.

 

 

زمان انتشار: ۲۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو