زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ -

شهردار رویان:

رفع مشکل آب شرب رویان تا پایان امسال

شهردار رویان گفت: مشکلات آب شرب شهری رویان تا پایان سال رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه نشست خبرنگاران خانه مطبوعات با احمد توکلی، شهردار رویان در دفتر خانه مطبوعات شهرستان نور برگزار شد.

شهردار رویان با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر؛ اظهارکرد: در جوامع پیشرفته، جایگاه خبرنگار، رسانه و مستندسازان، جاافتاده است و رسمیت دارد و امیدواریم در کشور ما هم خبرنگاران و اصحاب رسانه به جایگاه واقعی خود دست یابند و در راستای آن خانه مطبوعات در هر شهرستان با حضور پیشکسوتان این حوزه، خبرنگاران و همچنین فراگیران حوزه خبر، تبدیل به یک دپارتمان و برخوردار از یک ساختمان شایسته شود.

وی افزود: تولید خبر، مثل تولید کالا تابع ضوابط خاصی نیست و آگاهی از اخبار، اطمینان از صحت و سقم و سپس انتشار آن، کاری صعب، دشوار و پرمشغله است و خبرنگارانی که با خطرپذیری در این عرصه سخت پاگذاشتند و با انتشار و ارائه اخبار درست، مشتاقان به این عرصه را از اخبار مختلف بهره‌مند می‌کنند، شایسته تقدیرند.

 

توکلی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تسهیلات نوروزی شهرستان نور تصریح کرد: جلسات متعددی در ستاد تسهیلات سفر نوروزی و ایجاد کمیته‌های فرعی در شهرهای پنجگانه تشکیل و مقرر شد تا پایگاه نوروزی شماره یک در ابتدای ورودی غربی شهرستان (ورودی شهر رویان از سمت غرب، جنب شهرک فردوس) با حضور نهادهایی مانند شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، گردشگری و میراث فرهنگی، شبکه بهداشت و درمان، بسیج، نیروی انتظامی تحت عنوان پایگاه ارائه خدمات تسهیلات نوروزی به مسافران فعالیت کنند.

وی از پیشنهاد بر استقرار پایگاه شماره ۲ از ورودی شرقی شهرستان در ایزدشهر و یک پایگاه در چمستان با حضور نهادهای ذکر شده خبر داد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت : شهر رویان، قدیمی‌ترین شهر شهرستان و شهرداری رویان به عنوان نخستین شهرداری در سال ۱۳۳۳ تأسیس و مستقر شد و از سال ۱۳۹۲ که به عنوان شهردار این شهر با همکاری شورای اسلامی شهر بر آن شدیم تا با تبدیل شهرداری به عنوان یک فضای کارآمد و به روز پاسخگوی احتیاجات مردم به صورت نوین باشیم که در این راستا اقدام به استقرار اتوماسیون اداری شامل فضای اداری، سیستم یکپارچه شهرسازی، مالی، آرشیو الکترونیکی و سایر موارد برای رفع احتیاجات مردم شد و بازپیرایی فضای مبلمان شهری رویان، بهسازی معابر، نهضت آسفالت، بهسازی پارک‌های سطح شهر با وسایل استاندارد رفاهی، روکش آسفالت بیش از ۱۲۰ هزارمتر از معابر خاکی، بازگشایی خیابان شهید شاه حسینی، ایجاد و اصلاح تقاطع‌های هندسی، اجرای دیواره حفاظتی برای رودخانه سبزه رود، اجرای برنامه‌های عمرانی خرد و … از اقداماتی بود که در مدت فعالیت ما در شهر رویان صورت گرفت.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ هزار اصله درخت و درختچه نیز در فضای عمومی و پارک‌ها کاشته شد و اکنون سرانه فضای سبز در وضع مطلوبی است.

توکلی در ادامه برای کاهش ترافیک شهر رویان در ایام نوروز گفت: با بازگشایی خیابان شهید شاه حسینی، طی مذاکره‌ای با مالکین مقرر شد تا خیابان دانش و خیابان کناره شهرک فردوس تعریض شود و همچنین با پذیرش پلیس راهور، روبروی اداره پست رویان دوربرگردان به سمت نوشهر راه اندازی می‌شود تا بخشی از بار ترافیک شهر کم شود.

شهردار رویان در خصوص اراضی بنیاد علوی تصریح کرد: خواست ما و مردم رویان این است که بنیاد علوی و قوه قضائیه حقانیت ما را به رسمیت بشناسند و پس از رسیدن به نتیجه مطلوب به اطلاع اصحاب رسانه برای انتشار خواهیم رساند.

این مسئول در خصوص ایجاد شناگاه‌های دائمی در ساحل رویان گفت: پلاژ و زمین‌های کناری آن حدود ۱۰هکتار است که متعلق به مردم این شهر است و سند این ۱۰ هکتار فعلا درگیر مشکلاتی با بنیاد مستضعفان است و تا پیش از حصول نتیجه نمی‌توان پروژه ایجاد شناگاه دائمی با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان را عملیاتی کرد چرا که منوط به داشتن سند از سوی مالک برای مشارکت با سرمایه گذار است.

توکلی در خصوص مشکلات آب شرب شهری رویان خاطرنشان کرد: با تمام تنگناها، کمبود اعتبارات، نبود بودجه در اداره کل آب و فاضلاب شهری استان مازندران، با پیگیری‌های نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، شهردار و اعضای شورای شهر رویان؛ لوله‌ها خریداری شده و از ۶ هزار متر، تنها هزار متر از عملیات لوله گذاری باقی مانده که تمام تلاشمان بر این است تا پیش از فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز، این عملیات را به پایان رسانده و مشکلات چندین ساله مردم شهر رویان و نیز اراضی غربی کمربندی را برطرف کنیم.

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو