زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ -

مردم چشم‌انتظار اتمام پروژه‌های شهرداری نور/بررسی وعده‌های یک سال گذشته

بعد از بررسی طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری نور از دی 96 تا دی ماه امسال مشخص شد که برخی از پروژه‌ها هنوز به سرانجام نرسید و مردم همچنان چشم انتظار وعده‌ها، برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام هستند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، شهر نور چون نگینی آبی و سبز در مرکز شهرستان نور قرار دارد و ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارد که بزرگ‌ترین پارک جنگلی خاورمیانه و دریا با ساحل وسیع از جاذبه‌های شهر نور است.

شهر نور دارای آثار تاریخی از گذشته است که نام قدیمی این شهر سولده بوده که به نور تغییر نام پیدا کرده است.

شهرداری شهر نور از اول مهر سال ۱۳۳۳ تأسیس شد و تاکنون ۲۸ شهردار در شهر نور خدمت‌رسانی کردند که علی مجتهدزاده نخستین شهردار و فرشاد اسدی در حال حاضر به عنوان بیست و هشتمین شهردار شهر نور است.

 

 

 

شهردار نور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در دی ۹۶ طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های شهر نور را تشریح کرد که در این گزارش بعد از گذشت یک سال به بررسی وعده‌‌های شهرداری پرداخته شد.

فرشاد اسدی در خصوص پروژه‌های مختلف مانند پارک جنگلی نور، بندر ساحلی، پسماند، هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی ساحل، گلزار شهدا و… توضیحاتی ارائه داد که پس از یکسال پیگیر اجرای این برنامه‌ها و طرح‌ها و برخی جلسات و پروژه‌هایی که در طول سال برگزار شد، هستیم.

 

 

برنامه‌ها و پروژه‌های مطرح شده در مصاحبه دی ماه سال ۹۶

طرح جامع پارک جنگلی نور تهیه شد

شهردار نور در خصوص پارک جنگلی نور اظهارکرد: جلسات مشترک با مسئولان در سال ۹۶ و  بررسی‌های انجام شده حقوق مالکانه دولت مطرح و با مشورت و همکاری مقرر شد حقوق مالکانه دولت پس از چهار سال تنفس به شهرداری، برقرار شود که امیدواریم طرح جامع پارک جنگلی هرچه زود تر به امضا برسد تا بتوانیم در پارک جنگلی نور با سرمایه گذاری، تحول ساختاری را برای گردشگران اجرایی کنیم.

و در نهایت جلسه‌ای در اول آبان ۹۷ با سرمایه‌گذار برای پارک جنگلی و مسئولان شهرستانی با حضور فرماندار در دفتر شهردار نور برگزار شد.

 

 


راه‌اندازی بندر گردشگری تمیشه نور

شهردار نور در مصاحبه در دی ماه سال گذشته با اشاره به اینکه یکصد سال گذشته بندری در تمیشه نور وجود داشته و این بندر، تجاری و حمل و نقل بوده است، اظهارکرد: بندر گردشگری تمیشه نور سبب افزایش اشتغالزایی ورونق اقتصادی در شهرستان می‌شود، طرحی که پنج هکتار از فضای دریا را در برمی‌گیرد و توان احداث آن با سرمایه دولتی وجود ندارد و شهرداری نور پیمانکاری با تخصص در این امور در نظر دارد که با صدور مجوزات ساخت و بهره‌برداری، کار احداث بندر آغاز می‌شود که با این بندر گردشگری و اتوبوس دریایی ارتباط سه استان شمالی از دریا میسر می‌شود.

ایجاد بازارچه صنایع دستی در نور
شهردار نور در خصوص بازارچه صنایع دستی در نور گفت: با پیگیری‌های مدیریتی صنایع دستی، ایجاد بازارچه و نمایشگاه پیشنهاد داده شد که با تأیید مکان، شهرداری و شورای اسلامی شهر نهایت همکاری را خواهند داشت و مشکل نمازخانه و سرویس بهداشتی مجتمع بین راهی نیز با کمک میراث فرهنگی و گردشگری رفع می‌شود و در پارک ناصحی در شرق و پارک شهرک پلیس راه در غرب نور نمازخانه زنان و مردانه و وضوخانه احداث می‌شود.

برخی طرح‌های عمرانی شهرداری نور
اسدی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در حد توان برنامه‌هایی در دست اقدام دارد از این برنامه‌ها می‌توان به هدایت آب‌های سطحی، آبراه آیش جنوب نور، استارت طرح هندسی رستمرود اشاره کرد که مقداری در ضلع شرقی رستمرود کار انجام شده و در ضلع غربی هم طرح‌هایی داریم که اجرایی می‌شود.
شهردار نور گفت: در مسیر تمیشان به رستمرود استارت دوربرگردان تمیشان هم زده می‌شود و پل رودخانه تمیشان که روبروی ایستگاه محمودآباد ( خط ساحلی) قرار دارد تا آغاز سال ۹۷ با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر نور و شهرداری انجام می‌شود.

۸۰ درصد پروژه احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی به پایان رسید

رودخانه تمیشان و لاویج‌رود لایروبی شد و دیواره سازی رودخانه تمیشان انجام می‌شود و با توجه به اینکه شهر ما گردشگری است برای زیباسازی بتن مصلح در زیر کار و در بالای کار از سنگ بتن و طرح نما سنگ استفاده می‌کنیم و در دو طرف رودخانه‌ها پیاده راه و طرح تفریحی، توریستی اجرا می‌شود و تا عید ۹۷ بر روی جاده ساحلی پل باکسی احداث می‌شود که مسافران از ۲۰ متری اداره دارایی وارد جاده ساحلی و از پلیس راه خارج می‌شوند و با احداث این جاده ساحلی بار ترافیک بسیار کاهش پیدا می‌کند.

دکه‌های ساحلی متحدالشکل و ساماندهی می‌شود و چهار ایستگاه برای زباله‌های قابل بازیافت در سطح شهر ایجاد می‌شود.

 

شهردار نور در مورد گلزار شهدای شهر نور تأکید کرد: در ۶ ماه نخست سال ۹۷ در مورد گلزار شهدا و مقبره شهدایی که در حیاط مسجد جامع، روبروی گلزار شهدا قرار دارد اقدامات لازم برای ساخت انجام می‌شود و با توجه به اینکه شهرداری بودجه‌ای برای این کار ندارد، با مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر از بودجه داخلی شهرداری برای این امر مهم اقدام می‌کنیم.

 


پسماند

گفتنی است در مهر۹۷ جلسه پسماند با حضور فرماندار، شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان، محیط زیست و … پس از بازدید از زمین زباله شهرستان در فرمانداری نور تشکیل شد که در این جلسه از مهار فاضلاب‌های خانگی در کوتاه‌ترین زمان تا دفع بهداشتی زباله‌ها مطرح شد.

در جلسه پسماند شهرستان نور مقرر شد شیرابه‌ها و فاضلاب‌های خانگی در کوتاه‌ترین زمان مهار و زباله‌ها به صورت بهداشتی دفع شوند و برای عملیاتی کردن هرکدام تصمیمات اساسی گرفته شود و در طول سه هفته آینده از ۲۷ مهر ۹۷ اجرای شود.

میدان اصلی شهر : بیش از یک ماه میدان اصلی شهر تخریب شده که زمان احداث میدان جدید شهر و پل تخریب شده کنار ساحل را از شهردار شهر نور پیگیری می‌کنیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو